F1 Grand Prix Ρωσίας: Βλέπει τίτλο η Mercedes; (photos)
Μεταγραφές, αλλά και νέοι κανονισμοί, νέες ομάδες έρχονται και ίσως κάποιες φύγουν. Πολλά από τα παραπάνω περιμένουμε να ανακοινωθούν στο Grand Prix της Ρωσίας .
Αυτό που δείχνει σίγουρο είναι πως η Mercedes ετοιμάζεται να κατακτήσει τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές. Η Mercedes AMG GP έχει 506 βαθμούς έναντι 337 της Ferrari. Έτσι στο Sochi χρειάζονται προβάδισμα 172 βαθμών για να στεφθούν μαθηματικά πρωταθλητές. Για να το πετύχουν αυτό χρειάζεται να πάρουν 3 βαθμούς περισσότερους από τη Ferrari.
Η Pirelli και οι επιλογές της
Η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινα διακριτικά) και η πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινα διακριτικά) επιλέγηκαν για το Ρωσικό Grand Prix. Ένας συνδυασμός ένα επίπεδο πιο μαλακός από τον περσινό στον πρώτο αγώνα επί Ρωσικού εδάφους. Τότε είχε επιλεγεί η μέση και η μαλακή γόμα, καθώς οι Ιταλοί μηχανικοί δεν είχαν δεδομένα για να βασιστούνκαι έκαναν συνειδητά μια συντηρητική επιλογή. Φέτος έχοντας δεδομένα επέλεξαν ένα συνδυασμό που ταιριάζει με ακρίβεια στα χαρακτηριστικά της πίστας. Το νέο οδόστρωμα είναι λείο και σε συνδυασμό με τον ήπιο καρό και τις στροφές μέσης ταχύτητας έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά και μειωμένη πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.
«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που επιστρέφουμε στη Ρωσία για το 2ο Ρωσικό Grand Prix. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αγορά όχι μόνο για μας αλλά και για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα» δήλωσε ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli και πρόσθεσε: «Είχαμε κάποια ερωτηματικά ερχόμενοι πέρυσι στο Sochi , κάτι αναπόφευκτο όταν πρόκειται για καινούργια πίστα. Μαζέψαμε όμως δεδομένα για το 2015 και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να φέρουμε συνδυασμό ελαστικών ένα επίπεδο πιο μαλακό από πέρυσι. Ελπίζουμε αυτό να οδηγήσει σε στρατηγικές δυο ή τριών pit stop, πρόκειται για το στόχο μας σε όλους τους αγώνες. Τόσο εμείς όσο και οι ομάδες συνεχίζουμε να μαθαίνουμε γι’ αυτή την πίστα παρότι διαθέτουμε εξελιγμένη τεχνολογία προσομοίωσης. Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στροφών οπότε αποτελεί ένα ολοκληρωμένο τεστ για τα ελαστικά. Οι οδηγοί θα ωφεληθούν από την επιπλέον ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας φέτος».
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Η φρεσκοστρωμένη άσφαλτος συχνά παρουσιάζει πολύ μεγάλες αλλαγές την πρώτη χρονιά ειδικά μετά από ένα βαρύ χειμώνα. Τα δείγματα από το οδόστρωμα δεν δείχνουν πολύ μεγάλη αλλαγή σε σχέση με πέρυσι, η επιφάνεια παραμένει λεία με χαμηλό συντελεστή τριβής. Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται και πολύ εκτός της Formula 1 αναμένεται να υπάρχει σημαντική βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή μέρα με τη μέρα καθώς και γλιστερό οδόστρωμα ειδικά την Παρασκευή.
Η πιο κρίσιμη στροφή στο Sochi είναι η τρίτη μια αριστερή παρατεταμένη με πολλαπλές κορυφές. Πηγή έμπνευσής της υπήρξε η περίφημη στροφή 8 στο Istanbul Park που επίσης είναι σχεδιασμένο από το Hermann Tilke. Αυτή η στροφή προκαλεί σημαντική καταπόνηση ειδικά στο εμπρός δεξιά ελαστικό. Συνολικά υπάρχουν 12 δεξιές και έξι αριστερές στροφές αλλά και μια ευθεία 650m ανάμεσα στην πρώτη και στη δεύτερη στροφή.
Η πίστα μήκους 5.848 χλμ είναι η 3η μεγαλύτερη σε μήκος μετά το Spa και το Silverstone. Περίπου τα 1.7 χλμ είναι δημόσιος δρόμος και ο αγώνας διαρκεί 53 γύρους. Αναμένεται θερμοκρασία περιβάλλοντος μεταξύ 15 – 20 βαθμούς Κελσίου, αυτό μειώνει τη θερμική επιβάρυνση.
Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας
Ο Lewis Hamilton κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση γόμα στον 30στο γύρο. Η πιο εντυπωσιακή στρατηγική χρησιμοποιήθηκε από τον άλλο οδηγό της Mercecdes, Nico Rosberg που άλλαξε από μαλακή σε μέση γόμα στον πρώτο γύρο μετά από ένα μπλοκάρισμα που παραμόρφωσε τα ελαστικά του. Παρότι βρέθηκε 20ος κατάφερε να τερματίσει 2ος συμπληρώνοντας πάνω από 300 χλμ με ένα σετ ελαστικών ενώ πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο του στο τελευταίο πέρασμα.