Από το φαρμακείο της γειτονιάς σε ένα πολυεθνικό δίκτυο σε 14 χώρες
Συναντήθηκαν για πρώτη φορά σε ένα συνοικιακό φαρμακείο στην Αθήνα το 1972. Εκεί ανακάλυψαν το κοινό τους πάθος για τη φύση και τις μέλισσες. Σε αυτό το φαρμακείο παντρεύτηκαν κι εκεί άρχισαν μαζί να δημιουργούν τα πρώτα τους φυσικά καλλυντικά χρησιμοποιώντας μελισσοκομικά προϊόντα και ελληνικά βότανα. Σήμερα ελέγχουν μια επιχείρηση που απλώνει τα δίχτυα της σε 14 χώρες προβάλλοντας ταυτόχρονα την Ελλάδα και τον πολιτισμό της. Ποιοι είναι όμως οι δημιουργικοί αυτοί επιχειρηματίες τα προϊόντα των οποίων κάνουν θραύση από την Αυστραλία ως τις ΗΠΑ και από την Ιαπωνία ως την Αγγλία; Ποιοί είναι αυτοί που μέσα στην κρίση ολοκλήρωσαν ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο;
Ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά της εταιρείας φυσικών καλλυντικών Apivita δεν σταματούν να σε εκπλήσσουν: η τελευταία τους κίνηση είναι η ολοκλήρωση του ολοκαίνουργιου πράσινου βιοκλιματικού εργοστασίου της εταιρείας στο Μαρκόπουλο - ένα δημιούργημα ζωής για την οικογένεια - το οποίο αποτελεί πρότυπο βιομηχανικής αισθητικής και λειτουργικότητας, μία πραγματική όαση στο εφιαλτικό επιχειρηματικό τοπίο της χώρας. Το πιο ενδιαφέρον στην όλη ιστορία είναι οι ιδρυτές της επιχείρησης έχουν στο πλευρό τους τα δύο παιδιά τους – την Σοφία και τον Θάνο Κουτσιανά – που δοκιμάζουν τα φτερά τους όχι μόνον στο επιχειρείν αλλά και στην κοινωνική υπευθυνότητα, μία αξία που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της εταιρείας από τη στιγμή της ίδρυσής της. «Θέλω να δω την Apivitaευαισθητοποιημένη κοινωνικά, μέσα από τις δράσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και συγκεκριμένα μέσα από δράσεις των "Γιατρών Χωρίς Σύνορα" με το πρόγραμμα «παστίλιες για τον πόνο του άλλου» καθώς και μέσα από το πρόγραμμα για τον «Κήπο του Ιπποκράτη» λέει η Σοφία Κουτσιανά που επιχειρεί να ακολουθήσει τις αξίες δύο άξιων γονιών και επιχειρηματιών βάζοντας ταυτόχρονα τη δική της σφραγίδα.
Η Apivita σήμερα απασχολεί 153 άτομα και μέχρι τέλος του χρόνου αναμένεται να προσλάβει επιπλέον 46 εργαζόμενους γεγονός που συνδέεταιθ με την λειτουργία του νέου εργοστασίου. Ο κύκλος εργασιών της στην Ελλάδα το 2012 ανήλθε σε 28,5 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η θυγατρική της στην Ισπανία, από 1,8 εκατ. ευρώ πέρυσι, έφθασε τα 3,350 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές της εταιρείας εκτός από αυτές της Ισπανίας και των ΗΠΑ, από 2,7 εκατ. ευρώ το 2012 έφθασαν τα 5,329 εκατ. ευρώ.
Βασικό κανάλι διανομής των προϊόντων της είναι τα φαρμακεία. Οι άνθρωποί της όως επιμένουν στην εξωστρεφή δραστηριότητά τους: σήμερα η Apivita έχει παρουσία σε 14 αγορές σε όλο τον κόσμο, σε 4 ηπείρους (Αμερική, Ασία, Ευρώπη, Αυστραλία), διαθέτοντας τα προϊόντα της τόσο στην αγορά του φαρμακείου όσο και στο retail, με flagship stores, καταστήματα και παρουσία μέσα σε μεγάλα πολυτελή πολυκαταστήματα με shops in shop. Διαθέτει δύο θυγατρικές στην Ισπανία και στις ΗΠΑ.
Ηδη αυτή τη στιγμή λειτουργούν 10 καταστήματα σε Hong Kong, 9 στην Ιαπωνία και δύο στην Σιγκαπούρη στην οποία η Apivita εισήλθε πρόσφατα. Από τον περασμένο Ιούνιο, η εταιρεία αποτελεί ένα από τα brand που το Marks and Spencer διάλεξε να συνεργαστεί ώστε να δημιουργήσει ειδικό τμήμα με φυσικά καλλυντικά υψηλής ποιότητας. Γενικότερα η Μεγάλη Βρετανία, αποτελεί πολλά υποσχόμενη αγορά, με τη διάθεση των προϊόντων να γίνεται ήδη σε 50 καταστήματα, ενώ το 2013 θα γίνεται σε περισσότερα από 120.
Η επίμονη προσπάθεια των ιδρυτών της Apivita αποτυπώνεται με τον πλέον παραστατικό τρόπο στο λογότυπο της εταιρείας, που είναι εμπνευσμένο από τις Μέλισσες των Μαλίων, ένα σπάνιο μινωικό κόσμημα του 18ου-17ου αιώνα π.Χ. Οι δυο μέλισσες μαζί σχηματίζουν μια ένωση, που συμβολίζει τη γονιμότητα και την αρμονία. Επίσης, περικλείονται από ένα ανοιχτό κύκλο που αναπαριστά τη λύρα του Απόλλωνα, και συμβολίζει την αφοσίωση, την αειφόρο ανάπτυξη και την πίστη στον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό. Το ίδιο το όνομα «Apivita» σημαίνει τη ζωή της μέλισσας και προέρχεται από τις λατινικές λέξεις Apis (μέλισσα) και Vita (ζωή).