Γιατί τα 120 χλμ / ώρα είναι η πιο περίεργη ταχύτητα στις Εθνικές Οδούς;
Όπως για παράδειγμα ότι τα 120 χλμ / ώρα, που σε πολλά κομμάτια είναι και η ανώτατη νόμιμη, είναι τελικά η πιο περίεργη ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί κανείς στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Κι αυτό γιατί είσαι γρήγορος για τους αργούς και αργός για τους γρήγορους.
Είσαι στη δεξιά λωρίδα και θέλεις να προσπεράσεις αυτόν που πάει μπροστά σου με πάνω κάτω 100; Βγάζεις φλας και η διαδικασία κρατάει μια αιωνιότητα και μια μέρα, από πίσω σου ανάβουν φώτα μέχρι και γηραλέα Scania, ενώ ακόμα και κάμποσα Smart πάνε πατημένα 140.
Η δεύτερη διαπίστωση είναι πως μόλις αρχίσουν οι (συνήθως ανοιχτές στις Εθνικές) στροφές και εσύ επιμένεις στα 120 προβιβάζεσαι αυτόματα στους γρήγορους. Για να μην πούμε στους πολύ γρήγορους. Δεν μπορεί να μην το έχετε παρατηρήσει: Οι πιο πολλοί στην ευθεία τρέχουν -ναι, το φαινόμενο είχε περιοριστεί τα πρώτα χρόνια της κρίσης, όταν όλοι κάναμε οικονομία στο καύσιμο, αλλά τώρα επανήλθε- αλλά στην πρώτη στροφή είναι σαν να παθαίνουν black out και σέρνονται.
Δεν γίνεται πάντως κάτι περίεργο που δικαιολογεί αυτά τα σκαμπανεβάσματα. Όχι κάτι πιο περίεργο από την έλλειψη εμπιστοσύνης -ενδόμυχα στις οδηγικές τους ικανότητες αλλά κυρίως στις δυνατότητες του αυτοκινήτου που μπορεί να έχει και τα πάντα από πλευράς συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης.
Η τρίτη διαπίστωση είναι πως ο δρόμος, ο οποιοσδήποτε δρόμος, είναι αποκαλυπτικός σαν κρεβάτι ψυχανάλυσης: Δεν μπορεί αυτός που χώνεται και πιέζει για να προσπεράσει πάνω στη στροφή να μην είναι έτσι και σε ότι άλλο καταπιάνεται. Δύσκολα αυτός που οδηγεί και κυρίως αντιδρά πιο αργά από το replay να μεταμορφωθεί σε σπίρτο μόλις καθίσει πίσω από το γραφείο ή τον υπολογιστή του, ενώ είναι μάλλον απίθανο όποιος κορνάρει συνεχώς και δεν κάνει την παραμικρή κίνηση να εξυπηρετήσει στο ελάχιστο κάποιον άλλον να είναι ευγενής στις κοινωνικές του συναναστροφές.
Εκτός και αν πίσω από το τιμόνι μεταμορφώνεται. Προς το χειρότερο… Παίζει και αυτό, αλλά για τι ποσοστό μιλάμε; Πιθανότατα για εξαιρετικά μικρό έως και αμελητέο.