Ο Ρόμπερτ Πάτινσον κάνει πρωκτοσκόπηση
Θυμάστε πριν από αρκετά χρόνια τι ακριβώς είχε γίνει στις αίθουσες των multiplex με το «Μάτια Ερμητικά Κλειστά?» Αν δε θυμάστε εδώ είμαι εγώ. Παραλίγο να γκρεμιστούν από τα γιούχα των πιτσιρικάδων. Ο λόγος; Το ότι όλοι τους είχαν πάρει από μια καλαθούνα ποπ κορν προκειμένου να δούνε την ταινία που πηδιέται ο Τομ Κρουζ και η Νικόλ Κίντμαν. Ούτε που ήξεραν τι είναι ο Κιούμπρικ ούτε που τους ένοιαζε, αν και δυστυχώς άρχισε να τους νοιάζει για λάθος λόγους ένα μισάωρο μετά την έναρξη της ταινίας. Διότι το πήδημα δεν ερχόταν, και το ψυχρό σουρεαλιστικό φροϋδικό σύμαν της ταινίας μαζί με τα βουτύρατα από το ποπ κορν, τους έπεσε όπως και ήταν αναμενόμενο βαρύ. Με αποτέλεσμα να ουρλιάζουν σε όλη τη διάρκεια της προβολής. Κάτι τέτοιο αναμένεται και εδώ. Λόγω του Ρόμπερτ Πάτινσον. Οπότε για να μη θρηνήσουμε θύματα, σας προειδοποιώ ξαναμμένες κορασίδες, κρατηθείτε μακριά, δεν είναι αυτό για σας.
Αν και ουσιαστικά, ούτε για τους οπαδούς του σκηνοθέτη Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ θα έλεγα πως είναι. Γιατί πολύ απλά εδώ ο καναδός μετρ, παίρνει την καταστροφικά λάθος απόφαση, να μεταφέρει όσο πιο πιστά γίνεται, ένα πολυσηζητημένο βιβλίο του Τομ Ντε Λίλο που εξελίσσεται σχεδόν όλο μέσα σε μια λιμουζίνα. Όπως και η ταινία. Διατηρώντας αυτούσιους τους οξυδερκείς διαλόγους στους οποίους όμως δεν προσθέτει σχεδόν δράμι κινηματογράφου, αν εξαιρέσεις μια «ελκυστική» ατμόσφαιρα περιρρέουσας απειλής, αστάθειας, παραλογισμού και χάους που και αυτή με τη σειρά της, προκύπτει πάλι κυρίως από τους διαλόγους. Α, και το υπνωτισμένο βλέμμα του Πάτινσον, που κάνει μια ακόμα αξιοπρεπή απόπειρα να πείσει σαν ώριμος ηθοποιός, αλλά εξακολουθεί να μπερδεύει την εσωτερικότητα με το βλέμμα νυστάζω γιατί βαριέμαι. Όπως βαριέται και ο θεατής.
Ένας δισεκατομυριούχος της Γουόλ Στριτ, αποφασίζει να διασχίσει με τη λιμουζίνα του τους δρόμους του Μανχάταν προκειμένου να πάει για κούρεμα. Ταυτόχρονα, έξω από τον προστατευμένο χώρο του τεράστιου και υπερπολυτελούς αυτοκινήτου, οι άνθρωποι εξεγείρονται εν μέσω της καπιταλιστικής κρίσης πετώντας αρουραίους. Στη διάρκεια της πορείας του, στη λιμουζίνα θα μπουν μια σειρά συνεργατών του δισεκατομμυριούχου, σε μεμονωμένες σκηνές που μοιάζουν με ξεκομμένα σκετσάκια για να ανταλλάξουν διαλόγους μαζί του, και να σκιαγραφήσουν την ηθική, και οικονομική κατάρρευση όλου του συστήματος. Η Ζιλιέτ Μπινός θα ρίξει μαζί του ένα πήδημα (ντυμένη) στα γρήγορα, και ένας γιατρός θα τον στήσει στα τέσσερα βάζοντας του δάχτυλο στον κώλο για να τον εξετάσει.
Το τι συμβαίνει και γιατί δε φαίνεται να απασχολεί ή να προκαλεί το ενδιαφέρον κανενός και πάνω από όλα του θεατή, ο οποίος σαν ανταμοιβή θα πρέπει να αρκεστεί στους προαναφερθέντες, αιχμηρούς διαλόγους, και τον χειρισμό της ατμόσφαιρας, από την οποία όμως ο Κρόνεμπεργκ έχει αφαιμάξει εντελώς την ειρωνεία, με την οποία εδώ δεν τα πηγαίνει και τόσο καλά, προτιμώντας να εστιάσει στον εμφανή συμβολισμό. Όμως αν θες τόσο πολύ να δεις αυτούς τους διαλόγους, δεν έχεις παρά να αγοράσεις το βιβλίο (για να σου μείνουν και στη μνήμη) ενώ όσον αφορά την ατμόσφαιρα, μπορείς κάλλιστα να ανάψεις λάμπες από γαλαζωπό νέον σπίτι σου και να βάλεις ένα cd να παίζει.
*Στις αίθουσες από την Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου.
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο profile Tassos Theodoropoulos, στο twitter ως klarinabourana ή στοterra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης