Όλες οι νέες ταινίες 30/8 - 5/9 (κριτική, trailer, κακίες)
Στανταράκι πολύχρωμης, χαρωπής, σπινταρισμένης, φασαριόζικης και θεαματικής (ειδικά σε 3D) διασκέδασης για ενήλικες, παιδιά και φυσικά παιδήλικες, η ΜΑΓΑΔΑΣΚΑΡΗ 3: ΟΙ ΦΥΓΑΔΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ / MAGADASCAR 3: EUROPE’S MOST WANTED (Βαθμολογία 7 / 10) δεν πρόκειται να σε απογοητέψει εκτός και αν γεννήθηκες ξινός. Από την Αφρική στο Μόντε Κάρλο και από κει σε περιπλανώμενο τσίρκο που ξεκινάει από τη Ρώμη, περνάει από το Λονδίνο και καταλήγει στη Νέα Υόρκη, όλοι οι παλιοί γνώριμοι θα μπλέξουν σε ένα τρελό κυνηγητό προκειμένου να ξεφύγουν από την αστυνομία, και θα μπλεχτούν σε ευφάνταστες χορταστικές σκηνές εκρηκτικών χρωμάτων, φαντασίας και θεάματος.
Στην εντελώς άλλη άκρη της χρωματικής παλέτας, μέσα στη βρετανική μουντάδα και τον ζόφο του ιρλανδικού διχασμού, κινείται το δραματικό κατασκοπικό θρίλερ Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ / SHADOW DANCER (Βαθμολογία 7 / 10) από τον Τζέιμς Μαρς, με τους Κλάιβ Όουεν και Αντρέα Ράιζμπρο. Μια ιρλανδή μητέρα θα συλληφθεί από τις βρετανικές αρχές μετά από μια βομβιστική απόπειρα, και θα εξαναγκαστεί να συνεργαστεί ως πληροφοριοδότης της ΜΙ5 μεταφέροντας τις κινήσεις των αδερφών της που είναι μέλη του ΙRA, προκειμένου να μην φυλακιστεί η ίδια και να μην καταλήξει το παιδί της στο άσυλο. Ρεαλισμός, ένταση, επικίνδυνες ισορροπίες και ηθικά διλήμματα σε ένα απειλητικό περιβάλλον χωρίς ευκρινείς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο καλό και το κακό. Όλα αυτά σε ένα τίμιο, ανταποδοτικό και βραδυφλεγές πακέτο με τονισμένη την ψυχογραφική λεπτομέρεια, τα παγιδευμένα βλέμματα και προσεγμένες τις ισορροπίες ανάμεσα στην ένταση, τη συγκίνηση, και την πολιτική στάση.
Ισορροπίες (άλλου τύπου) που πρέπει να κρατήσει ο ήρωας του μυθιστορήματος του Γκι Ντε Μποπασάν, «Μπελ Αμί» στο Παρίσι του 1890 είναι αυτές που αναλαμβάνει να ενσαρκώσει ο Ρόμπερτ Πάτινσον στο ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΘΟΣ / ΒΕL AMI (Βαθμολογία 5 / 10). Νέος, γοητευτικός, φτωχός, ταπεινής καταγωγής, μετρίου ταλέντου αλλά υπέρμετρων φιλοδοξιών ο Ζορζ Ντιρουά θα φτάσει στην πόλη του φωτός, αποφασισμένος να πετύχει χρησιμοποιώντας κάθε μέσο με περίσσεια αμοραλισμού. Κάτι που θα το καταφέρει ξεκινώντας στο πλευρό ενός παλιού του συμπολεμιστή και νυν αρχισυντάκτη εφημερίδας, μέσω μιας ασταμάτητης κρεββατοδρομίας και εκμετάλλευσης του ταλέντου τρίτων, που θα τον ανεβάσει ση διατροφική αλυσίδα της κοινωνικής καταξίωσης και αναγνώρισης. Οι Ντέκλαν Ντόνελαντ και Νίκ Όρμερμοντ σκηνοθετούν τον πρωταγωνιστή του «Λυκόφωτος» παρέα με τους Ούμα Θέρμαν, Κριστίνα Ρίτσι και Κριστίν Σκοτ Τόμας, σε μια προσεγμένη αλλά στεγνή ηθική παραβολή εποχής που προσπαθεί να αποκτήσει επαφή με την σημερινή πραγματικότητας αλλά μένει σε πρώτο επίπεδο. Τόσο εξ’ αιτίας των μάλλον περιορισμένων δυνατοτήτων του Πάτινσον που προσεγγίζει το συναισθηματικό κενό της ματαιοδοξίας του ήρωά του με τεχνικές «νεκρής φύσης» όσο και από το ξεπερασμένο υλικό που χωρίς κάποια δραστική σεναριακή αναδιασκευή, αν δεν έφερε τη συγγραφική σφραγίδα του Μοπασάν, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ηθικοπλαστικό σύγγραμμα του οποιοδούπητε.
Και σαφέστατα δεν μπορείς να αποκαλέσεις οποιονδήποτε το σκηνοθέτη Στέφαν Έλιοτ («Οι περιπέτειες της Πρισίλα, Βασίλισσας της Ερήμου» μολονότι σαν σκηνοθέτης δεν είχε την ίδια συνέχεια, συμπεριλαμβανόμενου και του εξαιρετικού κατά τη γνώμη μου, θρίλερ «Eye of the Beholder» που θάφτηκε ανελέητα από κοινό και κριτικούς. Στο ΟΙ ΚΟΥΜΠΑΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΙΑΡΙ / A FEW BEST MEN (Βαθμολογία 4 / 10) αναλαμβάνει τον άχαρο ρόλο του να εξαργυρώσει αλά αυστραλέζικα, τη νέα μόδα των κάφρικων κωμωδιών τύπου “Hangover” και «Φιλενάδες» και δυστυχώς δεν καταφέρνει να αποφύγει σχεδόν καμία από τις παγίδες της χοντροκομμένης επανάληψης μιας ήδη επιτυχημένης συνταγής. Πράγμα που δεν είναι τόσο κακό όσο ακούγεται για βραδινή καλοκαιρινή θέαση με παρέα και βότκες εφ’ όσον έχει και η χοντροκοπιά το χαβαλέ της. Ιδίως όταν πρόκειται να παρακολουθήσεις την Ολίβια Νιούτον Τζον σε έξαψη κι ένα κριάρι που καταπίνει ναρκωτικά σε ένα γάμο που θα πάει κατά διαόλου. Αρκεί να ξέρεις εκ των προτέρων τι αγοράζεις, και τι προσδοκίες έχεις από αυτό.
Στην ίδια ήπειρο, και ο Αυστραλός Πίτερ Γουίαρ με το αριστουργηματικό του, κρυπτικό ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΥΜΑ / THE LAST WAVE (Βαθμολογία 9 / 10) του 1977 σε επανέκδοση. Ο Ρίτσαρντ Τσαμπερλέιν θα αναλάβει την υπεράσπιση πέντε Αβοριγίνων οι οποίοι κατηγορούνται για δολοφονία μέσα σε μια ανατριχιαστική μεταφυσική ατμόσφαιρα συνεχούς βροχής και οραμάτων. Ο δυτικός ορθολογισμός θα έρθει για άλλη μια φορά σε ταινία του Γουέιρ αντιμέτωπος με τον αρχέγονο μυστικισμό καθώς όλες οι δικλείδες ασφαλείας της γνωστής πραγματικότητας φαίνεται να λιώνουν με το δυνάμωμα της βροχής μέσα σε ένα άλλο κρυφό παράλληλο σύμπαν. Ανάμεσα στο μύθο, το αστυνομικό μυστήριο, τη μεταφυσική και τον ψυχαναλυτικό συμβολισμό, ο Γουέιρ θα μετατρέψει την αβεβαιότητα σε κινηματογραφικό ύφασμα σκιών και ψιθύρων μιας τελετής μύσης με έναν τρόπο που ελάχιστοι κινηματογραφιστές μπορούν να καταφέρουν.
Ένα χειροποίητο ύφασμα, φτιαγμένο από τη σκιά των προγόνων, βαμμένο σε ανεξίτηλα χρώματα από λαϊκούς θρύλους, ποίηση και παραμύθια είναι και ο μοναδικός κινηματογράφος του ΣΕΡΓΚΕΪ ΠΑΡΑΤΖΑΝΩΦ, με το έργο του οποίου έχετε ευκαιρία να συναντηθείτε στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ που διοργανώνεται στο CINE TΡΙΑΝΟΝ από την Πέμπτη που μας πέρασε ως και την άλλη Κυριακή, 9 Σεπτεμβρίου. 12 ταινίες και ντοκιμαντέρ σε κυλιόμενο πρόγραμμα, ομιλίες από ανθρώπους που είχαν την τύχη να διασταυρωθούν με τον μεγάλο σκηνοθέτη αλλά και χάπενινγκ από το συγκρότημα Γεωργιανού Παραδοσιακού Χορού και Τραγουδιού «Ο Καύκασος» θα σας εισάγουν σε ένα αξέχαστο κινηματογραφικό σύμπαν που αποτελεί εμπειρία ζωής. Κατατρεγμένος και πολλάκις φυλακισμένος από το επίσημο σοβιετικό καθεστώς ως αντικαθεστωτικός και ομοφυλόφιλος, θα αφήσει μέσα από τη βασανισμένη του ζωή, το πάθος του για την τέχνη και τη σύγκρουση με το κράτος, ένα μοναδικό σώμα έργου που αποτελεί σημαντικότατο κεφάλαιο της μοντέρνας τέχνης. Βουτώντας στην αρμένικη κουλτούρα του και τη λαογραφία με το απαράμιλλο εικαστικό του ταλέντο και τη μοναδική του ευαισθησία, ο Παραντζάνωφ δημιούργησε ένα διονυσιακό, οπτικά ντελιριακό σινεμά ατόφιας ποίησης και γνησιότητας, έξω από κάθε κατεστημένο όριο κινηματογραφικής γλώσσας. Ένα σινεμά που οφείλετε να ανακαλύψετε.
***Δείτε όλα τα trailer παρακάτω
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο profile Tassos Theodoropoulos, στο twitter ως klarinabourana ή στο terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης