Mazda Hiroshima: Μία... τρίχα μακριά από την καταστροφή
Είναι μια ιστορία που δεν έλεγε συχνά ο ιδιοκτήτης της Mazda, όμως έγινε γνωστή από τον βιογράφο του και ιστορικό της εταιρίας.
Η ημέρα της επίθεσης απλά έτυχε να είναι η ημέρα των γενεθλίων του ιδρυτή της Mazda Jujiro Matsuda. Σύμφωνα με την ιαπωνική παράδοση, πήγε στο κέντρο της πόλης για το συνηθισμένο κούρεμα των γενεθλίων του. Την ίδια στιγμή το βομβαρδιστικό B-29 Enola Gay πλησίαζε προς το στόχο του.
Καθώς πλησίαζε στο κουρείο όπου σύχναζε, είδε έναν άλλο πελάτη να πλησιάζει στην πόρτα. Αλλά η επιθετική στάση ζωής που είχε (και τον χαρακτήριζε ως σκληρό επιχειρηματία) άνοιξε το βήμα του και επιτάχυνε για να μην δώσει τη θέση του στον κουρέα. Ο Matsuda με γρήγορο ρυθμό κατάφερε και κόλλησε το πόδι του στην πόρτα εμποδίζοντας τον άλλο πελάτη. Ήταν ο πρώτος πελάτης του καταστήματος στις 07:30 το πρωί. Χωρίς αναμονή, ήταν έτοιμος να κατευθυνθεί προς το εργοστάσιο του μετά από μισή ώρα.
Στις 08:16, η βόμβα ουρανίου «Little Boy» εξερράγη σε ένα σημείο της πόλης, αρκετά χιλιόμετρα μακριά από το σημείο όπου βρισκόταν ο Matsuda, αλλά πολύ κοντά στο κουρείο του, με μια εκτυφλωτική λάμψη χιλιάδων βαθμών Κελσίου, που εξαπέλυσε ένα καταστροφικό, ωστικό κύμα και μία ανεξέλεγκτη πυρκαγιά.
Το κρουστικό κύμα τίναξε το αυτοκίνητό του από το δρόμο και τον ίδιο και τον οδηγό του εκτός οχήματος .Ήταν ζωντανός, όμως δεν συνέβη το ίδιο για κάποιους 60.000-80.000 άλλους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στην επίθεση και κατά τις επόμενες μέρες. Μεταξύ των θυμάτων ήταν ο νεότερος από τους δύο γιους του.
Tο εργοστάσιο και η έδρα της εταιρείας του, τότε ονομαζόταν «Toyo Kogyo Co.», έμεινε χωρίς πολλές ζημιές. Ένα βουνό μεταξύ αυτού και του σημείου της έκρηξης θωράκισε τις εγκαταστάσεις από την έκρηξη. Όπως ήταν φυσικό το κράτος επιστράτευσε τις εγκαταστάσεις της Mazda για να παράγει στρατιωτικό υλικό.
Ο Jujiro Matsuda διεύθυνε την εταιρεία μέχρι το 1951, όταν έγινε επίτημος πρόεδρος και παρέδωσε τον έλεγχο στον επιζώντα γιο του Tsuneji. Βέβαια η εταιρία κατασκευής και επεξεργασίας φελλού κατασκεύασε μετά από επτά χρόνια οχήματα. Ίσως τα RX7, RX8 και το Miata να μην είχαν κατασκευαστεί ποτέ αν ο κος Matsuda αργούσε στο κούρεμά του.