F1 Grand Prix Αμπου Ντάμπι: Η τελευταία ευκαιρία για ένα δυνατό αγώνα

Φτάσαμε στην «τελευταία στροφή» για τη φετινή σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1, με τον αγώνα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων να είναι ως επί το πλείστον μάχη γοήτρου.

F1 Grand Prix Αμπου Ντάμπι: Η τελευταία ευκαιρία για ένα δυνατό αγώνα
4'

Οι τίτλοι σε οδηγούς και κατασκευαστές έχουν κριθεί αλλά ο εγωισμός των πιλότων είναι αρκετός για να εξασφαλίσει μάχες μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

Το πρωτάθλημα του 2015 ολοκληρώνεται σ’ ένα μέρος που είναι ιδιαίτερα οικείο στην Pirelli: Η εντυπωσιακή Yas Marina Circuit στο Άμπου Ντάμπι έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για δοκιμές εξέλιξης, για την παρουσίαση των ελαστικών μας πριν το ξεκίνημα της σεζόν και για το πρώτο – παγκοσμίως – τεστ βρόχινων ελαστικών υπό το φως προβολέων. Χάρη στη λεία άσφαλτο φέραμε τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας: Τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα που χρησιμοποιήθηκαν στο Μονακό, στην πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος και σε άλλους τέσσερις αγώνες. Το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται το βράδυ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια τάση μείωσης της θερμοκρασίας οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα. Συνεπώς η συμπεριφορά των ελαστικών είναι λίγο διαφορετική από το σύνηθες. Πρόκειται για μια ακόμη μεταβλητή στην εξίσωση που καλούνται να επιλύσουν οι ομάδες για να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους.

«Όταν το σκέφτομαι μου φαίνεται απίστευτο πως ολοκληρώθηκε ήδη η σεζόν του 2015, έχω την αίσθηση πως έχει περάσει πολύ λιγότερο από ένας χρόνος από την προηγούμενη φορά που ήμασταν εδώ στο Άμπου Ντάμπι για τον τελευταίο αγώνα του 2014» δήλωσε ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli και πρόσθεσε: «Τα δύο πρωταθλήματα (οδηγών και κατασκευαστών) έχουν κριθεί οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να πιέσουν οριακά και η επιλογή ελαστικών που κάναμε για το Άμπου Ντάμπι τους θέτει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση: Μολονότι η επιφάνεια οδοστρώματος είναι λεία τα ελαστικά πιέζονται σκληρά λόγω της χάραξης της πίστας. Έτσι η διαχείριση των ελαστικών ειδικά στη φάση της επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών όπου είναι εύκολο να σπινάρεις τους πίσω τροχούς παίζει σπουδαίο ρόλο στην υλοποίηση της στρατηγικής. Ο συνδυασμός γομών που επιλέξαμε είναι ίδιος με πέρυσι και πιθανόν περιμένουμε έναν αγώνα με δυο αλλαγές ελαστικών. Ρόλο θα παίξει η διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος μετά τη δύση του ήλιου και αυτό ξεκάθαρα μπορεί να επηρεάσει τα ελαστικά και τη στρατηγική. Δυο μέρες μετά την καρό σημαία στο πρωτάθλημα του 2015 θα ξεκινήσουμε τις δοκιμές εξέλιξης για το πρωτάθλημα του 2016. Υπάρχει ένα τεστ αποκλειστικά για ελαστικά την Τρίτη 1/12 από τις 09:00 έως τις 21:00. Εκεί θα συμμετέχουν όλες οι ομάδες μ’ ένα μονοθέσιο και θα δοκιμάσουν τους νέους σκελετούς για το 2016 και την νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) που θα φέρει μωβ χρωματισμό στους αγώνες της νέας χρονιάς».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

H μείωση της θερμοκρασίας οδοστρώματος και αέρα κατά τη διάρκεια του αγώνα (σ.σ: εκκινεί στις 17:00 το απόγευμα τοπική ώρα) καθιστά την πίστα πιο γρήγορη όσο περνάει η ώρα. Αυτό ενισχύεται και από τη μείωση του βάρους λόγω της κατανάλωσης καυσίμου. Όπως και στον προηγούμενο αγώνα της F1 στο Ιντερλάγος έτσι και στο Άμπου Ντάμπι η φορά της πίστας είναι αντίθετη μ’ αυτή των δεικτών του ρολογιού. Πρόκειται για μια σχετικά ασυνήθιστη κατάσταση που μπορεί μερικές φορές να δημιουργήσει προβλήματα στο μυϊκό σύστημα των οδηγών.

Το πρώτο μέρος της πίστας έχει μια αλληλουχία από γρήγορες καμπές που αυξάνουν τη θερμοκρασία της γόμας. Το ελαστικό ψύχεται στη μεγάλη ευθεία όπου τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι για περίπου 15 sec ενώ την ίδια στιγμή παράγουν αεροδυναμικό φορτίο ίσο περίπου με βάρος 800kg.

Η στρατηγική του νικητή και που κρίθηκε ο προηγούμενος αγώνας

Πέρυσι ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton χρησιμοποίησε στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε στον αγώνα των 55 γύρων με την πολύ μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στον 10ο και στον 31ο γύρο και 24 γύρους αργότερα πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή