Ολυμπία Οδός: Κέρδη – μαμούθ με τα λεφτά των Ελλήνων πολιτών;
Ερώτηση και Α.Κ.Ε προς τον Πρωθυπουργό κατέθεσε ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής (ΧΡΙ..Κ.Α.) Νίκος Νικολόπουλος, για τα υψηλά κέρδη της κοινοπραξίας της «Ολυμπίας οδού», ελέω κρατικής συνδρομής, εν καιρώ βαθιάς οικονομικής ύφεσης.
Συγκεκριμένα το 2013 η κοινοπραξία, καίτοι περικόπηκε το τεχνικό αντικείμενο του έργου (αφαιρέθηκε από τη σύμβαση παραχώρησης το τμήμα Πάτρας-Πύργου-Τσακώνας), παρουσίασε κέρδη 28,8,εκατ. ευρώ , έναντι ζημιών 57,7 εκατ. ευρώ το 2012!
Η εν λόγω εντυπωσιακή μεταβολή των οικονομικών αποτελεσμάτων της κοινοπραξίας , οφείλεται – σύμφωνα με την ερώτηση του κ. Νικολόπολου - αποκλειστικά και μόνον , στη γαλαντομία του κράτους απέναντι της, που έσπευσε να την «τρατάρει» με «αποζημιώσεις» και «Πρόσθετες χρηματοδοτικές Συμβολές».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και της Α.Κ.Ε:
"Θέμα: Κέρδη στην «Ολυμπία Οδό» λόγω... αποζημιώσεων;
Μπορεί η κίνηση στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους (τρομάρα τους... ) να μειώνεται αλλά η «Ολυμπία Οδός», η κοινοπραξία των Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και των ξένων εταίρων που έχει αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του οδικού άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα, είναι κερδοφόρος! Ειδικότερα λοιπόν, όπως διαβάσαμε, η κοινοπραξία παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 28,8 εκατ. ευρώ για το 2013, έναντι ζημιών 57,7 εκατ. ευρώ για το 2012. Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2013 η εταιρεία παραχώρησης Ολυμπία Οδός Α.Ε. είχε πέρσι έσοδα 58,4 εκατ., έναντι 58,6 εκατ. το 2012. Ο λόγος του... turn around ήταν «έκτακτα και ανόργανα έσοδα», τα οποία τα οποία ανήλθαν, το 2013, στα 220,7 εκατ., έναντι 24 εκατ. το 2012. Η διαφορά αυτή, σύμφωνα με αναλυτές, οφείλεται στις «αποζημιώσεις» που κατέβαλε το ελληνικό δημόσιο για την επανεκκίνηση του οδικού άξονα.
Σημειώνεται «ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ» ότι, παρά την περικοπή του τεχνικού αντικειμένου του έργου (αφαιρέθηκε από τη σύμβαση παραχώρησης το τμήμα Πάτρας- Πύργου- Τσάκωνας), η Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου στο έργο, η οποία ανερχόταν στα 608 εκατ. ευρώ, όχι μόνο δεν μειώθηκε , αλλά αυξήθηκε κατά 250 εκατ. ευρώ. Από αυτή την «πρόσθετη Χρηματοδοτική Συμβολή» έχουν ήδη καταβληθεί 140 εκατ. ευρώ.
Επίσης, όσο αφορά τις αποζημιώσεις:
α) Το Δημόσιο και ο Παραχωρησιούχος «συμβιβάστηκαν» στο ποσό των 130 εκατ. ευρώ για «Απαιτήσεις Παρελθόντος Κατασκευαστή», από τα οποία έχει λάβει ήδη ο Παραχωρησιούχος με την «κατ' αρχή συμφωνία» του Δεκεμβρίου 2012, μεταξύ του τότε αρμόδιου Υπουργού κ. Χατζηδάκη και του Παραχωρησιούχου, 60 εκατ. ευρώ.
