Όλες οι νέες ταινίες 6/9 - 12/9 (κριτική, κακίες, trailer)
Δεν ξέρω αν φταίει η συσσωρευμένη καλοκαιρινή μου κούραση, αλλά πραγματικά βαριέμαι να γράψω κάτι για την τελευταία ταινία του Γούντι Άλεν ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΜΕ ΑΓΑΠΗ / TO ROME WITH LOVE (Βαθμολογία 6 / 10). Μάλλον φταίνε και τα δύο. Θα μου πεις τώρα και με το δίκιο σου, αφού βαριέσαι γιατί το βαθμολογείς με εξάρι; Γιατί πολύ απλά οι τελευταίες, τουριστικές ταινίες του θείου Γούντι (στα καλά τους, κι αυτή είναι μία από κείνες που είναι στα καλά τους) μοιάζουν με το ασφαλές πήδημα κοινής συναίνεσης που κάνεις με έναν παλιό γνωστό από καιρό σε καιρό για να ξεσκουριάζεις και μετά το συνδιάζεις και με μια επίσκεψη στη θεία σου που μένει εκεί κοντά για να της πεις να πάτε σινεμά να μη σε κατηγορεί ότι την ξέχασες. Και με τις δύο σου πράξεις, δεν περιμένεις καμία έκπληξη, αλλά αισθάνεσαι ασφαλής, καλός άνθρωπος και καλλιεργημένος, σκας και χαμόγελο και ψιλοπαραμυθιάζεσαι ότι μπορεί και να είναι χαριτωμένο τελικά το να γίνεις μια μέρα μεσήλικας. Κάπως έτσι θα κυλήσει και εδώ η βραδιά σου μέσα από 4 διαφορετικές ιστορίες στην αιώνια πόλη και μια ευχάριστη παρέλαση γνωστών σταρ όπως η Πενέλοπε Κρουζ, ο Ρομπέρτο Μπενίνι, η Τζούντι Ντέιβις, ο Άλεκ Μπόλντγουιν και ο ίδιος ο Γούντι.
Εύθυμα και χαλαρά. Δηλαδή ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θα σου συμβεί στην ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ / TOTAL RECALL (Βαθμολογία 6 / 10). Το ριμέικ της θρυλικής ταινίας του Πολ Βερχόφεν από το 1990 με τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Αδικαιολόγητα κατά τη γνώμη μου, μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές καταστροφές στο φετινό αμερικάνικο box office, αυτή η επαναπροσέγγιση του μύθου (που στηρίζεται σαν ιδέα και μόνο σε ένα διήγημα του Φίλιπ Ντικ) είναι ένα υπερκινητικό, μέχρι εξαντλήσεως τρενάκι. Διαθέτει με διαφορά μερικές από τις πιο συναρπαστικές σεκάνς δράσης που θα δεις φέτος, υπέροχες ιδέες συν μια εξαιρετική καλλιτεχνική διεύθυνση φουτουριστικής δυστοπίας από τον ελλληνικής καταγωγής Πάτρικ Τατόπουλο, στα χνάρια του Blade Runner. Aυτό που δυστυχώς δε διαθέτει όμως είναι υπόθεση, ή για την ακρίβεια, χώρος για να αναπνεύσει η υπόθεση. Σε μια κατεστραμμένη από χημικό πόλεμο Γη στο τέλος του 21 αιώνα, οι μόνες κατοικήσιμες περιοχές είναι η σημερινή Μεγάλη Βρετανία και η Αυστραλία που συνδέονται μέσω ενός τρένου το οποίο διασχίζει τον πυρήνα της γης και φτάνει από τη μία άκρη στην άλλη σε 17 λεπτά. Οι κάτοικοι της Αυστραλίας που αποκαλείται Αποικία, χρησιμεύουν κυρίως ως αναλώσιμο εργατικό δυναμικό στα εργοστάσια της εύπορης Βρετανίας. Μια τρομοκρατική οργάνωση απειλεί να ανατρέψει την επεκτατική κυβέρνηση και εκεί ανάμεσα μπλέκεται ο παντρεμένος εργάτης Ντάγκλας Κουέιντ, ο οποίος προκειμένου να ξεφύγει από την ανυπόφορη ρουτίνα της μίζερης ζωής του θα επισκεφτεί την εταιρεία Ολική Επαναφορά. Μια εταιρεία που σου εμφυτεύει ψεύτικες μνήμες ταξιδιών ή ταυτότητας ώστε να έχεις να χαίρεσαι πως έκανες κάτι σημαντικό στη ζωή σου. Όμως κάτι θα πάει στραβά και ο ήρωας θα προκύψει μυστικός πράκτορας κυνηγημένος από όλο τον κόσμο συν τη σκύλα γυναίκα του που είναι κι αυτή πράκτορας, χωρίς να ξέρουμε αν όλο αυτό είναι αλήθεια ή η εμφύτευση μνήμη της Ολικής Επαναφοράς. Το πρόβλημα όμως είναι πως ο Λεν Γουάισμαν που σκηνοθετεί, δεν αφήνει σχεδόν καμία αμφιβολία για το αν αυτό που βλέπουμε συμβαίνει η δε συμβαίνει, με αποτέλεσμα η ίντριγκα να χάνει πρόωρα το ενδιαφέρον της μέσα στη φρενίτιδα της δράσης. Στο πλευρό του Κόλις Φάρελ που πρωταγωνιστεί, σε εξαιρετική σωματική φόρμα η σύζυγος του σκηνοθέτη Κέιτ Μπεκινσέιλ (ο ίδιος τη σκηνοθετεί στα «Underworld”) και η Τζέσικα Μπίελ σε ένα παιχνίδι του «μην εμπιστεύεσαι κανέναν» που θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ιντριγκαδόρικο.
ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ / THE COLD LIGHT OF DAY (Βαθμολογία 4 / 10) είναι και ο ελληνικός τίτλος της κατασκοπικής περιπέτειας που σκηνοθετεί ο Μαμπρούκ Ελ Μεχρί, με τους Χένρι Καβίλ (ο τελευταίος Superman), Mπρους Ουίλις και Σιγκούρνι Γουίβερ. Πώς είναι ο Γούντι Άλεν τουρίστας στη Ρώμη σε κομεντί; Αυτό κάνουν και οι εδώ συντελεστές αλλά στη Μαδρίτη και σε κατασκοπικό περιπετειώδες φόντο. Αμερικάνος πάει για διακοπές με την οικογένειά του, αλλά του εξαφανίζονται μυστηριωδώς σε πλαίσια εγκληματικού οίστρου, οπότε κι αυτός και αρχίζει κυνηγητό με πράκτορες, μπάτσους και μια βαλίτσα ιδιαίτερης αξίας ενώ ταυτόχρονα μαθαίνει μερικά ψιλά για την έννοια της διπλής ταυτότητας να το έχει πρόχειρο αν χρειαστεί να αλλάξει δουλειά. Χωρίς να υπάρχει τίποτα που δεν το έχεις ξαναδεί (και πολύ καλύτερα) σε αυτή τη λογική, το βάρος πέφτει στη δράση και το καρτ ποστάλ του φόντου, που όμως δεν λειτουργούν σαν την εμφύτευση αναμνήσεων στην Ολική Επαναφορά. Σου δίνει μια φέτα ενθουσιασμού μιας χρήσης στην πολυθρόνα σου συν καρτ ποστάλ Ισπανίας για να ξεφύγεις από τη μίζερη ζωή σου και να περάσεις αρκούντως καλά για δύο ώρες, αλλά δεν λειτουργούν ως μόνιμη ανάμνηση και σίγουρα δε σου καίει το λίπος.
Πολύ περισσότερο και σαφέστατα πιο εκλεκτικά με τη μέθοδο της συναισθηματικής ανάμνησης θα σου εντυπωθεί η Αργεντινή στη σουρεαλιστική κομεντί Η ΑΓΕΛΑΔΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ / UN QUENTO CHINO (Βαθμολογία 6 / 10) του Σεμπάστιαν Μπορεζντάιν. Μια καλόψυχη ιστορία γύρω από δύο διαφορετικούς ανθρώπους, τον Ρομπέρτο, έναν απόμακρο και στρυφνό μαγαζάτορα με χόμπι τη συλλογή άρθρων γύρω από ασυνήθιστες ιστορίες και τον Τζουν. Έναν κινέζο που αναζητά το θείο του στην Αργεντινή αλλά δεν γνωρίζει τη γλώσσα. Δύο κόσμοι θα έρθουν σε αναταλλακτική, ευεργετική επικοινωνία ξεπερνώντας τα εμπόδια της διαφορετικότητας τους. Μέσα σε ένα χαμηλότονο αλλά χαρωπό, γευστικό, ευφάνταστο και συναισθηματικό σινεφιλικό πακέτο που αφήνει την εισροή της κινηματογραφικής φαντασίας να του νοστιμίσει την υφή, με γλυκές πινελιές μαγικού ρεαλισμού.
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο profile Tassos Theodoropoulos, στο twitter ως klarinabourana ή στο terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης