Κλασικό αυτοκίνητο: Η ιστορία πίσω από τη λιμουζίνα του Xi Jinping
Τα δελτία ειδήσεων αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γέμισαν από τις φωτογραφίες του προέδρου της Κίνας Xi Jinping, από την παρέλαση για την 70η επέτειο από την ήττα της Ιαπωνίας στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Όμως ήταν η λιμουζίνα του Κινέζου πολιτικού, που συγκέντρωσε τα βλέμματα αλλά και τα σχόλια, αρνητικά και θετικά. Ας δούμε την ιστορία της Hongqi L5 limousine.
Η ήττα της Ιαπωνίας στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν μία στρατιωτική σύγκρουση που πήρε τη ζωή 14 εκατομμυρίων Κινέζων. Η επέτειος, γιορτάστηκε με λαμπρότητα στο Πεκίνο. Ωστόσο, το γεγονός ότι έλειπαν Αμερικανοί και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ήταν ένα σαφές σημείο των καιρών. Οι εντάσεις στη Θάλασσα της Νότιας και Ανατολικής Κίνας μαζί με τα συνεχή περιστατικά κατασκοπείας στον κυβερνοχώρο, οι ψυχρές σχέσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ ήταν το φόντο σε αυτή την εκδήλωση.
Η μεγάλη παρέλαση, η οποία θύμιζε παρέλαση της Πρωτομαγιάς στην παλιά Σοβιετική Ένωση, φάνηκε αρχικά αναχρονιστική δεδομένων των σύγχρονων τεχνολογικών και οικονομικών μεγεθών της Κίνας στον κόσμο. Όμως ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να φανεί ,πέρα από το οπλοστάσιο, το σύγχρονο και γυαλισμένο πρόσωπο του Πεκίνου.Με τους φόβους μίας κοινωνικής αστάθειας, ένα γεγονός όπως αυτό μπορεί να παρασύρει την άρχουσα ελίτ να δώσει λίγη εγχώρια στήριξη.
Εκατοντάδες μαχητικά αεροσκάφη, δεξαμενές, πυραύλων και 12.000 στρατιώτες παρέλασαν κάτω από τα βλέμματα της ηγεσίας της Κίνας και του Vladimir Putin, ο οποίος ήταν στο πλευρό του Προέδρου της Κίνας Xi Jinping.
Η έναρξη της όλης εκδήλωσης έγινε με επίκεντρο τον Xi Jinping, ο οποίος κινήθηκε με μια λιμουζίνα Hongqi (Κόκκινη Σημαία) λίγο πριν σταθεί κάτω από το γιγάντιο πορτρέτο του Mao. Η Hongqi L5 limousine είναι ένα κινητό σύμβολο από το επαναστατικό παρελθόν της Κίνας. Το πρώτο μοντέλο βγήκε από την παραγωγή του εργοστασίου της FAW (First Automotive Works) στη δεκαετία του 1950 με τη βοήθεια της Σοβιετικής τεχνογνωσίας και τεχνολογίας.
Οι σχεδιαστές διαμόρφωσαν τα πρωτότυπα οχήματα με βάση μία λιμουζίνα της Chrysler, χρησιμοποιώντας αυτούσια πολλά κομμάτια της όπως το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα αυτοκίνητα χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την ελίτ του Κομμουνιστικού Κόμματος και τους ξένους αξιωματούχους μέχρι περίπου τη δεκαετία του 1980.
Από τη χρονιά εκείνη τα ξένα προϊόντα κέρδισαν σε δημοτικότητα σε αντίθεση με τα βαριά, αναξιόπιστα και ίσως αναχρονιστικά Hongqi. Ως τώρα η παραγωγή τους έχει σταματήσει ξεκινήσει ξανά τρεις φορές. Το μεγαλύτερο διάστημα ήταν από το 1981 ως το 1983. Τότε ο Deng Xiaoping παράγγειλε ένα αυτοκίνητο για την παρέλαση του 1984.
Η τελευταία γενιά της... Κόκκινης σημαίας,(L5), βγήκε στην αγορά το 2013 με τιμή περίπου 480.000 γουάν (68.000 ευρώ) αλλά μόνο 3.000 πωλήθηκαν. Πάντως ο στρατός της Κίνας πέρυσι σε μία προσπάθεια... λιτότητας αλλά και προώθησης των εθνικών προϊόντων αγόρασε 1.000 Hongqi sedan (H7). Μήπως η παρέλαση της 3ης Σεπτεμβρίου του 2015 δημιουργήσει ένα νέο trend; Μένει να το δούμε.