β) Συμφωνήθηκε να καταβληθούν από το Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο άλλα 93 εκατ. ευρώ «εξ αιτίας της επιρροής του πληθωρισμού στη δαπάνη του Κατ' Αποκοπή Τιμήματος» (είναι η μόνη από τις 4 κοινοπραξίες των Οδικών Αξόνων που θα λάβει ανάλογη αποζημίωση για την αναθεώρηση του κόστους κατασκευής ). Από αυτά τα 20 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν άμεσα, σύμφωνα με την παράγραφο 12.2 της Συμφωνίας Τροποποίησης και κατά παρέκκλιση της έναρξης ισχύος όλων των άλλων συμφωνηθέντων, μαζί με το υπόλοιπο ποσό των 70 εκατ. ευρώ από τα παραπάνω 130 εκατ. ευρώ των «Απαιτήσεων Παρελθόντος Κατασκευαστή», ενώ τα υπόλοιπα 73 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν σε 8 δόσεις, με την πρώτη δόση στις 31 Μαρτίου 2014 και την τελευταία στις 20 Δεκεμβρίου 2015.
Τέλος, η Ολυμπία Οδός έχει εισπράξει κατά το χρονικό διάστημα 2008-2013 από τα διόδια συνολικά 445,2 εκατ. ευρώ περίπου.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:
1ον Πως είναι δυνατό κατά την περίοδο κατασκευής του έργου κι ενώ η υλοποίησή του, έως τον Απρίλιο, φτάνει μόλις στο 48,12% να προκύπτουν κέρδη για την «Ολυμπία Οδό»; Δεν είναι προφανές, ότι αυτό οφείλεται στις υπέρογκες κάθε είδους «αποζημιώσεις» και στην «πρόσθετη Χρηματοδοτική Συμβολή»; Να κατατεθούν αναλυτικά όλες οι αποζημιώσεις και οι δόσεις της «πρόσθετης Χρηματοδοτικής Συμβολής», που καταβλήθηκαν μέχρι σήμερα στον Παραχωρησιούχο.
2ον Πώς η κοινοπραξία που κατασκευάζει και διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα- Κόρινθος-Πάτρα γύρισε σε κέρδη από ζημιές; Δεν είναι αυτό ενδεικτικό, ότι η τροποποίηση της αρχικής σύμβασης έγινε σε βάρος του Δημοσίου και υπέρ των συμφερόντων του Παραχωρησιούχου;
3ον Γιατί δεν τέθηκαν υπόψη των Βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου κατά τη συζήτηση για την κύρωση από τη Βουλή των τροποποιημένων συμβάσεων τα υπ' αριθ. 420, 421, 422 και 423 Πρακτικά Γνωμοδοτήσεων του αρμοδίου Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις τροποποιήσεις των Σ.Π.; Να κατατεθούν όλα τα παραπάνω Πρακτικά, τα οποία ζητήσαμε και με προηγούμενη Ερώτηση & Α.Κ.Ε. και δεν μας δόθηκαν.
4ον Σε ποιο στάδιο βρίσκεται από πλευράς δικαστικής διερεύνησης η υπόθεση ΜΑΝ, στην οποία εμπλέκονται, όπως αναφέραμε σε προηγούμενη Ερώτηση & Α.Κ.Ε. νυν και πρώην υπουργοί και ανώτατοι Δικαστικοί Λειτουργοί; Πως είναι δυνατό ο υπουργός Δικαιοσύνης να μην απαντά επί αυτού στην 5194/638/7-1-2014 Ερώτηση & Α.Κ.Ε., επικαλούμενος «ότι η διερεύνηση κάθε υπόθεσης στο στάδιο της προδικασίας διεξάγεται χωρίς δημοσιότητα», όταν ανάλογες υποθέσεις της επικαιρότητας διεξάγονται με πλήρη δημοσιότητα; Μήπως, ο κύριος υπουργός επικαλείται προσχηματικά και επιλεκτικά την «αρχή της μυστικότητας», επειδή η υπόθεση αφορά Κυβερνητικούς Αξιωματούχους και Ανώτατους Δικαστικούς, που θέλει να προστατεύσει; Είναι ποτέ δυνατό, όταν υφίστανται τέτοιες βαριές σκιές σε βάρος τους, «να αναμένεται το πέρας της διαδικασίας» και να παραμένουν στις θέσεις τους; Δεν υπάρχει, έστω, ίχνος ευθιξίας από μέρους τους; Μήπως αυτό γίνεται, για να βρίσκονται «υπό ομηρεία» και να δίνονται «Γνωμοδοτήσεις», όπως αυτές για τις τροποποιημένες Συμβάσεις Παραχώρησης; Να κατατεθεί η διάταξη του ...τρίτου κατά σειρά Ανακριτή, που πήρε τη σκυτάλη στη δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, για το άνοιγμα των λογαριασμών των 45 εμπλεκομένων στην υπόθεση ΜΑΝ και να μην κρύπτεται ο αρμόδιος υπουργός πίσω από την «αρχή της μυστικότητας» της διαδικασίας...
