Παντρεμένη με δικαστή και ερωτευμένη με πιλότο
Ο Τάσος Θεοδωρόπουλος ονειρευέται καταραμένους έρωτες απαράμιλλης κομψότητας, κοιτάζοντας με επιθυμίαΤΟ ΒΑΘΥ ΜΠΛΕ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ / THE DEEP BLUE SEAΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8 / 10
Ένας εκλεκτικός και ακριβοθώρητος σκηνοθέτης, ο Terence Davies, με μόλις 6 μεγάλου μήκους ταινίες στο ενεργητικό του τα τελευταία 30 χρόνια, σκηνοθετεί με το μοναδικό του στιλ έναν παράνομο έρωτα στο «Βαθύ Μπλε του Έρωτα» («The deep blue sea») ανάμεσα στην σύζυγο ενός Βρετανού δικαστή και έναν πιλότο της Βασιλικής Αεροπορίας. Πρόκειται για τη διασκευή ενός θεατρικού του 1952 γραμμένο από τον Terence Rattigan που κινηματογραφικά μετατρέπεται σε ένα οπτικό, και συναισθηματικό ποίημα συναισθημάτων και καταραμένου ερωτικού πάθους χαρίζοντας στην πάντα εξαίρετη Ρέιτσελ Βάιζ έναν από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας της, κάνοντας ταυτόχρονα την πλειοψηφία των μεγάλων εφημερίδων και περιοδικών (New York Times, Los Angeles Times, San Francisco Chronicles, Entertainment Weekly) να παραληρούν και να δίνουν στην ταινία 10άρια. Στο Λονδίνο του 1950, η Έστερ ζει μια τακτοποιημένη μουντή καθημερινότητα, παντρεμένη με έναν ευυπόληπτο δικαστή μέχρι τη στιγμή που το πάθος θα της χτυπήσει την πόρτα, με τα χαρακτηριστικά ενός νεότερου πιλότου. Η Έστερ θα κάνει την υπέρβαση, ενδίδοντας στο πάθος το οποίο όμως κρύβει μέσα του μια βαθιά γαλάζια θάλασσα (όπως είναι και ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας) γεμάτη τρικυμίες, πληγές και εντάσεις. Η "καταραμένη" ερωτική τρικυμία, χρησιμεύει στον συγγραφέα σαν μια αλληγορία (για τους πιο ψαγμένους) πάνω στην μεταπολεμική τραυματισμένη Βρετανία που ταλαντεύεται ανάμεσα στον τσαλακωμένο καθωσπρεπισμό του παρελθόντος της, και την αναζήτηση της εξασφάλισης ενός ευτυχισμένου αλλά αβέβαιου μέλλοντος. Αβέβαιου ως προς το αν η δόμηση του πρέπει να γίνει στα χνάρια της παρελθοντικής συντηρητικής σιγουριάς ή μέσω μιας ρήξης με αμφίβολα αποτελέσματα. Η Έστερ αφήνει τον σύζυγό της και μπλέκει σε μια συναισθηματική ερωτική τρικυμία. Εκείνος θα επιχειρήσει να την κρατήσει κοντά του κι εκείνη θα πρέπει να επιλέξει την πιθανά αυτοκαταστροφική αλλά ελεύθερη επιλογή της, ή την επιστροφή στη "μονοχρωμία" του ασφαλούς παρελθόντος. Στα χέρια του Τέρενς Ντέιβις, μια φαινομενικά μπανάλ ερωτική ιστορία τριγώνου, μετατρέπεται σε μια εξαίσια διακριτική, αισθησιακή ταπετσαρία, που κατορθώνει μέσα από τον ντελικάτο χειρισμό της εικόνας, των φωτισμών, των χαρακτήρων και των συναισθημάτων, να απορροφήσει την οπερατική κορώνα του δράματος, μετατρέποντας της σε υπόδειγμα μελαγχολικής ερωτικής κομψότητας και την πιο ανταποδοτική σε ουσία, μεστότητα και πολλαπλά ψυχολογικά και σημειολογικά επίπεδα, ρομαντική τραγωδία του φετινού καλοκαιριού. Η Ρέιτσελ Βάιζ, αποδεικνύεται μια εξαιρετική επιλογή, σε ένα ρόλο που πρώτη ερμήνευσε στον κινηματογράφο η Βίβιαν Λι το 1955 και θα σας ραγίσει την καρδιά.
***Στις αίθουσες από την Πέμπτη 7 Ιουνίου.