11 αυτοκίνητα που πριν από μερικά χρόνια αποτελούσαν μόνο όνειρο!
Του Γιάννη Σκουφή
Τόσο σε ότι έχει σχέση με τα αμαξώματα, προκειμένου να καλύπτεται κάθε ανάγκη, όσο και τους κινητήρες, με αποτέλεσμα είναι να βλέπουμε μεγάλα αμαξώματα που κινούνται από σύνολα με τριψήφιο αριθμό κυβικών μέχρι και πάνω από 4 κυλίνδρους.
Η κατάσταση όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Πριν από μερικά χρόνια, μην φανταστείτε πολλά, max 25, τα πράγματα μπορεί να μην ήταν καλύτερα όπως θέλει το γνωστό κλισέ, αλλά σίγουρα ήταν πολύ διαφορετικά. Πιο στυλιζαρισμένα και συντηρητικά, με αποτέλεσμα πολλά από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους μας τότε να μη συμπεριλαμβάνονταν ούτε στα πιο τρελά όνειρα μηχανικών και σχεδιαστών. Αυτοκίνητα όπως αυτά που ακολουθούν.
Genesis G90
Ούτε ο πιο φανατικός οπαδός της Hyundai, ούτε το πιο αισιόδοξο στέλεχός της, αλλά ούτε και ο πιο ριψοκίνδυνος επενδυτής δεν θα μπορούσε πριν από 20, 25 χρόνια να διανοηθεί πως η κορεάτικη εταιρεία όχι μόνο θα κατασκευάζε μοντέλα πολυτελείας, τα οποία πουλά κιόλας με επιτυχία, αλλά θα ίδρυε και μια ξεχωριστή μάρκα πολυτελείας, κατά τα πρότυπα των Ιαπώνων, τη Genesis. Η οποία παρουσίασε ήδη το πρώτο της μοντέλο το G90 ή EQ900 στην Κορέα και έχει βάλεις μπρος και για άλλα 6 μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Porsche Cayenne
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 τα τζιπ ήταν ακόμα εργαλεία και μόνο, ο όρος SUV θα μπορούσε να σημαίνει οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που ξέρουμε σήμερα, ενώ το να έχει ένα κατακευαστής σπορ αυτοκινήτων όπως η Porsche στη γκάμα του, ένα τζιπ ήταν τόσο πιθανό όσο και η Ελλάδα να στεφθεί μετά το μπάσκετ Πρωταθλήτρια Ευρώπης και στο ποδόσφαιρο. Κι όμως και το 2004 πανηγυρίσαμε και η Porsche πλέον διαθέτει όχι ένα αλλά δύο τζιπ με τα σήματά της, ενώ μπορεί να ακολουθήσει και τρίτο… Αφήστε δε που είναι και diesel και υβριδικά…
Ford F-150 Ecoboost
Το Ford F-150 ήταν πριν από 25 χρόνια το best seller στις ΗΠΑ. Φέτος εξακολουθεί να είναι, όμως κατω από το μεγάλο του καπό υπάρχει (και) ένας κινητήρας μόλις 2.700 κυβικών, κάτι που στις παλιές, καλές εποχές θα ήταν αδιανόητο, καθώς θα ήταν απλά κατάλληλος, με μια δόση υπερβολής, μόνο για το κλιμαστικό. Πάνε λοιπόν σιγά σιγά τα πολλά τα κυβικά αντικαταστάθηκαν από το turbo και στα αμερικάνικα τα αγροτικά. Και ας έλεγαν μέχρι πρότινος πως τίποτε δεν τα αντικαθιστά…
Smart Fortwo
Πριν το 1997 όταν και πρωτοεμφανίστηκε το Smart αυτοκίνητα με μήκος γύρω στα 2,50 μέτρα και πιο κάτω ήταν τα συγκρουόμενα και αυτά του γκολφ που μετέφεραν τον εξοπλισμό και τους παίκτες. Σήμερα οι… παραδοσιακοί εκπρόσωποι της κατηγορίας εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά ο βασιλιάς των micro cars είναι χωρίς αμφιβολία το Smart. Που όχι μόνο παρκάρει και κάθετα αλλά είναι και αταξικό. Το τελευταίο αποτελεί μέρος της γοητείας του, αλλά και της επιτυχίας του.
Ferrari FF
Αν το 1990, αλλά και αρκετά μετά, ανέφερες κολλητά τις λέξεις τετρακίνηση και Ferrari οι tifosi της μάρκας θα σε κοιτούσαν με βλέμμα συμπόνοιας και κατανόησης, υπονοώντας το μην του μιλάτε του τρελού, ενώ οι μύστες της Scuderia θα άκουγαν να τρίζουν και τα κόκκαλα του γέρου Enzo. Του ιδρυτή της μάρκας. Και όμως η FF όχι μόνο είναι τετρακίνητη, αλλά είναι και συνολικά ενδιαφέρουσα ως κόνσεπτ, με το αμάξωμα αλά στέισον της. Για να μην αναφερθούμε και στα +200 άλογα που έχει σε σχέση με το τότε τοτέμ της Ferrari, την F40, με τη διαστηική για την εποχή τεχνολογία και αντίστοιχες επιδόσεις…
Jeep Renegade
Ο μέσος αμερικάνος redneck θα άφηνε κάτω την Bud, θα έβγαζε το καπέλο και θα κοίταζε αποσβολωμένος τις μύτες από τις μπότες του αν του έλεγες όχι πριν από 25 χρόνια αλλά μόλις πριν από μια δεκαετία ότι στο μέλλον θα υπάρχει ένα Jeep, που μάλιστα θα το έλεγαν και Renegade που φτιάχνεται στην Ιταλία, έχει κάτι κινητηράκια 1.400 κυβικών και κάτι άλλα πιο μεγάλα, στα 2.000 κυβικά, που καίνε πετρέλαιο… Και επιπλέον είναι τόσο μικρό που (σχεδόν) χωράει στην καρότσα του full- size αγροτικού του…
Nissan Qashqai
Την εποχή που οι «κούρσες» ήταν στα high τους τα αμαξώματα των 2 όγκων θεωρούνταν λιγότερο «σοβαρά». Φανταστείτε λοιπόν ένα αυτοκίνητο δύο όγκων με υπυψωμένο αμάξωμα πως θα αντιμετωπιζόταν. Και όμως στις μέρες ένα αυτοκίνητο με αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά, το Nissan Qashqai έχει σπάσει τα ταμεία, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Μάλιστα στην 1η του γενιά ούτε οι άνθρωποι της Nissan δεν το πίστευαν. Όσο για τις «κούρσες» ρίξτε μια ματιά δίπλα σας και δε θα δείτε πολλές…
Toyota Prius
Το 1990 ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα θα μπορούσε να έχει μόνο ο ET στην πατρίδα του. Κι όμως όχι μόνο το πρωτοπόρο υβριδικό Prius έχει φτάσει αισίως στην 5η γενιά του αλλά έχει βρει και αρκετούς μιμητές, ενώ η υποβοήθηση ενός κινητήρα βενζίνης κατά κύριο λόγο και πετρελαίου κατά δεύτερο από έναν ηλεκτροκινητήρα θεωρείται σήμερα η πιο εφικτή λύση για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.
Tesla Model S
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από 25 χρόνια θα μπορούσαν να σκεφτούν να αποκτήσουν οι υπάλληλοι της ΔΕΗ και μόνο που είχαν τζάμπα ρεύμα. Σήμερα η αμερικάνικη Tesla κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μάλιστα πολυτελείας, με αυτονομία που στη θεωρία δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από αντίστοιχα συμβατικά. Η φόρτιση πάντως δεν είναι δωρεάν, αλλά το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού είναι κάτι παραπάνω από λογικό.
Bugatti Veyron
Τα 1.000+ άλογα ήταν μέχρι πρότινος ισχύς για μικρό καράβι, οπότε πολύ λογικά δεν θα μπορούσε να πιστέψει κανείς πριν από μια 25ετία πως θα υπήρχε αυτοκίνητο με 1.000+ άλογα, σαν τη Bugatti Veyron ή ακόμα και με 1.500 όπως φημολογείται πως θα έχει η διάδοχός της Chiron. Φυσικά κανένα δεν θα πίστευε και ότι οι τελικές έχουν ξεπεράσει αισθητά τα 400 χλμ./ ώρα…
Bentley Bentayga
Ένα τζιπ με τα σήματα της Bentley θα ήταν για τους κλασικούς βρετανούς αριστοκράτες σαν να πηγαίνουν στο παραδοσιακό κυνήγι της αλεπούς με σορτσάκι και σαγιονάρες. Και επειδή οι παραδόσεις είναι και για να σπάνε η Bentayga όχι μόνο είναι το πρώτο τζιπ της Bentley, αλλά έχει δημιουργήσει και μια νέα κλάση, αυτή της υπερ-πολυτελών SUV, ενώ έπεται και συνέχεια.