Ford: Οι δοκιμαστές της ερευνούν
Η ομάδα δοκιμών της Ford στην Ευρώπη αναγκάζεται να επινοεί νέους και διαβολικούς τρόπους για να εξασφαλίζει την αντοχή των οικογενειακών αυτοκινήτων.
Τα βασανιστήρια περιλαμβάνουν έκθεση σε προϊόντα ομορφιάς και κομμωτικής μαζί με καφέ και ανθρακούχα ποτά! Η ομάδα θέλει να εξασφαλίσει ακόμα ότι το εσωτερικό των οχημάτων Ford μπορεί να αντέξει τη φθορά από ισιωτικά ψαλίδια μαλλιών που χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερα μέσα στο αυτοκίνητα στις καθημερινές μετακινήσεις των γυναικών ιδιοκτητών.
«Μερικές φορές χρειάζεται να γίνεις κάτι σαν Sherlock Holmes, παίζοντας το ντετέκτιβ για να καταλάβεις το μέγεθος της ζημιάς που έχει συμβεί και πώς μπορεί να αποφευχθεί ή να μειωθεί» δήλωσε ο Robert Luetzeler, Ford materials engineering manager, στην Κολωνία. «Για μέγιστη αποτελεσματικότητα, οι δοκιμές πρέπει να εξελίσσονται συνεχώς σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες τάσεις στη χρήση των πελατών και τις νέες τεχνολογίες.»
Για μερικές οικογένειες, τα προϊόντα ομορφιάς αποτελούν σημαντικό κομμάτι του σετ ταξιδιού με το αυτοκίνητο. Η Ford έχει επινοήσει εκτενείς δοκιμές όπου σε διάφορα πάνελ καλύπτει μία επιφάνεια 10 cm με ασετόν, λοσιόν χεριών και σπρέι μαλλιών που περιέχουν διαβρωτικά υλικά. Ακολουθεί ανάλυση σε εργαστήριο όπου αναγνωρίζεται η αντοχή τους στα χημικά τα οποία εκτίθενται.
Μία νέα δοκιμή περιέχει την εναπόθεση ισιωτικών μαλλιών σε επενδύσεις του εσωτερικού για μικρό χρονικό διάστημα. Η δοκιμή αυτή γίνεται επιπλέον των στάνταρ δοκιμών αντοχής σε φλόγα στα οποία υποβάλλονται όλα τα οχήματα Ford. Αναγνωρίζονται βελτιώσεις και χρησιμοποιούνται νέα υλικά για καλύτερη πρόληψη ή περιορισμό της ζημιάς.
Περαιτέρω δοκιμές που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιούν τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των σχολικών διαδρομών, των οικογενειακών διακοπών, και τη μεταφορά κατοικίδιων περιλαμβάνει εμβάπτιση επιφανειών και υλικών που χρησιμοποιούνται μέσα στο αυτοκίνητο χιλιάδες φορές σε ανθρακούχα ποτά, καφέ και λάσπη. Οι εγκαταστάσεις δοκιμών της Ford στο Dunton, Essex, U.K. χρησιμοποιεί περίπου 1 κιλό καφέ το χρόνο – 130 μεζούρες espresso – στη δοκιμή αντοχής στους λεκέδες.
Οι δοκιμές που διεξάγουν οι μηχανικοί περιλαμβάνουν επίσης:
- Εκδορά επιφανειών 600 φορές με μίνι ρόπαλο – κάτι σαν μεσαιωνικό όπλο – που προσομοιώνει τη φθορά την οποία μπορεί να προκαλέσουν οι αγκράφες των ζωνών, τα κοσμήματα και τα καρφιά στα τζιν παντελόνια
- Τριβή υφασμάτων 60.000 φορές σε ένα 17ωρο τεστ φθοράς χωρίς διακοπή σε high tech μηχάνημα
- Επαναλαμβανόμενη περιστροφή άγριων τροχών στα χαλιά
Αναπήδηση ελαστικών σφαιρών, που είναι δέκα φορές βαρύτερες από μία στάνταρ μπάλα ποδοσφαίρου, σε πλαστικές επιφάνειες σε θερμοκρασία -30 C όταν το πλαστικό είναι πιο εύθραυστο
«Πολλοί από εμάς στο εργαστήριο υλικών της Ford είμαστε γονείς, επομένως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα παιδιά υποβάλλουν το εσωτερικό των αυτοκινήτων μας στη σκληρότερη δοκιμασία» δήλωσε ο Mark Montgomery, Ford senior materials engineer στο Dunton. «Είτε πρόκειται για τσαλαπάτημα των ταπετσαριών των θυρών με παπούτσια, είτε για σκίσιμο των καθισμάτων με σχολικές τσάντες ή για πέταμα των λασπωμένων αθλητικών παπουτσιών μετά από ποδόσφαιρο πάνω στη μοκέτα, δουλειά μας είναι να προσομοιώνουμε κάθε τι που τα παιδιά πετάνε στο εσωτερικό των αυτοκινήτων Ford για να διασφαλίζουμε ότι μπορούν να αντέξουν τα πάντα.»
Για να προσομοιώσουμε την εκτενή έκθεση στον ήλιο, δείγματα ‘βομβαρδίζονται’ ασταμάτητα με υπεριώδη ακτινοβολία επί 3.750 ώρες (156 ημέρες) – προσομοιώνοντας 5 χρόνια στο πιο ηλιόλουστο μέρος του πλανήτη.
Το να μπορέσει το εσωτερικό των αυτοκινήτων να αντέξει τη σκληρή χρήση μιας οικογένειας είναι ένα ακόμα κεφάλαιο στις δοκιμές αντοχής της Ford στην Ευρώπη, που περιλαμβάνει επίσης εκτενείς δοκιμές σε πίστα, και στο εργαστήριο στις εγκαταστάσεις δοκιμών της εταιρίας στο Lommel του Βελγίου. Για παράδειγμα, 80 πενταθέσια C-MAX και επταθέσια Grand C-MAX κάλυψαν απόσταση 730.000 km σε εδάφη που προσομοιώνουν κάποιους από τους σκληρότερους δρόμους του πλανήτη, με μη ασφαλτοστρωμένα κομμάτια, χώμα και κάποιες από τις χειρότερες λακκούβες. Τα οχήματα βυθίστηκαν επί 12 εβδομάδες σε ένα θάλαμο υψηλής υγρασίας για να διαπιστωθεί η αντοχή τους στη διάβρωση.
Στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Δοκιμών της Ford στο Dunton, Μ. Βρετανία, τα οχήματα δοκιμάστηκαν σε θερμοκρασίες από 40 C - 55 C, και σε εικονικό υψόμετρο 5.200 m. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για να προσομοιώνει 10 χρόνια ακραίας χρήσης σε δοκιμές που συνήθως ολοκληρώνονται μέσα σε έξι μήνες.
Σε δοκιμές που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο, οι μηχανικοί κάλυψαν επίσης 8 εκατομμύρια χλμ. σε μερικές από τις πιο απαιτητικές συνθήκες του κόσμου, όπως Death Valley, στην Αριζόνα, ΗΠΑ και στον εξουθενωτικό Grossglockner High Alpine Road, στην Αυστρία.
Προστασία από τις κακοτοπιές
Η νέα οικογένεια C-MAX εφοδιάζεται με προηγμένες τεχνολογίες Ford που βοηθούν τους οδηγούς να αποφύγουν ένα ατύχημα ή να μετριάσουν τις επιπτώσεις του– από γρατζουνιές στο παρκάρισμα μέχρι πιο σοβαρές συγκρούσεις με μεγαλύτερη ταχύτητα – όπως:
- Active City Stop, σαρώνει το δρόμο και ενεργοποιεί αυτόματα το φρένο για να μειώσει τη σφοδρότητα μιας σύγκρουσης ή να την αποτρέψει τελείως
- Cross Traffic Alert, προειδοποιεί τους οδηγούς για τη διέλευση κυκλοφορίας όταν εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης, χρησιμοποιώντας ραντάρ σε εμβέλεια 40 m
Τα οχήματα υποβάλλονται σε εκατοντάδες crash tests σε πραγματικές συνθήκες και χιλιάδες ‘εικονικές συγκρούσεις’ για να διασφαλίζεται ότι παρέχουν την καλύτερη δυνατή προστασία. Εμπρόσθιες, πλευρικές, οπίσθιες συγκρούσεις. Έλεγχοι αντοχής οροφής και συστημάτων ασφαλείας διεξάγονται σε προηγμένα εργαστήρια. Προηγμένες κάμερες αργής κίνησης (slow-motion) και εξελιγμένοι υπολογιστικοί αισθητήρες στερεωμένοι σε κούκλες δοκιμών συλλέγουν χρήσιμες πληροφορίες όπως δυνάμεις σύγκρουσης και κίνηση επιβατών.
Τα Ford C-MAX και Grand C-MAX εφοδιάζονται επίσης με χαρακτηριστικά που παρέχουν ασφάλεια σε εσάς και την οικογένειά σας σε περίπτωση ατυχήματος:
- Οι αερόσακοι ενεργοποιούνται σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη στιγμή που οι υπολογιστές ταξιδιού ανιχνεύσουν ένα ατύχημα.
- Νέας γενιάς βάσεις ασφάλισης παιδικών συστημάτων συγκράτησης i-Size είναι συμβατά με την τελευταία γενιά παιδικών καθισμάτων ISOFIX, παρέχοντας βελτιωμένη προστασία για το κεφάλι και τον αυχένα σε πλευρικές και εμπρόσθιες συγκρούσεις.
- Το SYNC με Emergency Assistance χρησιμοποιεί πληροφορίες από το GPS του αυτοκινήτου, το χάρτη και το δίκτυο του κινητού τηλεφώνου για να εντοπίσει τον τόπο του ατυχήματος και να καλέσει τον Πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 μέσω κινητού τηλεφώνου (Bluetooth) του οδηγού.
Περαιτέρω δοκιμές διεξάγονται επίσης σε σενάρια πιο γνώριμα στη μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων καθώς 100 μέλη του κοινού οδηγούν ειδικά οχήματα δοκιμών επί 12 μήνες. Όλο αυτό το διάστημα εκτενή δεδομένα παρέχουν πληροφορίες για όλα, από επιθυμητές θέσεις καθισμάτων μέχρι το χρονικό διάστημα που είναι αναμμένο το φως του χώρου αποσκευών.