Σε ποια ταινία, έβαλαν την Αλβανία να συνορεύει με την Τουρκία;
Kάπου ανάμεσα σε «Χυτήριο» και «Χαβιάρι» έχασα την μπάλα την προηγούμενη εβδομάδα και από ενημέρωση για ταινίες σας άφησα πάπαλα. Έκατσε και το box office του προηγούμενου τετραημέρου που έβγαλε πρώτη σε εισπράξεις ταινία, το «Μπάρμπι, η πριγκίπισσα και η ποπ σταρ» (σοβαρολογώ) και αποτελειώθηκα με φτηνό κρασί 4 ευρώ το δίλιτρο από ψιλικαντζίδικο για να συνέλθω. Οπότε να σας κάνω μια γρήγορη ανασκολόπιση του τι βγήκε στις αίθουσες, την Πέμπτη 11 Οκτωβρίου, για να κρατάτε τον λογαριασμό.
Κατ’ αρχάς έχουμε την ΑΡΠΑΓΗ 2 / TAKEN 2 (Bαθμολογία 3 / 10). Ναι είναι συνέχεια εκείνης της υπέροχης και καθ’ όλου ρατσιστικής γαλλικής παραγωγής του Λικ Μπεσόν, με τον Λίαμ Νίσον που έσκισε στις Η.Π.Α. Τι συνέβαινε στο 1? Η κόρη του Νίσον πήγαινε Παρίσι για διακοπές και μέσα σε πέντε λεπτά την είχαν απαγάγει Αλβανοί για να την κάνουν πρεζού και πουτάνα. Στα επόμενα 85 λεπτά ο Νίσον εξολόθρευσε όλο το αλβανικό και γενικώς αλλοδαπό στοιχείο του Παρισιού και μόνο που δεν του έδωσαν το κλειδί της πόλης. Σε αυτή τη συνέχεια, ο πατέρας του νεκρού αρχιαλβανού που είχε απαγάγει την κόρη, ορκίζεται εκδίκηση και βρίσκει την ευκαιρεία όταν ο Νίσον, η πρώην σύζυγός του και η κόρη τους πάνε βακάντσα στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί καταφτάνουν και οι Αλβανοί αφού διασχίσουν με αμάξι τα σύνορα Αλβανίας – Τουρκίας (ναι, όπως το ακούς, αυτές οι δύο χώρες ΣΥΝΟΡΕΥΟΥΝ) τα οποία περιφρουρούνται από ένα έρμο φυλάκιο της δεκαετίας του 60. Το γιατί και το πως ρωτήστε τους δημιουργούς. Μετά από αυτό το συγκλονιστικό μάθημα γεωγραφίας, οι Αλβανοί απαγάγουν τον Νίσον και την γυναίκα του που την υποδύεται η Φάμκε Γιάνσεν αλλά η τελευταία δεν κουράζεται ιδιαίτερα γιατί βγάζει σχεδόν όλη την ταινία δεμένη και στα πατώματα. Είναι λοιπόν η σειρά της κόρης να σώσει τον πατέρα. Και πως το επιτυγχάνει αυτό; Απλά πράγματα. Πετώντας χειροβομβίδες σαν τσίχλες σε όλη την Κωνσταντινούπολη, χωρίς κανείς να ενοχληθεί ή να τη συλλάβει, προκειμένου να καταλάβει ο πατέρας της από τον ήχο την απόσταση στην οποία βρίσκεται και να την καθοδηγήσει από το κινητό. Ταυτόχρονα στο κατόπι τους εμφανίζεται κάποια στιγμή και η τούρκικη αστυνομία, χρησιμοποιώντας όμως περιπολικά που έχουν καταργηθεί τουλάχιστον εδώ και μια εικοσαετία. Αλλά επειδή δείχνουν πιο τριτοκοσμικά, κολλάγανε στο γενικό ξενοφοβικό πακέτο να 'χει ο Αμερικάνος να λέει "πω πω σε ποιον αιώνα ζούνε αυτοί." Όπως και οι Τουρκάλες που στην πλειοψηφία τους, τριγυρνάνε καλυμμένες με μαντήλες λες και βρίσκονται στο Ιράν. Δεν θέλω ούτε να φανταστώ τι εικόνα θα έδειχναν απ' την Ελλάδα αν γύριζαν εδώ την επόμενη ταινία της σειράς. Όπως και να ΄χει, τώρα ξέρεις, αν πας ραντεβού με τον γκόμενο σου στην Πόλη και χαθείτε μέσα στο πλήθος, πέτα μια χειροβομβίδα στο παζάρι να καταλάβει που είσαι και να έρθει να σε βρει. Κανέναν δε θα τον πειράξει.
Η κωμωδία ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ / THE CAMPAIGN με Ζακ Γαλυφιανάκη και Ουίλ Φέρελ είναι πολιτική σάτιρα με έναν έμπειρο μέλος του Κογκρέσου να αντιμετωπίζει σαν αντίπαλο υποψήφιο για τη Βόρεια Καρολίνα έναν εντελώς γκάου και άσχετο τύπο. Το σώσε γίνεται όταν ο τελευταίος αρχίζει και παίρνει τα πάνω του στις δημοσκοπήσεις. Το trailer είναι απολαυστικό, όμως οι κριτικές που διάβασα μάλλον χλιαρές.
Με ημερομηνία παραγωγής το 2006, δηλαδή 6 ολόκληρα χρόνια πριν, έρχεται σε πρώτη προβολή μια παλιότερη ιρανική ταινία του Ασγκάρ Φαραντί που εντυπωσίασε πέρσι το αθηναϊκό art και όχι μόνο κοινό, με το βραβευμένο «Ένας Χωρισμός» του. Η ταινία λέγεται ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ / CHAHARSHANBE – SOORI και είναι ακόμα ένα λεπτοδουλεμένο οικογενειακό διαπροσωπικό δράμα με ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές αναφορές. Μια γυναίκα που ετοιμάζεται να παντρευτεί πιάνει δουλειά στο σπίτι ενός ζευγαριού. Τους οποίους και πετυχαίνει σε καβγά εφ’ όσον η σύζυγος υποπτεύεται ότι την απαντά ο άντρας της. Μια διαμάχη μέσα στην οποία θα αρχίσει να εμπλέκεται άθελα της και η υπηρέτρια, συν μια γειτόνισσα με περίεργη συμμετοχή στην υπόθεση, φέρνοντας τα πάνω κάτω στις ζωές των χαρακτήρων, μέσα σε ένα φορτισμένο12ωρο (το διάστημα δηλαδή στο οποίο εξελίσσεται η ταινία.
Κινηματογραφικό φινάλε της εβδομάδας με το τρομακτικό low budget V/H/S να προσπαθεί να ανανεώσει τη μόδα των ταινιών τρόμου που υποτίθεται ότι βασίζονται σε πραγματικό βιντεοσκοπημένο υλικό που βρέθηκε κατόπιν εορτής, αίματος και φόνων (Paranormal Activity, Τhe Blair Witch Project). Μια παρέα μπουκάρουν σε ένα σπίτι κατόπιν εντολής ενός τρίτου για να βρούνε και να κλέψουν μια βιντεοκασέτα. Δυστυχώς βρίσκουν παραπάνω από μία με «ιδιαίτερο» περιεχόμενο συν ένα πτώμα να τους περιμένει. Με βάση αυτή την ιδέα η παρέα των σκηνοθέτων που συνυπογράφουν αυτή την ταινία, στην ουσία «κολλάνε» αυτόνομα μικρού μήκους τρομακτικά σκετσάκια (τα περιεχόμενα των κασετών) σε ένα σύνολο που τους παρέχει μια αφορμή αφηγηματικής σύνδεσης των επί μέρους ιστοριών. Ομολογουμένως εντυπωσιακό, βίαιο και τρομαχτικό trailer και μεγάλη καριέρα στο φεστιβαλικό αλλά και στο cult κύκλωμα, με πολύ καλά λόγια από τους aficionados του είδους.
*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο profile Tassos Theodoropoulos, στο twitter ως klarinabourana ή στοterra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης