Παν. Πρωτάθλημα Ράλλυ: Νικητής ο Βαλαβάνης στο Σπριντ Θερμαϊκού (photos)
Τερμάτισε το 44ο Ράλλυ Σπριντ Θερμαϊκού – Λαγκαδά και μαζί του το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος με το τοπίο να είναι πλέον βαθμολογικά ξεκάθαρο τόσο στην γενική όσο και στις επιμέρους κατηγορίες.
Νικητές στη γενική κατάταξη ήταν οι Βαλαβάνης – Καπάρας με Honda Civic Type R (κεντρική φωτογραφία). Τους ακολούθησαν οι Κουμποτής – Μαυροματίδης (Peugeot 106 S16) ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Καραβασίλης – Καρλιώτης (Honda Civic Type R).
Το ιστορικό του αγώνα έχει τις ρίζες του στο 1ο Ράλλυ Θερμαϊκού το 1969 όταν ο αγώνας εξελισσόταν στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Λαγκάδα. Ονόματα όπως "Πέντε Βρύσες", "Όσσα", "Βερτίσκος", "Αρετή" κ.α. είναι πολύ γνωστά στους παλιούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το Δ.Σ. του δήμου Λαγκάδα και ο δήμαρχος κ. Καραγιάννης, άνθρωποι με πολύ θετική σκέψη, συμφώνησαν και συνέπραξαν με τον Α.Ο.Θ. ώστε η περιοχή να αποκτήσει και πάλι έναν αγώνα αυτοκινήτου και το Ράλλυ Θερμαϊκού να αποκτήσει ένα νέο μόνιμο "σπίτι".
Το εγχείρημα επιχειρήθηκε και εκ του αποτελέσματος μπορούμε να πούμε πως, παρά τον περιορισμένο χρόνο, πέτυχε. Μπορεί οι συμμετοχές να μην ήταν οι αναμενόμενες και σίγουρα υπήρξαν λάθη μικρά για κάποιους μεγάλα για άλλους. Αδιαμφισβήτητο όμως παραμένει το γεγονός πως «στήθηκε» ένας αγώνας εκ του μηδενός σε λιγότερο από 20 ημέρες. Η βοήθεια του δήμου και παραγόντων της περιοχής ήταν άμεση στοχευόμενη και αποτελεσματική. Βοήθεια που δίνει ελπίδες για μια μεγαλύτερη, ίσως πανελλαδική διοργάνωση το 2016.
O τεχνικός έλεγχος έγινε στο όμορφο και ήσυχο περιβάλλον χώρο των ιαματικών πηγών Λαγκαδά. Η συνέχεια δόθηκε αργά το απόγευμα στην κεντρική πλατεία του Λαγκαδά με εκατοντάδες θεατές να χειροκροτούν τα 18 πληρώματα που πέρασαν κάτω από την αψίδα εκκίνησης. Η ευχή για τα επόμενα χρόνια είναι οι εκατοντάδες θεατές να γίνουν χιλιάδες.
Νικητές στο α’ πέρασμα με διαφορά 10 δεύτερα από τον ανταγωνισμό ήταν οι Βαλαβάνης – Καπάρας με Honda Civic Type R (οι πρώτοι γενικής , Α7 και F2). Τους ακολούθησαν οι τελικά τέταρτοι γενικής και δεύτεροι Α6 Δήμου – Ντίτορας με Citroen Saxo VTS και ο Μπαξεβανάκης με συνοδηγό τον Ρεντζούλη στο Civic Type R, το οποίο τελικά εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη στο γ' σκέλος. Πίσω τους με 0.24 δεύτερα διαφορά ήταν οι έκτοι γενικής Θεοφανίδης – Θεοφανίδης με Saxo VTS και με 0.11 δεύτερα διαφορά οι πέμπτοι γενικής και τρίτοι Α6 Δημητρίου – Δημητρίου με Peugeot 106 S16.Αντίστοιχα οι τελικά όγδοοι γενικής Διαμαντόγλου – Ασπρόμουγγος τερμάτισαν το πρώτο σκέλος με διαφορά 0.05 δεύτερα από τους έβδομους γενικής Σωτηριάδη – Καραγκούνη με Subaru Impreza WRX.
Το δεύτερο σκέλος ήταν υπόθεση των Κουμποτή – Μαυροματίδη με Peugeot 106 S16, οι οποίοι «βγήκαν» αλώβητοι στο α' σκέλος από ένα τρομακτικό τετ-α-κε. Με χρόνο ημέρας (4:34.37), ήταν δεύτεροι γενικής, δεύτεροι F2 και πρώτοι Α6. Κέρδισαν έτσι πολύτιμους βαθμού οι οποίοι τους ανακήρυξαν Κυπελλούχους Βορείου Ελλάδος, (ήταν πρώτοι στην F2 και πρώτοι στην Α6). Το γ' σκέλος κέρδισαν οι τρίτοι γενικής, δεύτεροι Α7 Καραβασίλης – Καρλιώτης με Honda Civic Type R.
Άτυχοι της ημέρας από το α’ σκέλος οι Αργυρίου – Κυπαρισσάς τους οποίους «πρόδωσε» για άλλη μια φορά το Peugeot 106 S16 και οι Νιζάμης – Νιζάμης με Skoda 130 RS.
Το αγωνιστικό μέρος του 44ου Ράλλυ Σπριντ Θερμαϊκού – Λαγκαδά και μαζί του το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος έληξε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι μόλις δύο συμμετοχές του 2ου Αγώνα Βετεράνων Α.Ο.Θ. «Γιώργος Ραπτόπουλος» όχι μόνο ομόρφυναν τον αγώνα αλλά ενθουσίασαν και τους θεατές. Οι Πολιτάνος Νίκος – Πολιτάνος Κωνσταντίνος το διασκέδασαν και τερμάτισαν αισίως το Nissan Sunny GTIR μπροστά από τους Αλεξανδρίδη Σπύρο – Κώνστα Πέτρο με Toyota Celica GT.
Νικητές ή μη, όλοι συγκεντρώθηκαν στην ταβέρνα «Βυσσώκα» στην υπέροχη ορεινή Όσσα για να γιορτάσουν παρέα με τον δήμο Λαγκαδά, τον βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης κ. Αναστασιάδη και τους χορηγούς αυτήν την πολύ σημαντική αγωνιστική αρχή αλλά και για να τιμήσουν τους πρόσφατα αποθανόντες φίλους και συναθλητές Γιώργο Ραπτόπουλο και Κώστα Τανούση, κρατώντας ενός λεπτού σιγή.