Όλες οι νέες ταινίες 25 - 31 / 10 (κριτική, κακίες, trailer)
Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος μπλέκει με γκάγκστερ, εμπόρους ναρκωτικών, λαθρεμπόρους ποτών παραδομένος αμετάκλητα στη γοητεία του υποκόσμου προκειμένου να κάνει αυτό που ξέρει να κάνει χειρότερα από κάθε άλλον: Να γράψει για σινεμά.
Άτεκνη οικογένεια προσεύχεται να αποκτήσει παιδί. Τοποθετεί τις ευχές της σε ένα κουτί, το θάβει στον κήπο και λίγο μετά εμφανίζεται σαν να φύτρωσε ή να τον έφερε ο πελαργός ο δεκάχρονος Τίμοθι σαν γιος τους. Οικογενειακή φαντασία, κλάμα, γέλιο, αγάπη, στοργή, προδέρμ, μαθήματα ζωής και θαύματα δια χειρός Disney στην "ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΤΙΜΟΘΙ ΓΚΡΙΝ / THE ODD LIFE OF TIMOTHY GREEN" που σκηνοθετεί ο Πίτερ Χέντζις και έχει σαν βασικό ατού την πρωταγωνιστική παρουσία της Τζένιφερ Γκάρνερ.
Με καθυστέρη 6 χρόνων προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα η ρουμάνικη κοινωνική σάτιρα «CALIFORNIA DREAMIN'», του πρόωρα χαμένου, σε ηλικία μόλις 26 ετών, Κριστιάν Νεμέσκου. Πρώτο βραβείο στο τμήμα του φεστιβάλ Καννών «Ένα Κάποιο Βλέμμα» για αυτή την αιχμηρή ανατομία ηθών, νοοτροπιών και συμπεριφορών που διαδραματίζεται στη διάρκεια του πολέμου στο Κόσοβο το 1999. Ο σταθμάρχης ενός επαρχιακού σιδηροδρομικού σταθμού στη Ρουμανία σταματάει για τυπικούς λόγους ένα τρένο του ΝΑΤΟ που μεταφέρει εξοπλισμό και φαντάρους στο μέτωπο. Η παραμονή των αμερικάνων στο ρουμάνικο χωριό και η επαφή των δύο πολιτισμών αναστατώνει τραγελαφικά την τοπική κοινωνία φέρνοντας στην επιφάνεια εκατέρωθεν βλαχοαπωθημένες συμπεριφορές και αντιδράσεις που δημιουργούν σουρεαλιστικές Balkan – Αmerican καταστάσεις.
Βίαιο γκαγκστερικό έπος στα χρόνια της ποτοαπαγόρευσης, που βασίζεται σε αληθινή ιστορία, σε σενάριο του Νικ Κέιβ, σκηνοθεσία του Τζον Χίλκοουτ (Ο δρόμος) και πρωταγωνιστές τους Σία Λα Μπεφ, Τομ Χάρντι, Γκάι Πιρς, Τζέσικα Τσάστειν, Μία Βασικόφσκα, θεωρητικά είναι η επιτομή του κινηματογραφικού παραδείσου. Δυστυχώς οι «ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ / LAWLESS» (Βαθμολογία : 5 / 10) δεν είναι, παρά το υπέροχο βίαιο στιλιζάρισμα και την εξαιρετική ατμόσφαιρα. Και δεν είναι γιατί πολύ απλά ενώ κατά τη διάρκεια τους παρακολουθείς με κινηματογραφική ένταση και απόλαυση τα τεκταινόμενα, τις ερμηνείες και τις συμπλοκές, όταν όλα τελειώσουν συνειδητοποιείς ότι αυτή καθ’ εαυτή η ιστορία, ή ο τρόπος αφήγησης της, δεν διαθέτει κάτι που να την ξεχωρίζει από την τυποποίηση, κάτι που να σε κάνει να θες να την επισκεφτείς ξανά ή να την επαναφέρεις στη μνήμη σου. Θεμιτή η επιθυμία των δημιουργών να στήσουν ένα σύμπαν αντιηρώων, όμως αυτή η σύμβαση, δεν σημαίνει το ότι δεν πρέπει να νοιώθεις το παραμικρό για κανέναν σχεδόν από τους συμμετέχοντες. Στη Βιρτζίνια της δεκαετίας του 30 οι ανυπότακτοι αδελφοί Μπόντουραντ είναι το νούμερο ένα στη λαθρεμπορία αλκοόλ. Μέχρι τη στιγμή του ερχομού ενός ψυχοπαθή διεφθαρμένου αστυνομικού, που θα πυροδοτήσει μια ανεξέλεγκτη σύγκρουση.
