Η διάσημη θεατρίνα και η σατανική βοηθός της
Ίσως η καλύτερη επανέκδοση του φετινού καλοκαιριού, με τον αριθμό ρεκόρ των 14 οσκαρικών υποψηφιοτήτων από τις οποίες κέρδισε τις 6, μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και σεναρίου. Ένας αρχετυπικός μύθος γραμμένος και σκηνοθετημένος το 1950 από τον Τζόζεφ Μάνκιεβιτς που αποτελεί όνειρο σχεδόν κάθε σεναριογράφου να τον διασκευάσει. Η Μάργκο Τσάνινγκ, είναι μια σαραντάρα ντίβα του Μπρόντγουεϊ με το κοινό να υποκλίνεται στα πόδια της αλλά και τα καμπανάκια της ηλικίας να της χτυπάνε πλέον επικίνδυνα όσον αφορά τη διατήρηση του μύθου της. Κάτι που δε θα την αφήσει να καταλάβει εγκαίρως πόσο καταστροφική πρόκειται να εξελιχθεί η γνωριμία της με την νεαρή Εύα Χάρινγκτον, μια φανατική της θαυμάστρια που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη της και θα γίνει η πιστή της οικονόμος, γραμματέας και δερβέναγας. Καταστροφική εφ’ όσον το σχέδιο της Εύα είναι να ανέβει με κάθε τρόπο στην κορυφή της διατροφικής αλυσίδας του θεάματος, εκμεταλλευόμενη την αργά αλλά σταθερά φθίνουσα λάμψη της Mάργκο. Και κάπως έτσι, μεταξύ ψυχογραφήματος, μελοδράματος και απομυθοποίησης του χώρου του θεάματος, γράφεται μία από τις πιο μεγάλες στιγμές στην ιστορία του κλασσικού αμερικάνικου κινηματογράφου με την Μπέτι Ντέιβις αντιμέτωπη με την Αν Μπάξτερ να δίνει μαθήματα πολυεπίπεδης και εξελισσόμενης στη διάρκεια του φιλμ, ερμηνείας, και να χάνει εντελώς άδικα το Όσκαρ (για το οποίο εκείνη την χρονιά ήταν συνυποψήφια και η συμπρωταγωνίστριά της, Αν Μπάξτερ αλλά και η εξαιρετική Γκλόρια Σβάνσον από τη «Λεωφόρο της Δύσης») από την Τζούντι Χόλιντεϊ για το «Born Yesterday».
*Από την Πέμπτη 2 Αυγούστου, αποκλειστικά στο «Θησείον» και την «Αθηναία».