BMW Group: Σε σταθερά ανοδική πορεία
Το BMW Group παρέμεινε σταθερά σε ανοδική πορεία το δεύτερο τρίμηνο του 2015.
Τα έσοδα και οι πωλήσεις του Group άγγιξαν νέα ύψη το διάστημα από Απρίλιο έως Ιούνιο, με τον τομέα Μοτοσικλετών να αυξάνει τα κέρδη προ φόρων σε νέο επίπεδο ρεκόρ. Τα κέρδη του Group προ φόρων και τόκων (EBIT) για το πρώτο εξάμηνο ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ.
Στο πλαίσιο μιας στρατηγικής επικερδούς ανάπτυξης, το BMW Group επιδιώκει σταθερά μία ομαλή κατανομή παγκόσμιων πωλήσεων στις τρεις σημαντικές περιοχές πωλήσεων – Ευρώπη, Ασία και Αμερικανική Ήπειρο – με στόχο να εμποδίσει την υπερβολική εξάρτηση από ατομικές αγορές. Ταυτόχρονα, η εξομάλυνση της Κινεζικής αγοράς συμβάλλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς της.
Τα έσοδα του group το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 20,2% στα 23.935 εκατ. Ευρώ (2014: 19.905 εκατ. Ευρώ). Λόγω ευνοϊκών νομισματικών ισοτιμιών, αυτή η αύξηση έγινε ακόμα πιο αισθητή από την άνοδο πωλήσεων του BMW Group. Τα υψηλότερα κόστη προσωπικού, οι αυξημένες δαπάνες σε νέα προϊοντικά start-up και μία αλλαγή στο μείγμα μοντέλων (με υψηλότερη αναλογία compact μοντέλων) ήταν οι κύριοι παράγοντες για μία μικρή πτώση στα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) κάτω από το εξαιρετικό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς. Το EBIT ανήλθε στα 2.525 εκατ. Ευρώ (2014: 2.603 εκατ. Ευρώ -3,0%), ενώ τα κέρδη προ φόρων (EBT) ήταν 2.582 εκατ. Ευρώ, ελαφρώς μειωμένα από τα 2.654 εκατ. Ευρώ που ήταν πριν ένα χρόνο (-2,7%). Το δεύτερο τρίμηνο του 2014, το BMW Group πέτυχε το καλύτερο κέρδος προ φόρων στην ιστορία του. Με 1.749 εκατ. Ευρώ, το καθαρό κέρδος για το τρίμηνο αυτό πλησίασε επίσης το περσινό νούμερο (2014: 1.767 εκατ. Ευρώ, -1,0%).
Οι παγκόσμιες πωλήσεις των οχημάτων BMW, MINI και Rolls-Royce μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου αυξήθηκαν κατά 7,5% στις 573.079 μονάδες (2014: 533.187), σημειώνοντας επομένως νέο ρεκόρ για το δεύτερο τρίμηνο.
Το EBIT εξαμήνου ξεπέρασε τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ για πρώτη φορά
Τα έσοδα του Group για το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 17,6% στα 44.852 εκατ. Ευρώ (2014: 38.140 εκατ. Ευρώ), με τις νομισματικές ισοτιμίες να τροφοδοτούν εν μέρει αυτή την αύξηση, συγκριτικά με πέρσι. Συνολικά, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 7,5% για το πρώτο εξάμηνο στα 5.046 εκατ. Ευρώ (2014: 4.693 εκατ. Ευρώ), υπερβαίνοντας τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ για το διάστημα αυτό για πρώτη φορά. Παρά τα χαμηλότερα αποτελέσματα των καθαρών επενδυτικών θέσεων, που αντανακλούν μέχρι σε ένα βαθμό τον εν εξελίξει εξορθολογισμό της Κινεζικής αγοράς, τα κέρδη προ φόρων (EBT), στα 4.851 εκατ. Ευρώ, ξεπέρασαν το ρεκόρ της προηγούμενης χρονιάς (2014: 4.813 εκατ. Ευρώ, +0,8%). Αυτό επιτεύχθηκε παρά τις σημαντικές απώλειες από την αγορά παραγώγων. Το καθαρό κέρδος για το πρώτο εξάμηνο στα 3.265 εκατ. Ευρώ ήταν ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το περσινό ρεκόρ, 3.225 εκατ. Ευρώ, +1,2%). Ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων που πωλήθηκαν από το BMW Group κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού της χρονιάς αυξήθηκε κατά 7,8% στις 1.099.748 μονάδες (2014: 1.020.211 μονάδες).
«Παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας, πετυχαίνοντας τα καλύτερα αποτελέσματα μέχρι σήμερα από απόψεως πωλήσεων, εσόδων και κερδών», σχολίασε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG στο Μόναχο. «Επιδιώκουμε την επίτευξη μιας ομαλής κατανομής παγκόσμιων πωλήσεων και τη διατήρηση της ευελιξίας ώστε να ακολουθούμε τις εξελίξεις σε μεμονωμένες αγορές».
Αυτοκινητιστικός τομέας: περιθώριο EBIT εντός εύρους στόχου
Τα έσοδα του Αυτοκινητιστικού τομέα το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 17,0% στα 21.650 εκατ. Ευρώ (2014: 18.504 εκατ. Ευρώ). Το EBIT έπεσε στα 1.819 εκατ. Ευρώ (2014: 2.161 εκατ. Ευρώ, -15,8%), αντανακλώντας τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν σε ατομικές αγορές με κύριο συντελεστή έναν εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνισμό. Τα κέρδη επηρεάστηκαν επίσης από τις αλλαγές στο μίγμα μοντέλων, με τα compact οχήματα να έχουν υψηλότερη αναλογία συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 1.844 εκατ. Ευρώ (2014: 2.250 εκατ. Ευρώ, -18,0%). Το περιθώριο EBIT ήταν στο 8,4% (2014: 11,7%) και επομένως στο εύρος στόχου μεταξύ 8 και 10%. Τα κέρδη προ φόρων στις πωλήσεις ήταν 8,5% (2014: 12,2%).
Συγκριτικά με πέρσι, τα έσοδα του Αυτοκινητιστικού τομέα για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς ήταν 15,6% υψηλότερα στα 40.543 εκατ. Ευρώ (2014: 35.063 εκατ. Ευρώ), σαν αποτέλεσμα μεγάλου όγκου πωλήσεων και ευνοϊκών νομισματικών ισοτιμιών. Το EBIT ήταν ελαφρώς χαμηλότερο στα 3.613 εκατ. Ευρώ (2014: 3.741 εκατ. Ευρώ, -3.4%). Το περιθώριο EBIT ήταν 8,9% (2014: 10,7%) επομένως εντός του εύρους στόχου, 8 - 10%. Τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν στα 3.478 εκατ. Ευρώ (2014: 3.893 εκατ. Ευρώ -10,7%). Τα κέρδη προ φόρων στις πωλήσεις ήταν 8,6% (2014: 11,1%).
Η μάρκα BMW κατέγραψε νέους όγκους ρεκόρ πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο με παραδόσεις 480.465 οχημάτων (2014: 458.088 μονάδες, +4,9%). Ο όγκος πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου αυξήθηκε κατά 5,2% στις 932.041 μονάδες (2014: 886.347 μονάδες). Σε αυτό συμβάλλουν πολυάριθμα μοντέλα όπως οι BMW X5 και X6 καθώς και οι Σειρές 2 και 4.
Συνολικά 64.285 μονάδες (2014: 11.067 μονάδες) της BMW Σειράς 2 πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, κυρίως χάρη στις πωλήσεις των Active Tourer και Σειράς 2 Cabrio. Οι πωλήσεις της BMW Σειράς 3 έπεσαν στις 219.369 μονάδες (2014: 236.289 μονάδες, -7,2%), εν μέρει λόγω του ότι τα μοντέλα Cabrio και Coupé εντάσσονται τώρα στη BMW Σειρά 4. Κατά τον ίδιο τρόπο, αυτά τα μοντέλα βοήθησαν να αυξηθούν οι παγκόσμιες πωλήσεις της BMW Σειράς 4 στις 79.351 μονάδες (2014: 47.031 μονάδες +68,7%).
Η ζήτηση για διάφορα μοντέλα της οικογένειας BMW X παραμένει ισχυρή. Η BMW X5 σημείωσε αύξηση πωλήσεων 25,9% φτάνοντας στις 85.983 μονάδες (2014: 68.283 μονάδες) κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς. Τα αποτελέσματα πωλήσεων της BMW X6 ήταν εξίσου εντυπωσιακά, με άνοδο 22,7% και 22.125 μονάδες (2014: 18.033 μονάδες). Κλειδιά της νέας BMW X4 παραδόθηκαν σε πάνω από 28.146 πελάτες. Η BMW i συνέχισε ακάθεκτη με τις πωλήσεις της να υπερδιπλασιάζονται αγγίζοντας τις 12.562 μονάδες (2014: 5.405 μονάδες).
Η MINI κατέγραψε αύξηση 23.8% στον όγκο πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο, με 91.626 μονάδες (2014: 74.028 μονάδες). Το πρώτο εξάμηνο σημειώθηκε επίσης διψήφια αύξηση, + 25,8% με τις πωλήσεις να ανέρχονται στις 165.938 μονάδες (2014: 131.896 μονάδες). Οι πιο θεαματικές αυξήσεις καταγράφηκαν για τα 3θυρα και 5θυρα MINI, που υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους στις 107.542 μονάδες (2014: 47.056 μονάδες). Μία ακόμα ώθηση αναμένεται να δώσει το νέο MINI Clubman, όταν φτάσει στις Εκθέσεις των Εμπόρων προς τα τέλη Οκτωβρίου.
Η Rolls-Royce Motor Cars πέτυχε το δεύτερο καλύτερο εξάμηνο στην ιστορία της, με παραδόσεις 1.769 οχημάτων των πρώτο μισό του 2015 (-10,1%). Οι παγκόσμιες πωλήσεις το δεύτερο εξάμηνο έκλεισαν στις 988 μονάδες (2014: 1.071 μονάδες, -7,8%).
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του να πετύχει μία ισορροπημένη κατανομή πωλήσεων σε όλο τον κόσμο, το BMW Group κατέγραψε αύξηση πωλήσεων σε όλες τις σημαντικές περιοχές πωλήσεων το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου.
Το πρώτο μισό του 2015 σημειώθηκαν εξαιρετικά καλά αποτελέσματα στην Ευρώπη, με πωλήσεις αυξημένες κατά 9,5% στις 488.490 μονάδες (2014: 446.188 μονάδες). Ο αριθμός οχημάτων που πουλήθηκαν στη Γερμανία το διάστημα αυτό αυξήθηκε κατά 2,6% στις 137.830 μονάδες (2014: 134,308 μονάδες). Η Μ. Βρετανία – η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά του BMW Group – σημείωσε αύξηση 15,2% αγγίζοντας τις 110.822 μονάδες (2014: 96.180 μονάδες) το πρώτο εξάμηνο, ενώ ο αριθμός οχημάτων που πωλήθηκαν στη Γαλλία αυξήθηκε κατά 22,6% στις 38.670 μονάδες (2014: 31.551 μονάδες). Αύξηση 8,5% καταγράφηκε στην Ιταλία, με πωλήσεις 35.980 μονάδων (2014: 33.157 μονάδες).
Οι πωλήσεις οχημάτων BMW και MINI στην Ασία αυξήθηκαν κατά 4,4% στις 337.107 μονάδες (2014: 322.943 μονάδες) για το εξάμηνο, συμπεριλαμβανομένης μιας αύξησης 2,3% στις πωλήσεις της Ηπειρωτικής Κίνας στις 230.788 μονάδες (2014: 225.490 μονάδες). Διψήφια ποσοστά αύξησης σημειώθηκαν στην Ιαπωνία με 10,6% και 33.960 μονάδες (2014: 30.692 μονάδες) σε επίπεδο εξαμήνου.
Πολύ καλή επίδοση εξαμήνου καταγράφηκε στην Αμερικανική ήπειρο, με τις πωλήσεις του BMW Group να αυξάνονται στις 242.379 μονάδες (2014: 221.280 μονάδες), αύξηση 9,5% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πριν από ένα χρόνο. Στις ΗΠΑ, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,6% στις 199.418 μονάδες (2014: 182.008 μονάδες).
Νέα ρεκόρ για το τμήμα μοτοσικλετών
Το τμήμα Μοτοσικλετών κατέγραψε το καλύτερο τρίμηνο στην ιστορία του. Τα έσοδα του τομέα για το διάστημα από Απρίλιο - Ιούνιο αυξήθηκαν κατά 17,8% στα 622 εκατ. Ευρώ (2014: 528 εκατ. Ευρώ) χάρη στις ισχυρές πωλήσεις και το υψηλής αξίας μίγμα μοντέλων. Το EBIT βελτιώθηκε στα 112 εκατ. Ευρώ (2014: 55 εκατ. Ευρώ, +103,6%), παρόμοιο με το κέρδος προ φόρων, που αυξήθηκε επίσης στα 112 εκατ. Ευρώ (2014: 54 εκατ. Ευρώ +107,4%). Ο όγκος πωλήσεων ανέβηκε κατά 11,3% στις 47.048 μονάδες (2014: 42.259 μονάδες). Αυτά τα κέρδη και τα αποτελέσματα πωλήσεων σηματοδότησαν νέα ρεκόρ δευτέρου τριμήνου. Η ανοδική τάση ενισχύθηκε από τα νέα μοντέλα BMW R 1200 R, R 1200 RS, S 1000 RR, S 1000 XR και F 800 R.
Η BMW Motorrad πέτυχε επίσης το καλύτερο αποτέλεσμα πρώτου εξαμήνου στην ιστορία των 90 και πλέον χρόνων της. Τα έσοδα του τομέα για το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 18,9% στα 1.189 εκατομμύρια Ευρώ (2014: 1.000 εκατ. Ευρώ). Το EBIT βελτιώθηκε στα 227 εκατ. Ευρώ (2014: 119 εκατ. Ευρώ, +90,8%). Τα κέρδη προ φόρων παρουσίασαν παρόμοια εικόνα, με ένα άλμα 93,2% στα 226 εκατ. Ευρώ (2014: 117 εκατ. Ευρώ). Ο όγκος πωλήσεων ήταν 10,5% υψηλότερος στις 78.418 μονάδες (2014: 70.978 μονάδες).
Αύξηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 6,2% στις 30 Ιουνίου 2015 συγκριτικά με πέρσι. Συνολικά, το BMW Group είχε έμψυχο δυναμικό σε όλο τον κόσμο 119.489 εργαζομένων (2014: 112.500 υπάλληλοι). Το BMW Group συνεχίζει να στρατολογεί μηχανικούς και εξειδικευμένα άτομα προκειμένου να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση για οχήματα του group αφενός και η προώθηση καινοτομιών και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών αφετέρου.