Ο σκηνοθετης Άντριου Ντόμινικ («Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από τον δειλό Ρόμπερτ Φορντ») συνεχίζει αφ’ ενός να προσφέρει στον Μπραντ Πιτ μερικούς από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας του και αφ’ ετέρου, να αποδεικνύει τη μαεστρία του και το πρσωπικό του έξτρα cool, στιλάτο και υπόγεια ειρωνικό ύφος. Το πρόβλημα είναι πως ίσως αυτή τη φορά, με το “ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΥΣ ΓΛΥΚΑ / KILLING THEM SOFTLY” (Βαθμολογία 7 / 10) η προσωπική του ρυθμολογία και εναλλαγή διαλεκτικών σκηνών με εκρήξεις βίας, δεν λειτουργεί τόσο εθιστικά όπως στην προηγούμενη ταινία του. Πιθανότατα επειδή εκείνη ήταν ένα αλληγορικό νέο γουέστερν μέσα από το οποίο εκλυόταν δυναμική αρχαίας τραγωδίας. Ενώ αυτό εδώ είναι ένα αλληγορικό νέο νουάρ, σε έναν φόντο δηλαδή χωρίς τον ανάλογο μυθικό φόντο από πίσω για να αναχθεί σε κάτι εξ’ ίσου δυνατό, με υπερθεματισμένη την παραβολή στη σύγχρονη οικονομική και πολιτική πραγματικότητα, να καπελώνει ενίοτε τις ανάσες του συνόλου. Κάπου εκεί, στην προσπάθεια απόδειξη του σοφιστικέ υποβάθρου πίσω από το μανδύα ενός b movie είναι που χάνεται η ευκαιρία ενός πραγματικού έπους. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο Ντόμινικ δε συνεχίζει να αποδεικνύεται σκηνοθεταράς, διατηρώντας την απόλαυση μιας σκεφτόμενης, βίαιης, καλογυρισμένης, κυνικής, σύγχρονης γκαγκστερικής περιπέτειας. Απατεώνες ληστεύουν μια παρτίδα πόκερ στη Νέα Ορλεάνη του 2008, όμως για κακή τους τύχη αυτή η παρτίδα διοργανώθηκε από τη Μαφία. Που με τη σειρά της θα στείλει στην πόλη τον επαγγελματία δολοφόνο – ερευνητή της, δηλαδή τον Μπραντ Πιτ σε ένα ρόλο που δεν είναι απίθανό να του εξασφαλίσει υποψηφιότητα για Όσκαρ προκειμένου να ξεκαθαρίσει τα πράγματα με το δικό του τρόπο.
Υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία ένας παραδοσιακός κριτικός μπορεί να κατηγορήσει την "ΑΓΡΙΟΤΗΤΑ / SAVAGES" (Βαθμολογία 8 / 10) και ναι, καλά φαντάζεσαι είναι ακριβώς εκείνα για τα οποία προσωπικά τη βρήκα τόσο ανεξέλεγκτα απολαυστική. Ή απολαυστικά ανεξέλεγκτη, ότι προτιμάς. Με διαφορά η καλύτερη ταινία του Όλιβερ Στόουν εδώ και δεκαπέντε χρόνια, μας ξανασυστήνει τον παλαβό παρία σκηνοθέτη του αμερικάνικου σινεμά, σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Μια εκτός ελέγχου, σοβαρότητας και λογικής βίαιη b movie στον κόσμο του περιθωρίου, με τις σκηνοθετικές του τσαχπινιές και επιδειξιομανίες σε πλήρη λειτουργία, ότι δηλαδή σιχαίνονται συνήθως οι κριτικοί πάνω του. Αμοραλιστικό, εκμεταλλευτικό, παιχνιδιάρικο και βίαιο pulp fiction χωρίς κανένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης και συμβολισμού πέρα από το να σε διασκεδάσει «ανήθικα» και εκρηκτικά, διαθέτει ένα εξαιρετικό cast που αποτελείται από τους Τέιλορ Κιτς, Τζον Τραβόλτα, Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, Άαρον Τζόνσον και Σάλμα Χάγεκ οι οποίοι φαίνεται να απολαμβάνουν και με το παραπάνω το «πειραγμένο», κομιξάδικο σύμπαν στο οποίο κινούνται. Ένα σύμπαν που με τη σειρά του απολαμβάνει και ξεχειλώνει τις χοντράδες του χωρίς να ντρέπεται γι αυτές ή να προσπαθεί με το ζόρι να τις δικαιολογήσει ως αναφορές σε κάτι άλλο. Δύο καλιφορνέζοι καλλιεργητές μαριχουάνας, που μοιράζονται την ίδια γυναίκα, χάνουν τα αυγά και τα πασχάλια όταν η τελευταία απαγάγεται από ένα καρτέλ ναρκωτικών που θέλει να τους εκβιάσει, ανοίγοντας τους ασκούς της πιο απολαυστικής, κολασμένης αγριότητας.
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz ή στο profile Tassos Theodoropoulos, στο twitter ως klarinabourana ή στο terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκηση.