Απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης για αυτοκίνητα Euro 4 προτείνει ο ΣΕΑΑ
Ο ίδιος πάντως εστιάζοντας στο πρόβλημα ρύπανσης της Αθήνας, αλλά και των υπολοίπων μεγάλων πόλεων αναφέρει ότι δεν υπάρχει επαρκής αστυνόμευση. "Αυτό που γίνετε εκτιμούμε ότι αυτή είναι μια εντελώς λάθος προσέγγιση, καθώς έχει αποδειχτεί ότι η ρύπανση στα αστικά κέντρα και η μειωμένη οδική ασφάλεια έχουν δραματικές συνέπειες στην κοινωνία.
Υφίσταται λύση, μέσω της παροχής κινήτρων και αντικινήτρων, οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων να οδηγηθούν στην αγορά ενός νεώτερου αυτοκινήτου, πχ. δεκαετίας αντί εικοσαετίας που καταφέρνουν να διατηρούν χάρη στους αναποτελεσματικούς ελέγχους των ΚΤΕΟ ή και ορισμένα φορολογικά παράδοξα. Εκτός της αυστηρής λειτουργίας των ΚΤΕΟ, θα πρέπει να ισχύσει επαρκής αστυνόμευση για την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης (για τα αυτοκίνητα Euro 4 ή παλαιότερα) και την είσοδο στο πράσινο δακτύλιο”.
Ο Δημήτρης Πάτσιος αναφέρθηκε και στις πωλήσεις Σεπτεμβρίου που σημείωσαν πτώση 10,3% σε σχέση με την περσινή χρονιά. "Είναι γεγονός ότι υφίσταται μικρή κάμψη στις πωλήσεις λιανικής το τελευταίο διάστημα, αν και η αγορά διατηρεί θετικό πρόσημο από τις αρχές του έτους (+8,6%). Ενώ ο κλάδος δέχτηκε με ικανοποίηση την πρόσφατη αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, οι επίκαιρες φορολογικές υποχρεώσεις περιορίζουν ευθέως την κατανάλωση. Παρά ταύτα και δεδομένου του νέου χαμηλού Τέλους Ταξινόμησης και των σημαντικών ευκαιριών που προσφέρουν τα επίσημα δίκτυα των αντιπροσωπειών, είμαστε αισιόδοξοι ότι αφότου αποκατασταθεί η ισορροπία στην οικονομία, θα συνεχίσει η σταθερή ανάταξη της αγοράς”, τόνισε ο διευθυντής του ΣΕΑΑ.
Ωστόσο οι προβλέψεις του για την φετινή χρονιά είναι θετικές καθώς: "η τρέχουσα εκτίμηση είναι ότι η αγορά θα "κλείσει" λίγο περισσότερο από τις 80.000 ταξινομήσεις, περίπου δηλαδή +6-8% ως προς το 2016. Όπως αναφέρθηκε, η πρόοδος αυτή θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, ίσως και +10-12%, αν είχε επικρατήσει περισσότερη βεβαιότητα στην οικονομία. Να σημειωθεί, ότι η αγορά, παρά τη μικρή πρόοδο των τελευταίων 3 ετών, παραμένει μακριά (-71,1% επί του παρόντος) από τις επιδόσεις της δεκαετίας 2000-2009, περίοδο που πάντως απείχε σημαντικά από τους κοινοτικούς μέσους όρους”.
Τέλος αναλύοντας τα μηνύματα της αγοράς ο κ. Πάτσιος τονίζει πως: "οι παράγοντες της αγοράς οφείλουν να εργάζονται προς την πρόοδο και να συντελούν στην εμπέδωση των συνθηκών ανάπτυξης. Σε αυτήν την κατεύθυνση και καθώς ο κλάδος αυτοκινήτου έχει προχωρήσει σε σημαντικές αναδιαρθρώσεις παραμένουμε αισιόδοξοι. Πρέπει όμως και η πολιτεία να συνεχίσει τις προσπάθειες αναμόρφωσης στο ρυθμιστικό πλαίσιο και στην επιβολή των κανόνων, για παράδειγμα στον επανασχεδιασμό των τεκμηρίων, στην καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ και στην επαρκή αστυνόμευση των κυκλοφοριακών περιορισμών (diesel-πράσινος δακτύλιος)”.