Δείτε τα πιο σημαντικά νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν στην έκθεση της Γενεύης (pics)
Του Γιάννη Σκουφή
Η 89η έκθεση της Γενεύης ξεκίνησε με τις δύο ημέρες που είναι αφιερωμένες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ενώ το ευρύ κοινό θα μπορεί να δει από κοντά όλα τα νέα μοντέλα από την Πέμπτη 7 Μαρτίου έως και την Κυριακή 17 Μαρτίου.
Παρόλο που οι εκθέσεις δεν αποτελούν πλέον τη μόνη ευκαιρία που έχουν οι κατασκευαστές να παρουσιάσουν τα νέα τους μοντέλα εντούτοις εξακολουθούν να έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Το ίδιο ισχύει και για τη φετινή έκθεση της Γενεύης, με τις αρκετές πρεμιέρες.
Έτσι λοιπόν η Mercedes έχει στο περίπτερό της την όμορφη και πρακτική CLA Shooting Brake που ξεκινά από τα 1.330 κυβικά του βασικού κινητήρα βενζίνης της, ενώ δίπλα υπάρχουν τα νέα, πολύ ισχυρά και γρήγορα μοντέλα της AMG, η AMG GT R Roadster και η AMG GLE 53 4MATIC+. Από πλευράς ηλεκτροκίνησης το παρόν δίνουν η EQV, η ηλεκτρική εκδοχή της V-Class ως πρωτότυπο αλλά πολύ κοντά στο μοντέλο παραγωγής, το Smart Forease+ αλλά και το EQ Silver Arrow 01. Το μονοθέσιο δηλαδή με το οποίο η γερμανική εταιρεία θα μετέχει στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ε.
Γενικά η ηλεκτροκίνηση είχε την τιμητική της και έτσι στο περίπτερο της Peugeot υπήρχε το ολοκαίνουργιο 208 τόσο στις συμβατικές του εκδόσεις, στις οποίες περιλαμβάνεται και η GTI με 220 ίππους από 1.600 κυβικά, όσο και στην ηλεκτρική που θα είναι ευθύς εξαρχής διαθέσιμη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Peugeot 508 Sport και ακόμα μεγαλύτερο η νέα γενιά του Renault Clio, στην οποία το εμπνευσμένο σχήμα της τρέχουσας γενιάς έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο. Ηλεκτρικό και όμορφο είναι και το e-Concept της Honda, το Centoventi (120) της Fiat που δίνει μια γεύση του μελλοντικού Panda καθώς και το Vision iV της Skoda που ξεχωρίζει και με την ιδιαίτερη αισθητική του.
Ηλεκτροκίνητο είναι και το VW ID Buggy που όπως καταλαβαίνετε και από το όνομά του αποτελεί τη σύγχρονη και καθαρή εκδοχή των θρυλικών Beach Buggies των δεκαετιών του ’60 και του ’70 που ξεκίνησαν από την Καλιφόρνια, καθώς και το AmiOne της Citroen. Για το οποίο υπάρχουν και παραλληλισμοί με το iconic 2CV.
Φουλ της ηλεκτροκίνησης και στην Audi, με το Q4 e-tron concept που βασίζεται στο πλαίσιο MEB του ομίλου Volkswagen αλλά και το εντυπωσιακό e-tron Sportback, ενώ η Polestar, η υπο- μάρκα της Volvo παρουσίασε το Polestar 2. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο με μοντέρνα σχεδίαση και αναλογικά προσιτή τιμή.
Ηλεκτρικά πρωτότυπα SUV έχουν η Nissan με το IMQ που δίνει μια αίσθηση από την εικόνα των μελλοντικών SUV της μάρκας και κυρίως του Qashqai, η Mitsubishi με το Engelburg Tourer και η Kia με το e-Soul. Ενδιαφέρον είναι και το πρωτότυπο Imagine της κορεάτικης εταιρείας, καθώς και το Niro στις διάφορες εκδοχές του.
SUV παρουσιάζει και η Skoda, το Kamiq που μάλιστα ανήκει στην όλο και σημαντική κατηγορία B, των αυτοκινήτων του είδους, ενώ με το Scala, που επίσης έχει ενδιαφέρον η τσέχικη εταιρεία θα μπει δυναμικά στη μικρή- μεσαία κατηγορία.
Ακόμα ένα SUV υπάρχει στο περίπτερο της Mazda, το CX-30 αλλά και σε αυτά των SsangYong (Korando), Cupra (Formentor), Seat (El Born), VW (T-Roc R) και της Alfa Romeo. Το τελευταίο είναι το Tonale, που είναι και υβριδικό και μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να δει λίγο πιο αισιόδοξα το μέλλον.
Φυσικά από μια έκθεση, ειδικά αν έχει το ειδικό βάρος αυτής της Γενεύης δεν μπορούν να λείπουν τα υπερ- αυτοκίνητα με πρώτη και καλύτερη τη Ferrari, που παρουσίασε την ολοκαίνουργια F8 Tributo. Η αντίπαλος Lamborghini είχε στο δικό της περίπτερο της Huracan Evo Spyder και Aventador SVJ Spyder, ενώ η Bugatti παρουσίασε το La Voiture Noire, που θα κατασκευαστεί σε μόλις 30 αντίτυπα και φιλοδοξεί να είναι το πιο ακριβό του κόσμου.
Η Koenigsegg παρουσίασε το Jesko των 1.600 ίππων, η κροατική Rimac το νέο της hypercar, η Aston Martin την AM RB 003, η αναγεννημένη Hispano-Suiza το Carmen με την ιδιάζουσα αισθητική και η Ginetta το δικό της μοντέλο που βάζει υποψηφιότητα για το πιο άσχημο αυτοκίνητο της έκθεσης. Την οποία υποστηρίζει και με ένα ανάλογα άσχημο όνομα: Akula.