Τα Fiesta και Focus EcoBoost Hybrid θα έχουν μικρότερη κατανάλωση και περισσότερους ίππους
Του Γιάννη Σκουφή
Στα ήπια υβριδικά Ford Fiesta και Focus ο κλασικός εναλλάκτης έχει αντικατασταθεί από μία ενσωματωμένη μίζα- γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα η οποία ανακτά την ενέργεια που απελευθερώνεται στο φρενάρισμα και την αποθηκεύει σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Όταν χρειαστεί το BISG λειτουργεί και σαν κινητήρας υποβοηθώντας των τρικύλινδρο EcoBoost των 1.000 κυβικών με τον οποίο συνδυάζεται τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου.
Το ευφυές και αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας, εφαρμόζοντας μία από τις παρακάτω στρατηγικές:
- «Υποκατάσταση ροπής», που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Σκοπός είναι η μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου και η συμβολή στο στόχο των 112 γραμμαρίων CO2 το χιλιόμετρο για τις εκπομπές CO2 και των 4,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα για τη μέση κατανάλωση βενζίνης στην περίπτωση του Fiesta. Οι αντίστοιχες τιμές του Focus είναι 106 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο και 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
- «Υποβοήθηση ροπής», που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις με πλήρες φορτίο την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και κατά 20 Nm.
Η πρόσθετη ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας βελτιώνει τις επιδόσεις και την απόκριση, κυρίως στις χαμηλότερες στροφές. Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop των Fiesta και Focus EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα ή ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.