Γιατί η Nissan προσθέτει στοιχεία από SUV σε ένα σεντάν; (pics)
Του Γιάννη Σκουφή
Ο συνδυασμός ακούγεται περίεργος -πάντως έχει προηγηθεί ένα μοντέλο με παραπλήσια αλλά όχι ακριβώς την ίδια λογική, το S60 Cross Country της Volvo- και το ερώτημα είναι γιατί να προχωρήσει κανείς σε μια τέτοια κίνηση και σε μια τέτοια μίξη χαρακτηριστικών.
Η απάντηση έχει να κάνει με την συνεχώς αυξανόμενη διείσδυση των SUV, το μερίδιο των οποίων αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, σε όλες τις κλάσεις που ορίζονται από το μέγεθός τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι παραδοσιακές κατηγορίες αυτοκινήτων, που μεσουρανούσαν πριν από όχι και τόσο πολλά χρόνια, να χάνουν συνεχώς έδαφος και να συρρικνώνονται ολοένα και περισσότερο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για αυτό τα σεντάν. Τα αυτοκίνητα με το κλασικό αμάξωμα των τριών όγκων, με το ξεχωριστό πορτμπαγκάζ δηλαδή, που οι παλαιότεροι χαρακτήριζαν ως «κούρσες». Ενδιαφέρον είναι πως την μεγαλύτερη πίεση δέχονται τα μικρά- μεσαία και μεσαία σεντάν μαζικών κατασκευαστών, καθώς οι μεγαλύτερες και σημαντικά πιο ακριβές λιμουζίνες απευθύνονται σε ένα άλλο κοινό και δείχνουν να αντέχουν ακόμα.
Έτσι λοιπόν αν δεν αλλάξει κάτι στα μοντέλα αυτού τους είδου πολύ απλά θα φθίνουν συνεχώς μέχρι να εξαφανιστούν τελείως από το χάρτη. Προκειμένου λοιπόν να μη συμβεί αυτό και να τους δώσει μια ανάσα ζωής η Nissan παρουσίασε στην έκθεση της άλλοτε πρωτεύουσας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το ενδιαφέρον και κομψό IMs. Το οποίο εκτός από κάποια χαρακτηριστικά crossover, διαθέτει καθαρές γραμμές, τη λεγόμενη «αιωρούμενη οροφή» και τη χαρακτηριστική μάσκα των σύγχρονων Nissan, εξελιγμένη αεροδυναμική, εμφατικούς τροχούς 22 ιντσών και γυάλινη ηλεκτροχρωματική οροφή. Μάλιστα προκειμένου να τονιστεί η ιαπωνική καταγωγή του πρωτότυπου στην οροφή υπάρχει μια γεωμετρική παράσταση σε χρυσό η οποία είναι εμπνευσμένη από ένα παραδοσιακό ιαπωνικό μοτίβο που ονομάζεται Asanoha.
Το μοτίβο αυτό επαναλαμβάνεται τόσο στους τροχούς όσο και στο φουτουριστικό εσωτερικό, το οποίο χαρακτηρίζεται τόσο από την έλλειψη μεσαίων κολωνών όσο και από μια διάταξη καθισμάτων 2+1+2. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως το πίσω κάθισμα -τα εμπρός είναι και περιστρεφόμενα- μπορεί να φιλοξενήσει είτε τρεις επιβάτες είτε, αν διπλωθούν τα ακραία τμήματά του έναν, ο οποίος θα μετακινηθεί αρχοντικά σε ένα μεσαίο κάθισμα που η Nissan ονομάζει Premier Seat.
To IMs είναι φυσικά και αυτόνομο και ηλεκτρικό, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα έτσι ώστε να είναι και τετρακίνητο, με συνδυαστική ισχύ 483 ίππων και 800 Nm. Την τροφοδοσία τους αναλαμβάνει μια συστοιχία μπαταριών 115 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 611 χιλιομέτρων.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και μια εξελιγμένη πνευματική ανάρτηση, καθώς και η δυνατότητα που η Nissan ονομάζει Invisible-to-Visible ή I2V. Το I2V αναφέρεται σε μια τρισδιάστατη απεικόνιση, όπου ο πραγματικός κόσμος συγκλίνει με τον εικονικό κόσμο. Το I2V είναι μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από τη Nissan και βοηθά τους επιβάτες να δουν τι μπορεί να είναι «αόρατο», προσθέτοντας εμπιστοσύνη και ενθουσιασμό στην εμπειρία οδήγησης και μετακίνησης με το αυτοκίνητο.