Ξεπεσμένες "σκύλες" του Χόλιγουντ σε μάχη μέχρι εσχάτων
Ποτέ άλλοτε και πιθανότατα ποτέ μετά, το «camp» δεν άγγιξε με τέτοια ατμοσφαιρικότητα την σπαρακτική τραγωδία και την τέχνη, μέσα από το φορμά ενός συναρπαστικού και αγωνιώδους θρίλερ. Δεν ξέρω τι είχε στο μυαλό του ο σκηνοθέτης Ρόμπερτ Όλντριτς όταν αποφάσισε να βγάλει να βγάλει από το χρονοντούλαπο δύο γερασμένες, θανάσιμες αντιπάλους στην πραγματική ζωή, πρώην αστέρες μεγατόνων και θεϊκές "σκύλες" του Χόλιγουντ, την Μπέτι Ντέιβις και την Τζόαν Κρόφορντ για να τις χρησιμοποιήσει στην ίδια ταινία. Το μόνο που πλέον είναι γνωστό, είναι ότι ποτέ ξανά, ένα κινηματογραφικό πλατό, δεν μεταμορφώθηκε με αυτόν τον τρόπο σε πραγματική κόλαση, όπως στα γυρίσματα του «Τι Απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν» που κυκλοφόρησε το 1962 και προτάθηκε για πέντε Όσκαρ. Η πραγματικότητα και ο αστικός θρύλος του τι πραγματικά συνέβη στα γυρίσματα, ανήκουν πλέον στη σφαίρα του μύθου, με δημοφιλέστερο αυτόν που λέει πως για τη σκηνή που η Μπέτι Ντέιβις σηκώνει την Κρόφορντ από το κρεββάτι, η τελευταία είχε φορέσει μέσα από τα ρούχα της βαρίδια με αποτέλεσμα η αντίπαλος – συμπρωταγωνίστρια της, να υποφέρει στη μέση. Ηθελημένα ή άθελα του, ο Όλντριτζ και οι πρωταγωνίστριες του, κατάφεραν το αδύνατο: στο πλαίσιο μιας γκροτέσκας ταινίας να ξεπεράσουν με τον πιο φυσικό τρόπο τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη μυθοπλασία, δημιουργώντας ένα στοιχειωμένο, τρομακτικό και αβάσταχτα θλιμένο τρενάκι του τρόμου με προορισμό την παράνοια της μυθοπλαστικής πραγματικότητας του κόσμου της σόου μπιζ και της ματαιοδοξίας. Με τις δύο πρωταγωνίστριες να υποδύονται τις πιο σκοτεινές προεκτάσεις της προσωπικότητάς τους, χρησιμοποιώντας σαν τερέν τη σεναριακή αφορμή της κινηματογραφικής τους κόντρας, και βοηθό τη στοιχειωτική φωτογραφία, το παραμορφωτικό μακιγιάζ και την απειλητική κλειστοφοβική σκηνοθεσία και καλλιτεχνική διεύθυνση. Σε μια παρακμιακή έπαυλη του Χόλιγουντ, η ημίτρελη Τζέιν Χάντσον, πρώην παιδί θαύμα της σόου μπιζ, ζει απομονωμένη από τον έξω κόσμο με την παράλυτη μετά από ένα ατύχημα, αδελφή της Μπλανς, έχοντας αναλάβει την περιποίηση της. Και τον βασανισμό της. Η έκρυθμη μεταξύ τους σχέση θα κλιμακωθεί μαζί με την παράνοια της Τζέιν, σε ένα κρεσέντο ψυχολογικής και φυσικής βίας, με αμφότερες τις πρωταγωνίστριες φυλακισμένες στον εφιάλτη που οι ίδιες δημιούργησαν μέσα από μια ζωή αυταπάτης, φιλοδοξιών, απωθημένων και κρυμμένων μυστικών. Μια αναμέτρηση γιγάντων, που ο Όλντριτζ θα σκηνοθετήσει με μοναδική δεξιοτεχνία, ισορροπώντας το εμπορικά ποθητό που είναι η εξωστρεφής σύγκρουση δύο ιερών τεράτων της οθόνης με το ουσιαστικά και ερεβώδες εσωτερικό που αναβλύζει από τα βλέμματα των πρωταγωνιστριών του, σε μια μοναδική στιγμή πραγματικής κινηματογραφικής απόλαυσης, που δε σε εκβιάζει να ψάξεις στο τεράστιο και υπαρκτό βάθος της, αλλά σου επιτρέπει αν αυτό είναι που επιθυμείς, να μείνεις στην επιφάνεια του απολαυστικού ξεμαλλιασμάτος δύο ντιβών. Όποια προσέγγιση και αν επιλέξεις, η απόλαυση είναι εγγυημένη.
*Από την Πέμπτη 16 Αυγούστου, αποκλειστικά στο "Θησείον" και την "Αθηναία"