Το νέο Suzuki SWIFT είναι πρωταγωνιστής στην κατηγορία του
Του Γιάννη Σκουφή
Η οποία ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις compact διαστάσεις του, που όχι μόνο δεν μεγάλωσαν αλλά μειώθηκαν, έστω και λίγο, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Αντίθετα μεγάλωσε το μεταξόνιο και αντίστοιχα μεγάλωσαν και οι χώροι στο εσωτερικό, που παρά τις πιο μικρές διαστάσεις του SWIFT είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ, η ελάχιστη χωρητικότητα του οποίου είναι τα 265 λίτρα.
Το εσωτερικό του SWIFT δεν είναι όμως μόνο άνετο. Είναι και ποιοτικό και μοντέρνο και τεχνολογικά εξελιγμένο. Το τελευταίο εκφράζεται μέσω της οθόνης αφής των 7 ιντσών που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, της δεύτερης των 4,2 ιντσών στο ταμπλό, των δυνατοτήτων διασύνδεσης smartphones και την παρουσία θυρών για USB και κάρτες SD. Παράλληλα διαθέτει και πλήρη εξοπλισμό τόσο άνεσης, ο οποίος περιλαμβάνει και αυτόματο σύστημα κλιματισμού, όσο και υποβοήθησης.
Στο ολοκαίνουργιο SWIFT χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ένα σύστημα ανίχνευσης όλων όσων συμβαίνουν μπροστά από το αυτοκίνητο, το οποίο χρησιμοποιεί κάμερα και αισθητήρα laser. Όταν εντοπιστεί πιθανότητα εμπλοκής σε σύγκρουση το σύστημα προειδοποιεί, ενώ η υποβοήθηση πέδησης (Dual Sensor Brake Support- DSBS) μπορεί, αν υπάρξει ανάγκη, ακόμα και να το ακινητοποιήσει αυτόματα. Τα διαθέσιμα συστήματα συμπληρώνουν αυτό για την αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των προβολέων, καθώς και το Adaptive Cruise Control, που βασίζει τη λειτουργία του σε ένα χιλιοστομετρικό ραντάρ.
Όσο για την σπορ πλευρά του νέου Swift, στο εσωτερικό υποστηρίζεται από το flat bottom σχήματος τιμόνι και τα καθίσματα με την ειδική σχεδίαση, ενώ η κλίση των 5 μοιρών της κεντρικής κονσόλας τοποθετεί ξεκάθαρα τον οδηγό στο επίκεντρο.
Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης που αναφέραμε θα ήταν σαφώς λιγότερο αποτελεσματικά αν δεν υπήρχε μια εξαιρετική βάση, όπως το νέο πλαίσιο HEARTECT. Η υπερ-σύγχρονη και εξελιγμένη σχεδίασή του εξασφαλίζει όχι μόνο τη μεγάλη ακαμψία, που είναι το Α και τα Ω των δυναμικών χαρακτηριστικών μαζί με τις αναρτήσεις που εδώ είναι πολύ καλά μελετημένες, αλλά και την πιο αποτελεσματική απορρόφηση της ενέργειας που απελευθερώνεται σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση.
Το εντυπωσιακό εδώ είναι πως όλα τα παραπάνω οι μηχανικοί της Suzuki τα πέτυχαν μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος του πλαισίου. Και μάλιστα όχι λίγο αλλά κατά 120 ολόκληρα κιλά! Έτσι το συνολικό βάρος του νέου Swift που ανέρχεται σε μόλις 840 κιλά, τιμή κορυφαία για την κατηγορία που αποδεικνύει το υψηλό τεχνολογικό και μηχανολογικό υπόβαθρο των μοντέλων της Suzuki.
Κάτι που διαφαίνεται και στη γκάμα των κινητήρων του νέου SWIFT, που αποτελείται από δύο υπερσύγχρονα και πολύ οικονομικά σύνολα βενζίνης. Ο δυνατός ατμοσφαιρικός 1.2 DUALJET των 90 ίππων, που συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT αλλά και με τετρακίνηση, χρειάζεται μόλις 4,3 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ 4,6 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα είναι η ιδιαίτερα χαμηλή επίσημη μέση κατανάλωση του turbο 1.0 BOOSTERJΕΤ. Εδώ η απόδοση φτάνει τους 112 ίππους και εξασφαλίζει ιδιαίτερα καλές επιδόσεις. Έτσι η έκδοσή του με το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται μόλις 10,0 δεύτερα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα, τιμή εξαιρετική.
Η Suzuki πρωτοπορεί και στους κινητήρες, διαθέτοντας σε κάθε έναν από αυτούς και μία έκδοση Smart HYBRID. Πρόκειται για ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που έχει εξελίξει η ιαπωνική εταιρεία και το οποίο υποβοηθά τα σύνολα βενζίνης σε εκείνες τις περιπτώσεις -επιτάχυνση από στάση ή ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) που η κατανάλωση καυσίμου είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Το νέο SWIFT έμεινε πάντως και σε έναν άλλο τομέα πιστό στην παράδοση που έχει δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια που πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του: Στην πολύ καλή σχέση τιμής- απόδοσης, μιας και ξεκινά από τις 11.680 ευρώ σε συνδυασμό με τον 1.2 DUALJET και από τις 13.880 ευρώ με τον 1.0 BOOSTERJET.