Ποια μεγάλη ευρωπαϊκή πόλη απαγορεύει προσωρινά τα diesel οχήματα;
Η απαγόρευση, η οποία θα ισχύσει στους δρόμους του δήμου, αλλά όχι στους μεγάλους εθνικούς οδικούς άξονες που διασχίζουν τη νορβηγική πρωτεύουσα, πρόκειται να παραμείνει σε ισχύ έως την Πέμπτη, οπότε αναμένεται βελτίωση των ατμοσφαιρικών συνθηκών, ανακοίνωσε χθες το βράδυ ο δήμος του Όσλο.
Οι παραβάτες θα τιμωρούνται με πρόστιμο 1.500 κορωνών (166 ευρώ).
Είναι η πρώτη φορά που το Όσλο θέτει σε εφαρμογή αυτή την απαγόρευση, η οποία είχε κατ' αρχήν υιοθετηθεί τον Φεβρουάριο του 2016 από τη πλειοψηφία του δήμου, στην οποία μετέχουν οι Εργατικοί και οι οικολόγοι. Μολονότι εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2), οι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν επίσης περισσότερο διοξείδιο του αζώτου (NO2).
«Στο Όσλο, δεν μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά, τους ηλικιωμένους και αυτούς που υποφέρουν από αναπνευστικά προβλήματα να μείνουν κλεισμένοι στο σπίτι επειδή ο αέρας είναι υπερβολικά επικίνδυνος για να τον αναπνέουν», εξήγησε στα νορβηγικά μέσα ενημέρωσης η οικολόγος δημοτική σύμβουλος Λαν Μαρί Νγκουγέν Μπεργκ.
Η ανακοίνωση για την απαγόρευση της κυκλοφορίας προκάλεσε θυμό σε ορισμένους αυτοκινητιστές, οι οποίοι είχαν παρακινηθεί το 2006 από τις νορβηγικές αρχές να επιλέξουν κινητήρες ντίζελ, που τότε θεωρούνταν πιο φιλικοί για το περιβάλλον από τους κινητήρες βενζίνης.
«Αποφασίστε. Δεν πάει πολύς καιρός που το ντίζελ προτεινόταν στη θέση της βενζίνης από τον Γενς (Στόλτενμπεργκ, τον πρώην πρωθυπουργό της Νορβηγίας που είναι σήμερα επικεφαλής του ΝΑΤΟ). Δεν είναι σίγουρο ότι ξέρατε αληθινά τι είναι καλύτερο», υπογράμμισε η Ιρένε Σινιόρα Μάιερ Τζιότας στη σελίδα της εφημερίδας Verdens Gang (VG) στο Facebook.
Σύμφωνα με το νορβηγικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας, τα αιωρούμενα σωματίδια προκαλούν τον πρόωρο θάνατο 185 ανθρώπων κάθε χρόνο στο Όσλο.