5ον Πως είναι δυνατό να επιλέγεται ξανά από τον Πρωθυπουργό για μέλος της Κυβέρνησής του ο κ. Ιωάννης Μανιάτης, ο οποίος, όπως αναφέραμε και στην προηγούμενη Ερώτηση & Α.Κ.Ε., είναι υπό δικαστική διερεύνηση για συμμετοχή στην σκανδαλώδη υπόθεση ΜΑΝ και έχει διαταχθεί το άνοιγμα των λογαριασμών του; Μήπως και αυτός, όπως και ο υπουργός Δικαιοσύνης, «αναμένει το πέρας της διαδικασίας», που, ως συνήθως για τέτοιας φύσεως υποθέσεις, αργεί να έλθει ή δεν έρχεται καθόλου;
6ον Πως είναι δυνατό, ωσαύτως, ο κ. Ζανιάς να έχει γίνει Υπουργός Οικονομικών και στη συνέχεια Πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας και να παραμένει στη θέση του, ενώ βρίσκεται υπό δικαστική διερεύνηση για συμμετοχή στην σκανδαλώδη υπόθεση ΜΑΝ και έχει διαταχθεί το άνοιγμα των λογαριασμών του;
7ον Όσο αφορά τον Πρόεδρο της ΕΔΕΛ κ. Κατριβέση, είναι σίγουρος ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Σταϊκούρας, ότι δεν έχει δικαστικές εκκρεμότητες ενώπιον του Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος , που σχετίζονται με τη μη ενεργοποίηση της Υπηρεσίας (μέριμνα για έκδοση Π.Δ. σχετικών με τις αρμοδιότητες των δύο Διευθύνσεων Ελέγχου- ΔΕΦΥΥ και ΔΥΝΟ- και της Διεύθυνσης Υποστήριξης και Επικοινωνίας-ΔΥΕΦ) κατά τη διάρκεια της θητείας του στην προηγούμενή του θέση σαν Γενικός Διευθυντής Δημοσιονομικών Ελέγχων;
8oν Ποιοι επωφελήθηκαν από τους ελέγχους που δεν έκανε ο κ. Κατριβέσης; Γιατί, προκειμένου να απαντήσει στη σχετική μας προηγούμενη Ερώτηση & Α.Κ.Ε., ο κ. Σταϊκούρας αρκέστηκε στις διαβεβαιώσεις του κ. Κατριβέση και δεν ερεύνησε το θέμα;
Ο ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι .Νικολόπουλος".
Με ενδιαφέρον αναμένονται οι απαντήσεις από τους αρμοδίους για ένα τόσο σοβαρό εθνικό/δημόσιο ζήτημα.
Διαβάστε επίσης:
Success story στο Μελίσσι Κορινθίας!
Όλα «φορτωμένα» στην... πλάτη των Ελλήνων
Ο «παραλογισμός» των διοδίων για δρόμους… φαντάσματα!
Πόσο κοστίζει ένα… χιλιόμετρο εθνικής οδού;
Φάκελος «δημόσια» έργα: Έρχονται αποκαλύψεις