Αμερικανικές πιέσεις «μπλοκάρουν» την εξαγορά ΟΣΕ από ελληνορωσική κοινοπραξία
Η ρωσική πλευρά διατηρεί το ενδιαφέρον της για την ιδιωτικοποίηση των δύο σιδηροδρομικών εταιρειών της Ελλάδας (TRAINOSE και ROSCO) και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όμως η συμφωνία μπορεί τελικά να εμποδιστεί από την πίεση των ΗΠΑ, υποστήριξε σε δηλώσεις του στο ρωσικό πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο πρόεδρος του ΔΣ των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» Βλαντίμιρ Γιακούνιν.
«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί», είπε ο κ. Γιακούνιν απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποίησεις.
«Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι (σ.σ. Έλληνες) εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν», υποστήριξε ο Ρώσος αξιωματούχος, που θεωρείται στενός φίλος και συνεργάτης του προέδρου της χώρας Βλαντίμιρ Πούτιν.
Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο διεκδικούν το 67 % του λιμανιού της Θεσσαλονίκης οκτώ εταιρείες και κοινοπραξίες: οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι από κοινού με την ελληνική Gek Terna, η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, η ιαπωνική Mitsui & Co, η ολλανδική APM Terminals B.V., η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η εδρεύουσα στο Λουξεμβούργο la Duferco Participation Holding, η λονδρέζικη P&O Steam Navigation Company (DP World) και η τουρκική Yilport Holding. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες σε αυτόν θα πρέπει να παρουσιάσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τους.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν επίσης στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών εταιρειών TrainOSE και ROSCO.
Σε άλλες δηλώσεις του ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν αναφέρθηκε στην «επιτυχή διοργάνωση» του 12ου Συνεδρίου του Διεθνούς Φόρουμ «Διάλογος των Πολιτισμών», το οποίο έχει ιδρύσει ο ίδιος και συγκαλείται ετησίως στη Ρόδο. ο κ. Γιακούνιν σημείωσε ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων σε αυτό κάθε άλλο παρά επηρεάστηκε από τις δυτικές κυρώσεις, καθώς είναι κατανοητό «σε ποιο σημείο μπορεί να κατρακυλήσει ο κόσμος, εάν δεν σταματήσει και δεν αρχίσουμε να συνομιλούμε ο ένας με τον άλλον».
Σύμφωνα με τον Β.Γιακούνιν η έξοδος από το καθεστώς των κυρώσεων κατά της Ρωσίας «δεν θα είναι σύντομη και θα απαιτηθεί ένας χρόνος για τη σταθεροποίησης των χρηματιστικών αγορών».
Διαβάστε επίσης:
Νέο «θρίλερ» στην προσέγγιση Ελλάδας-Ρωσίας με αφορμή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Β. Γιακούνιν: Ναι μεν, αλλά για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Λιμάνι Θεσσαλονίκης