Η Alfa Romeo Nivola είναι χάρμα οφθαλμών
του Γιάννη Σκουφή
Ο ανεξάρτητος σχεδιαστής Ugur Sahin (Ολλανδός με πιθανότατα τουρκική καταγωγή) έχει ταλέντο. Και αυτό φαίνεται από το πιο πρόσφατο δείγμα της δουλειάς του, την Nivola της οποίας η ονομασία προέρχεται από ένα χαϊδευτικό του Tazio Nuvolari. Έναν από τους κορυφαίους οδηγούς τις δεκαετίες του ’20, του ’30 και του ’40, που ξεκίνησε από τις μοτοσυκλέτες και έγραψε ιστορία με αυτοκίνητα σε διοργανώσεις όπως το Targa Florio και βέβαια στα Γκραν Πρι της εποχής.
Στα οποία είχε γνωρίσει ένδοξες στιγμές με την Alfa Romeo P3, ενώ ο Ferdinand Porsche τον είχε χαρακτηρίσει ως τον μεγαλύτερο οδηγό όλων των εποχών. Ο Enzo Ferrari με τη σειρά του είχε πει πολύ απλά πως ήταν ο καλύτερος οδηγός που είχε η ομάδα του.
Κάπως έτσι ο Sahin αποφάσισε να αποτίνει φόρο τιμής στο παρελθόν και στη Stradale 33 που είχε παρουσιαστεί το 1967. Πρόκειται για μία από τις πιο εμβληματικές και όμορφες Alfa Romeo όλων των εποχών, το στυλ της οποίας ακολουθεί την εικόνα των τότε αγωνιστικών του Le Mans στιλ, με μακρύ ρύγχος και πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω. Ο κινητήρας της είναι ένας V8 μόλις 2.000 κυβικών που αποδίδει 230 ίππους.
Στη Nivola οι επιρροές από τη Stradale είναι εμφανείς, με τη διαφορά πως οι πόρτες ανοίγουν συμβατικά. Και αυτό διότι ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί το πλαίσιο της Alfa Romeo 4C, το οποίο πάει μαζί με τον turbo τετρακύλινδρο των 1.750 κ.εκ. που αποδίδει 240 ίππους και 350 Nm ροπής. Όσο για την παραγωγή της Nivola, αυτή θα μπορούσε να προχωρήσει μόνο στην περίπτωση κάποιου παθιασμένου Alfisti επενδυτή.