Σπίλμπεργκ, Άνγκ Λι, Άφλεκ, Σαϊεντολόγία και «Άθλιοι» για τα ΟΣΚΑΡ?
Για τους φυσιολογικούς ανθρώπους ο Δεκέμβρης είναι μήνας εορτών. Για τον Τάσο (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλο, είναι ο μήνας που αρχίζουν να ξεκαθαρίζουν τα ορκαρικά φαβορί.
Στα οποία φέτος, αναμένεται να συμμετάσχουν αρκετοί από τους γνωστούς υπόπτους, όπως φαίνεται από τις κυκλοφορίες των τελευταίων ημερών. Κυκλοφορίες που γίνονται πριν την ολοκλήρωση του 2012 ούτως ώστε να μπορούν να έχουν δικαίωμα στις οσκαρικές υποψηφιότητες του 2013 σύμφωνα με τον κανονισμό της Ακαδημίας που απονέμει τα βραβεία. Παραδοσιακά ο Δεκέμβρης συγκεντρώνει πολλές από αυτές τις ταινίες, εφ’ όσον πέρα από μήνας εορτών και γενικότερης ευθυμίας (μάλλον όχι στην Ελλάδα) έχει το προνόμιο του να διατηρεί πιο «φρέσκες» στη μνήμη των ψηφοφόρων μελών της Ακαδημίας, τις ταινίες του σε σχέση με αυτές που πχ, κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο. Έτσι και φέτος, στην τελική δεκάδα του αμερικάνικου box office για το τελευταίο τριημέρο πριν το Δεκέμβριο, φιγουράρουν πολλές από τις ταινίες, που θα συζητηθούν φέτος στην προοσκαρική περίδο.
Πριν όμως αναφερθούμε σε αυτές, αξίζει να σημειώσουμε τόσο το ρεκόρ των 800 εκ δολαρίων εισπράξεων σε παγκόσμιο επίπεδο για το «Skyfall», που το καθιστούν και επίσημα πλέον, την πιο επιτυχημένη ταινία Τζέιμς Μποντ όλων των εποχών, και φυσικά τα 600 εκ. δολάρια παγκοσμίως της «Χαραυγής – Μέρος 2».
Από κει και πέρα, ο βιογραφικός «Λίνκολν» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αναμφισβήτητα ένα από τα μεγάλα φετινά οσκαρικά χαρτιά, συνεχίζει ακάθεκτος μια αξιοπρεπέστατη για «σοβαρή» ταινία, εισπρακτική πορεία, στην τρίτη θέση του box office, και έχοντας κερδίσει ένα εξαιρετικό 86% θετικών κριτικών στο metacritic. Λίγο πιο κάτω, στην πέμπτη θέση, η πολυαναμενόμενη τρισδιάστατη «Zωή του Πι». Πολυαναμενόμενη όχι μόνο επειδή είναι η καινούργια ταινία του οσκαρικού Ανγκ Λι, αλλά επειδή ταυτόχρονα σηματοδοτεί τη δεύτερη ουσιαστικά, αμιγώς καλλιτεχνική ενασχόληση μεγάλου σκηνοθέτη με το 3D σε ακριβή αμερικάνικη παραγωγή μετά το «Hugo» του Σκορσέζε. Και φυσικά εξ’ αιτίας του υλικού στο οποίο βασίζεται, του ομότιτλου αλληγορικού μαγικού best seller φαντασίας του Γιαν Μαρτέλ, που ανήκει στην κατηγορία εκείνη των βιβλίων που θεωρούνται αδύνατο να κινηματογραφηθούν. Αδύνατο ή δυνατό, οι κριτικοί το τίμησαν με ένα καλό 78% θετικών γνωμών στο metacritic. Πολύ πιο κάτω στη δεκάδα, αλλά έχοντας ήδη συμπληρώσει ένα μήνα προβολών στις Η.Π.Α. το «Flight” του επίσης οσκαρικού Ρόμπερτ Ζεμέκις. Μια δραματική περιπέτεια με τον Ντένζελ Ουάσιγκτον, που έχει κάνει 74,7 εκ. δολάρια εισπράξεις και έχει συγκεντρώσει 76% θετικών κριτικών στο metacritic. Στα φαβορί της προοσκαρικής κούρσας, τη μερίδα του λέοντος φαίνεται να παίρνει το δραματικό θρίλερ «Argo», η νέα σκηνοθετική απόπειρα του Μπεν Άφλεκ με πρωταγωνιστή τον ίδιο που έχει συγκεντρώσει 98,1 εκ. δολάρια εισπράξεις και ένα εντυπωσιακό ποσοστό θετικών κριτικών 86% στο metacritic. Σκούρα τα πράγματα φαίνονται σε μια πρώτη ματιά για τον «Χίτσκοκ» που άνοιξε σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών χωρίς όμως ευνοϊκές κριτικές ενώ το μεγάλο στοίχημα της προοσκαρικής κούρσας, δεν είναι άλλο, από το «Οι Άθλιοι». Η πολυαναμενόμενη κινηματογραφική μεταφορά της μεγαλύτερης επιτυχίας του σύγχρονου μουσικού θεάτρου που έχει σπάσει ρεκόρ παραστάσεων στο Μπρόντγουεϊ και το Γουέστ Εντ. Το κλασσικό βιβλίο του Βίκτορ Ουγκό, σε ένα μεγαλειώδες κινηματογραφικό μιούζικαλ με τους Χιου Τζάκμαν, Ράσελ Κρόου και Αν Χαθαγουέϊ σκηνοθετημένο από το βραβευμένο με Όσκαρ για το «Λόγο του Βασιλιά» Τομ Χούπερ, θα κάνει πρεμιέρα στις Η.Π.Α., την ημέρα των Χριστουγέννων. Οι πρώτες αντιδράσεις, μιλάνε για έναν θρίαμβο, οπότε μένει να αποδειχτεί το αν «Οι Άθλιοι» θα καταφέρουν να σπάσουν την κατάρα που συνήθως συνοδεύει τα πρόσφατης παραγωγής κινηματογραφικά μιούζικαλ και θα επαναφέρει στην μεγάλη οθόνη τη δόξα ενός είδους που θριάμβευσε σε παλαιότερες δεκαετίες. Φυσικά όλες οι παραπάνω ταινίες, φαίνεται να βρίσκονται προς το παρόν στο έλεος του "The Master" από τον Πολ Τόμας Άντερσον, (86% θετικών κριτικών στο metacritic) που ήρθε με φόρα από τη Βενετία, κουβαλώντας το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας και ερμηνείας για τους Χοακίν Φίνιξ και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, μαζί με τα δεδομένα της σκηνοθετικής υπογραφής ενός εξαιρετικού δημοουργού που έχει προταθεί τρεις φορές ως σήμερα για Όσκαρ χωρίς να το κερδίσει ("Boogie Nights", "Magnolia" "Θα χυθεί αίμα"). Kαι φυσικά του ιδιαίτερου θέματος της ταινίας που "φωτογραφίζει" τη γέννηση της Σαϊεντολογίας από το δημιουργό της Λ. Ρον Χάμπαρντ. Το εισπρακτικό σκορ του "The Master" στο box office είναι ακόμα μια πολύ σχετική υπόθεση εφ' όσον έχει ανοίξει σε περιορισμένο αριθό αιθουσών. Όχι όμως και του πολύ καλού νουάρ "Σκότωσε τους Γλυκά" που ενώ κι αυτό βρισκόταν στα φαβορί της οσκαρικής περιόδου, χαρακτηρίστηκε εισπρακτικά, από τους αναλυτές ως "νεκρό κατά την άφιξη " του παρά την πρωταγωνιστική παρουσία του Μπραντ Πιτ. (ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΑ TRAILER TΩΝ ΟΣΚΑΡΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ).Πιο αναλυτικά, για το τριήμερο 23 – 25 Νοεμβρίου, η πρώτη πεντάδα των ταινιών στο αμερικάνικο box office, διαμορφώθηκε ως εξής:
1.ΧΑΡΑΥΓΗ ΜΕΡΟΣ 2: 43,6 εκ. δολάρια (227 σύνολο)
2.SKYFALL: 35,5 εκ. δολάρια (221 σύνολο)
3.LINCOLN: 25,7 εκ. δολάρια (62,8 σύνολο)
4.OI ΠENTE ΘΡΥΛΟΙ: 23,8 εκ. δολάρια (32,3 σύνολο)
5.Η ΖΩΗ ΤΟΥ Π: 22,5 εκ. δολάρια (30,6 σύνολο)
Όσον αφορά το ελληνικό στρουμφοχωριό, τα πράγματα κινήθηκαν όπως αναμενόταν, με την «Χαραυγή Μέρος 2»» στην κορυφή και το «Skyfall» να στέφεται εμπορικότερη ταινία της χρονιάς 2012 έχοντας ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο εισιτήρια. Σε μία εβδομάδα που όμως δημιουργεί έντονους προβληματισμούς για το αν έχει πλέον κάποια τύχη το «διαφορετικό» σινεμά στις αίθουσες. Προβληματισμός που γεννιέται από τα μέτρια εισιτήρια του «Cloud Atlas», την καταστροφή τηρουμένων των προσδοκιών του “Frankenweenie” και τα μόλις 967 εισιτήρια το τετραήμερο του εξαιρετικού «Holly Motors». Για όσους πάντως δεν έχετε ακόμα δει το υπέροχο «J.A.C.E.» που έχει δημιουργήσει στρατό φανατικών θαυμαστών αλλά δεν κατάφερε να βρει στις αίθουσες το κοινό που του αξίζει, υπάρχει μια ακόμα ευκαιρία στους κινηματογράφους Τριανόν, Παλλάς, Ster Cinemas Ίλιον και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας. Πιο αναλυτικά, για το τετραήμερο 22 – 25 Νοεμβρίου, η πρώτη πεντάδα στο ελληνικό box office διαμορφώθηκε ως εξής:
1.ΧΑΡΑΥΓΗ ΜΕΡΟΣ 2: 48.406 εισιτήρια (255.906 σύνολο)
2.SKYFALL: 33.314 ΕΙΣΙΤΉΡΙΑ (524.885 σύνολο)
3.CLOUD ATLAS: 15.863 εισιτήρια (26.343 σύνολο)
4.ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ: 14.054 εισιτήρια (19.147 σύνολο)
5.FRANKENWEENIE 5.783 εισιτήρια (8.487 σύνολο)
***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz, στο twitter ως klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης