F1 Grand Prix Σιγκαπούρης: Ζέστη, υγρασία, στροφές και μπαριέρες
Η χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα (αλλά και οι συχνές παρεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας) κάνουν τον αγώνα να διαρκεί συνήθως δύο ώρες. Για την διοργάνωση, του 2015 έχει τροποποιηθεί η χάραξη των στροφών 11, 12 και 13 για να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα τα οποία είναι εξαιρετικά δύσκολα στη Σιγκαπούρη, που διαθέτει ελάχιστες ευθείες και οι τοίχοι παραμονεύουν παντού.
Οι δυο πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli η μαλακή P Zero Yellow (κίτρινα διακριτικά) και η πολύ μαλακή P Zero Red (κόκκινα διακριτικά) επελέγησαν για αυτό τον αγώνα σε δημόσιους δρόμους όπου απαντώνται κάποιες μοναδικές παράμετροι. Όντας νυχτερινός αγώνας και καθώς όλες οι περίοδοι ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών γίνονται επίσης νύχτα η διακύμανση της θερμοκρασίας διαφέρει από το σύνηθες που βλέπουμε σε άλλα Grand Prix. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο που αξιοποιούνται τα ελαστικά.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η Σιγκαπούρη από το 2008 που μπήκε στο πρόγραμμα κάθε χρονιά δίνει μοναδικό θέαμα και αναδεικνύει την πεμπτουσία της F1: Τεχνολογία αιχμής υπό το φως των προβολέων. Καθώς πρόκειται για αγώνα σε δημόσιο δρόμο επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές και γρήγορες γόμες από τη γκάμα μας. Αυτές προσφέρουν τη μέγιστη μηχανική πρόσφυση και έρχονται γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρόκειται για τα δυο κλειδιά της επιτυχίας στη Σιγκαπούρη. Υπάρχουν πολύ παράγοντες που οι ομάδες και οι οδηγοί πρέπει να λάβουν υπόψη τους σχεδιάζοντας την στρατηγική τους. Η ασυνήθιστη διακύμανση της θερμοκρασίας, η μεγάλη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες, η εξοικονόμηση καυσίμου λόγω της απαιτητικής μορφής του αγώνα και η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αγώνες στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα. Αυτές τις μέρες σε συνεργασία με τη FIA ολοκληρώνουμε την δημιουργία μιας ξεκάθαρης διαδικασίας που θα επιτρέπει πιο εύκολα στις ομάδες ν’ ακολουθούν τους κανόνες σχετικά με τη χρήση των ελαστικών. Αυτό είναι σημαντικό για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις από τις ακριβείς οδηγίες προς τις ομάδες. Έτσι θα αποφύγουμε στο μέλλον επανάληψη αυτού που συνέβη με τη Mercedes στη Μόντσα».
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Η Σιγκαπούρη έχει τον μεγαλύτερο αριθμό στροφών (23) από κάθε άλλο αγώνα του πρωταθλήματος και αυτό δίνει επιπλέον δουλειά στα ελαστικά. Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική διαδρομή από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς καθώς έχει 80% υγρασία, ο αγώνας διαρκεί δυο ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο και την απαγωγή θερμότητας.
Με τόσες στροφές η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση είναι οι δυο πιο κρίσιμοι παράγοντες στους δρόμους της Marina Bay. Όπως στις περισσότερες διαδρομές σε δημόσιους δρόμους έτσι και στη Σιγκαπούρη υπάρχουν πολλές ανομοιομορφίες που δεν βοηθούν την κατάσταση. Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα, έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο.
Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως στην περιοχή των 30 – 35 βαθμών Κελσίου ακόμη και τη νύχτα. Αυτό είναι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας για τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πολύ μαλακή γόμα ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της χωρίς να την υπερθερμάνουν.
Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας
Πέρυσι ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα των 61 γύρων χρησιμοποιώντας στρατηγική 3 pit stop. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα, την έβαλε ξανά στον 15ο γύρο αλλά και στον 31ο γύρο. Τελικά επέλεξε τη μαλακή γόμα στον 52ο γύρο. Συνολικά υπήρξε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών ανάμεσα στους οδηγούς.