Ποιά ελληνική εταιρεία εξάγει 9 εκατομμύρια φιάλες ούζου;
Πόσοι γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση εξάγει 5 εκατομμύρια φιάλες κρασιού και 9 εκατομμύρια φιάλες ούζου; Ότι το 75% της παραγωγής της εξάγεται στη Γερμανία, την Ρωσία, την Κίνα και σε άλλες χώρες προβάλλοντας την Ελλάδα αλλά και το Μέγα Σπήλαιο που είναι μία από τις πιο δημοφιλείς ετικέτες κρασιού που η ίδια κυκλοφορεί; Η αλήθεια είναι ότι η επιχείρηση Cavino με έδρα το Αίγιο είναι περισσότερο γνωστή στο εξωτερικό παρά στην Ελλάδα.
«Στις προκλήσεις της κρίσης η Cavino απάντησε με ανάπτυξη τόσο στις πωλήσεις της στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό» λέει ο κ. Γιώργος Κανάκης, διευθυντής εξαγωγών και marketing της εταιρείας και προσθέτει: «σχεδόν όλες οι αγορές της Cavino «έκλεισαν» με θετικό πρόσημο, ενώ στρατηγικής σημασίας για τη μελλοντική πορεία της οινοποιίας αγορές, όπως η Κίνα και η Ρωσία, έχουν διψήφιο ποσοστό αύξησης. Ακόμη και η φαινομενικά κορεσμένη γερμανική αγορά παρουσίασε αύξηση τόσο στον τζίρο όσο και στις ποσότητες κατά 3,42%, ενώ και στην Ελλάδα είχαμε αύξηση 5%. Η ανοδική τάση αναμένεται να συνεχιστεί με ακόμη καλύτερα αποτελέσματα και το 2013».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Cavino παράγει υψηλής ποιότητας κρασιά εδώ και 54 χρόνια! Αυτήν την περίοδο οι άνθρωποι της εταιρείας δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην παραγωγή νέων ετικετών, όπως αυτή του «Μεγάλου Σπηλαίου», από την ομώνυμη περιοχή του μοναστηριού. Μάλιστα, με το ξεκίνημα του 2013 το «Μέγα Σπήλαιο» έλαβε μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις για το ελληνικό κρασί. «Το Κτήμα Μέγα Σπήλαιο» λέει ο κ. Κανάκης «επιλέχθηκε ανάμεσα στα 100 καλύτερα κρασιά του 2012. Για να ακριβολογούμε, το παλαιότερο και πιο έγκυρο περιοδικό κρασιού της Γερμανίας, το Weinwirtschaft, επέλεξε 50 λευκά και 50 κόκκινα κρασιά που ξεχώρισαν το 2012. Μέσα στα καλύτερα κόκκινα είναι και το Μέγα Σπήλαιο».
Για την ιστορία αξίζει να πούμε ότι το Κτήμα Μέγα Σπήλαιο ευρίσκεται στην ορεινή Αιγιαλεία και ουσιαστικά αποτελεί Μετόχι της Μονής του Μεγάλου Σπηλαίου, η οποία είναι χτισμένη στα απόκρημνα βράχια, που στέκονται πάνω από τα αμπέλια, τα οποία καλλιεργούνται από την Cavino. Το ερυθρό Κτήμα Μέγα Σπήλαιο είναι ένα κρασί, που παράγεται από τις δύο τοπικές ποικιλίες Μαυροδάφνη και Μαύρο Καλαβρυτινό, οι οποίες καλλιεργούνται σε υψόμετρο 800-900 μέτρων. Το κρασί παλαιώνει για τουλάχιστον 18 μήνες σε μικρά δρύινα βαρέλια ενώ για άλλα δύο έτη μένει στην φιάλη ώστε να επιτευχθεί η κατάλληλη ισορροπία. Χαρακτηρίζεται από το βαθύ, κόκκινο χρώμα του. Το πλούσιο μπουκέτο συνθέτουν κόκκινα φρούτα, αποξηραμένα δαμάσκηνα, ταμπάκο, σοκολάτα και δέρμα. Στιβαρό, με νόστιμες τανίνες στη γεύση και σχεδόν ατελείωτη επίγευση.
Ένα ακόμη δυνατό προϊόν της Cavino είναι και το Deus, αφρώδες κρασί φυσική ζύμωσης.
Πέραν, όμως, από τα κρασιά, η εταιρεία κατέχει σημαντικό μερίδιο στις εξαγωγές ούζου στην Γερμανική αγορά όπου κατευθύνονται εκατομμύρια μπουκάλια ούζου. Αυτά είτε φέρουν την επωνυμία Romios είτε παράγονται για λογαριασμό μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας.
Επίσης σχετικά πρόσφατα δημιούργησε και το Romios Platinum Anis Liquer το οποίο συναντά εξαιρετική αποδοχή στις διεθνείς αγορές.
Όλα τα προϊόντα της Cavino παράγονται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της επιχείρησης στο Αίγιο. Μιλώντας για τις επενδύσεις που έγιναν και συνερχίζουν να υλοποιούνται στην παραγω γική υποδομή της εταιρείας ο κ. Κανάκης μας λέει: «Ήδη από το 2009 που ξεκίνησε η κρίση, είχαμε ενταχθεί σε αναπτυξιακό πρόγραμμα το οποίο ολοκληρώθηκε μόλις πέρσι, ύψους 1,7 εκατομμυρίων ευρώ. ο πρόγραμμα αυτό αφορούσε καθαρά επενδυτική δράση στον τομέα της παραγωγής. Ανακαινίσαμε όλη τη διαδικασία της παραγωγής με καινούργια μηχανήματα, τα καλύτερα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα Βαλκάνια. Προχωρήσαμε και σε κτηριακές αναβαθμίσεις, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί τη στιγμή που μιλάμε και ήδη λειτουργούν».
Ποιο, όμως, είναι το επόμενο άμεσο βήμα για τους ανθρώπους της Cavino; Είναι η Prowein, η σημαντικότερη έκθεση κρασιού στον κόσμο (24 Mart;ioy 2013) όπου η Cavino θα συμμετάσχει με ένα εντυπωσιακό περίπτερο, με νέα προϊόντα, ανανεωμένες ετικέτες και νέα στελέχη. «Τα νέα προϊόντα μας» καταλήγει ο κ. Κανάκης «στοχεύουν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή παγκοσμίως όσον αφόρα την εμφάνιση και το περιεχόμενό τους καθώς διατηρούν εξαιρετική σχέση τιμής και ποιότητας».