Opel: Η δίαιτα του Astra

Το πεντάθυρο Opel Astra είναι έως 200 κιλά ελαφρύτερο, χάρη στη φιλοσοφία χαμηλού βάρους, το νέο μοντέλο έχει κινητήρες από αλουμίνιο και φιλοσοφία εσωτερικού που εξοικονομεί περισσότερα κιλά.

Opel: Η δίαιτα του Astra
2'

Ελαφρύτερο, πιο οικονομικό και συμπαγές και παράλληλα πιο ευρύχωρο εσωτερικά – ό,τι έχει σχέση με το νέο Opel Astra υποστηρίζει την αρχή της μέγιστης απόδοσης. Η επόμενη γενιά του συμπαγούς bestseller που κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (17 – 27 Σεπτεμβρίου) βασίζεται σε μία νέα δομή ελαφρού βάρους, με αισθητά πιο λεπτό αμάξωμα και χρησιμοποιεί ισχυρούς, βελτιστοποιημένου βάρους αλουμινένιους κινητήρες με μειωμένες εκπομπές CO2.

Η νέα, μελετημένη, λεπτότερη αρχιτεκτονική παίζει αποφασιστικό ρόλο στη μείωση βάρους: το κέλυφος αμαξώματος (body-in-white) και η δομή μόνο είναι πάνω από 20% ελαφρύτερα, μείωση από 357 στα 280 κιλά. Επιπλέον 50 κιλά εξοικονομήθηκαν από το σχεδιασμό των εξαρτημάτων του πλαισίου: Aτσάλι υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, πιο συμπαγή υποπλαίσια καθώς και μετατροπές στην εμπρός και πίσω ανάρτηση συνέβαλαν στο τελικό αποτέλεσμα. Τέλος, οι μηχανικοί αποφάσισαν να μην χρησιμοποιήσουν ποδιές πλήρους κάλυψης πατώματος προκειμένου να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την αεροδυναμική του πλαισίου και των στοιχείων του συστήματος μετάδοσης, με διπλό πλεονέκτημα: χαμηλότερο βάρος και μειωμένο κόστος παραγωγής που διαμορφώνει πιο ελκυστικές τιμές για τους πελάτες.

Περαιτέρω μέτρα βελτιστοποίησης διαστάσεων και βάρους περιλαμβάνουν μικρότερους εμπρός και πίσω προβόλους και μέχρι 25% ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής που εξοικονομεί περίπου 4,5 κιλά μόνο από αυτό το εξάρτημα. Οι μικρότερες ζάντες και ελαστικά ζυγίζουν μέχρι 11,5 κιλά λιγότερο. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα: η μείωση βάρους ενέχει μικρότερες απαιτήσεις από το σύστημα κατά την επιβράδυνση, με αποτέλεσμα την υιοθέτηση μιας πιο συμπαγούς σχεδίασης που εξοικονομεί 10 κιλά – και προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις στην επιβράδυνση.

Συμβολή στην απόδοση έχουν και οι κινητήρες νέας γενιάς. Αυτοί ξεχωρίζουν χάρη στην συμπαγή και υπέρ αποδοτική τους σχεδίαση: για παράδειγμα, ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo που κάνει την πρεμιέρα του στο Astra ζυγίζει πολύ λιγότερο από εφάμιλλες μονάδες. Μόνο το αλουμινένιο μπλοκ του κινητήρα είναι δέκα κιλά ελαφρύτερο από το μπλοκ του προκατόχου του από χυτοσίδηρο. Χάρη στη συμπαγή τους σχεδίαση, υπερσύγχρονα κιβώτια νέας γενιάς συμβάλλουν στη μείωση βάρους.

Στο εσωτερικό εφαρμόστηκε επίσης ένα πρόγραμμα μείωσης βάρους. Παράδειγμα τα καθίσματα: μετά από πέντε χρόνια διεξοδικής δουλειάς η ομάδα εξέλιξης παρουσίασε καθίσματα πιο λειτουργικά και άνετα, με λιγότερες απαιτήσεις χώρου και βάρος μικρότερο από ποτέ. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν προηγμένες μέθοδοι υπολογισμού διάταξης χώρων, ενώ ελαφρύτεροι αφροί πολυουρεθάνης, και ατσάλι υπερυψηλής αντοχής είναι ενσωματωμένα κάτω από την ανθεκτική ταπετσαρία των καθισμάτων. Τα εμπρός και πίσω καθίσματα του νέου Astra είναι συνολικά περίπου δέκα κιλά ελαφρύτερα από του προηγούμενου μοντέλου.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή