Πιο σύγχρονο, πιο ελκυστικό το Space Star της Mitsubishi
του Γιάννη Σκουφή
Αν μέχρι σήμερα προσπαθούσε να περιγράψει κανείς με λίγες λέξεις το προφίλ του Mitsubishi Space Star θα μπορούσε να συμπεριλάβει στο λεξιλόγιό του λέξεις όπως, πρακτικό, ευέλικτο και οικονομικό, χαρακτηριστικά που ναι μεν είναι αξιόλογα και επιθυμητά, ειδικά σε ένα μικρό αυτοκίνητο, αλλά που από την άλλη δεν το καθιστούν απαραίτητα και ιδιαίτερα ελκυστικό.
Αυτό ακριβώς λοιπόν άλλαξαν οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρείας στην τελευταία έκδοση του μοντέλου, επεμβαίνοντας καθοριστικά στην εικόνα του και καθιστώντας την πιο μοντέρνα αλλά και πιο χαρακτηριστική. Και μπορεί αυτό που θα προσέξει κανείς πρώτο να είναι η καινούργια μάσκα σε συνδυασμό με τους προβολείς με τα LED φώτα ημέρας, όμως οι πιο εκτεταμένες διαφοροποιήσεις έχουν γίνει στο πίσω μέρος. Εκεί όπου ο σχεδιασμός είναι πλέον πιο αρμονικός και σύγχρονος.
Παράλληλα οι σχεδιαστικές επεμβάσεις έχουν αυξήσει και το μήκος σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του μοντέλου το οποίο μεγάλωσε κατά 85 χιλιοστά, για να φθάσει σχεδόν τα 3,80 μέτρα. Με τον τρόπο αυτό και οι συνολικές αναλογίες κολακεύονται και διατηρείται η τόσο επιθυμητή ευελιξία και πρακτικότητα μέσα στην πόλη.
Αυτό που δεν άλλαξε στη νέα εκδοχή του Space Star είναι η αεροδυναμική του. Παρόλο που πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο -όσο πιο μεγάλο είναι το μήκος τόσο διευκολύνεται η αεροδυναμική σχεδίαση- οι μηχανικοί της Mitsubishi έχουν πετύχει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27. Ο οποίος είναι πολύ καλός για όλες τις κατηγορίες και εξαιρετικός για τις πιο μικρές στις οποίες ανήκει το Space Star.
Η πολύ καλή αεροδυναμική δεν μειώνει μόνο την κατανάλωση στις μεγάλες ταχύτητες αλλά εξασφαλίζει και ένα χαμηλότερο επίπεδο θορύβου, στοιχείο που εδώ, σε ένα υπερ- μίνι δηλαδή, έχει ακόμα μεγαλύτερη αξία, μιας και συμβάλλει στη μεγαλύτερη άνεση των επιβατών του. Το ζητούμενο της άνεσης βέβαια εξυπηρετείται και από τις μικρές χωροταξικές τροποποιήσεις στο πίσω μέρος, που έχουν βελτιώσει τους χώρους, με αποτέλεσμα 4 επιβάτες να μπορούν να μετακινηθούν χωρίς να στριμωχθούν -παράλληλα η είσοδος και έξοδός τους διευκολύνεται από τη μεγάλη γωνία που ανοίγουν οι πόρτες. Αν υπάρχει και 5ος θα πρέπει να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 175 λίτρων και επιπλέον χώρο κάτω από το δάπεδό του.
Οι αλλαγές στο εσωτερικό του Space Star περιλαμβάνουν και κάποιες τροποποιήσεις στον πίνακα οργάνων και τα χειριστήριά του, ενώ αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να σημειωθεί είναι ο εξοπλισμός του, που με βάση τα όσα ισχύουν αντιστοιχεί σε μοντέλα σαφώς μεγαλύτερης κατηγορίας. Και αυτό γιατί μεταξύ άλλων περιλαμβάνει cruise control, αυτόματο κλιματισμό, φώτα ημέρας LED, αισθητήρα βροχή, DAB, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, σύστημα infotainment με μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και όλους τους τρόπους διασύνδεσης με smartphones.
Πολύ σημαντικό είναι πως το Space Star εμφανίζεται πλέον αναβαθμισμένο και σε ότι αφορά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, καθώς βελτιώθηκε σημαντικά η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσής του, όσο και η απόδοση της ανάρτησής του, η οποία ελέγχει πιο αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και αντιδρά πιο ενδοτικά στις ανωμαλίες των δρόμων.
O κινητήρας του είναι ο 3κύλινδρος των 1.200 κυβικών της μάρκας, που αποδίδει 80 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 106 Nm στις 4.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 11,7 δεύτερα, τελική 180 χλμ./ ώρα). Παράλληλα, χάρη και στο στάνταρ σύστημα start stop είναι ιδιαίτερα οικονομικός -η επίσημη τιμή που ανακοινώνει η Mitsubishi ειναι 4,3 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα- ενώ οι εκπομπές CO2 είναι το πολύ 100 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Μάλιστα αν ο 3κύλινδρος συνδυαστεί με το εξτρά αυτόματο κιβώτιο CVT -το στάνταρ είναι ένα χειροκίνητο 5 σχέσεων- μειώνεται στα 99 γραμμάρια.
Το Mitsubishi Space Star, στην καινούργια εκδοχή του με τον εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό που προαναφέραμε, ξεκινά από τις 12.990 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT η τιμή του διαμορφώνεται στις 14.350 ευρώ.