Αυτοκινητόδρομοι του δημοσίου… κέρδη εκατομμυρίων για τους μεγαλοεργολάβους

-Πώς τα δημόσια έργα μετατράπηκαν σε ιδιωτικά με τη σύμφωνη γνώμη του ελληνικού κράτους-Καταγγελίες πως κάποιοι πήραν τους έτοιμους δρόμους, έβαλαν διόδια και τους εκμεταλλεύονται χωρίς να έχουν δώσει… φράγκο!

Σε προηγούμενο δημοσίευμα το Newsbomb.gr αποκάλυψε ποιοι είναι οι μεγαλοεργολάβοι που εκμεταλλεύονται τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.

Η έρευνα της ιστοσελίδας μας συνεχίζεται και σήμερα φέρνουμε στο “φως” τα “έργα” που έχουν κάνει, για τα οποία κάποιοι εξ αυτώνφυσικά όχι απλά πληρώθηκαν, αλλά προπληρώθηκαν από το ελληνικό κράτος, για να τα πραγματοποιήσουν.

Οι ελληνικές κυβερνήσεις προφασιζόμενες… πάντα την προάσπιση των συμφερόντων του ελληνικού λαού, επιδίδονταν σε ένα πρωτοφανές ξεπούλημα των δημοσίων έργων σε μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, κάποιοι εκ των οποίων όχι μόνο τα «κατέκτησαν» έναντι πινακίου φακής, αλλά έφτασαν στο σημείο ανάληψης διαχείρισης και πολλών κομματιών ελληνικών αυτοκινητόδρομων, τα οποία ήταν ήδη έτοιμα από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας.

Μέχρι σήμερα τα έργα που έχουν κάνει είναι ελάχιστα, ενώ ταυτόχρονα απαιτούν ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις έργων θεωρώντας υπαίτιο το δημόσιο, αυξάνουν τα διόδια και ζητούν επιπλέον χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ και τράπεζες.

Πάμε να δούμε, όμως, μερικά παραδείγματα από αναλήψεις που έχουν κάνει οι ιδιώτεςκάποιες εκ των οποίων προκαλούν ερωτηματικά:

Αυτοκινητόδρομος Αθηνών - Λαμίας («ΝΕΑ ΟΔΟΣ»)

Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αναλάβει το τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ μήκους περίπου 172,5 χλμ. με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης (περιοχή Αττικής Οδού) έως την περιοχή της Σκάρφειας - μετά τα Καμένα Βούρλα - και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα μήκους 11 χλμ.

Στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται πως «στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ έχουν ολοκληρωθεί όλες σχεδόν οι προβλεπόμενες εργασίες αποπεράτωσης και αναβάθμισης και σήμερα είναι ένας από τους πλέον σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Η Νέα Οδός επενδύοντας περίπου 200 εκατ. ευρώ, μετέτρεψε τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ από τη Μεταμόρφωση έως την Σκάρφεια σε πρότυπο αναφοράς τόσο για τα ελληνικά όσο και για τα διεθνή πρότυπα.

Στις εργασίες βελτίωσης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων διαπλατύνσεις του δρόμου ώστε να αποκτήσει χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, αλλαγή των στηθαίων ασφαλείας και νέα χάραξη στην περιοχή της Υλίκης, με στόχο την κατάργηση των γνωστών για την επικινδυνότητά τους στροφών».

Αυτό που δεν αναφέρει είναι πως το μεγαλύτερο μέρος του δρόμου έχει γίνει από το ελληνικό δημόσιο πριν πολλά χρόνια. Ο δρόμος ήταν έτοιμος πριν τον πάρει ο παραχωρησιούχος και ουσιαστικά το μόνο που έκανε ήταν να τοποθετήσει νέες ταμπέλες στα διόδια με την επωνυμία της εταιρείας και να μεταφέρει το σταθμό διοδίων από το Σχηματάρι στη Θήβα.

Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι πραγματοποιεί εργασίες στην περιοχή της λίμνης Υλίκης, αλλά και εκεί οι εργασίες θυμίζουν γεφύρι της Άρτας, αφού για περισσότερα από 5 χρόνια τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Όσο για τα τούνελ που συνδέουν τον Άγιο Κωνσταντίνο με τα Καμένα Βούρλα, αν και πολλοί νομίζουν πως έχουν γίνει από τη «Νέα Οδό», η αλήθεια είναι πως έχουν με χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου.

Αυτοκινητόδρομος «Αιγαίο» - Από τις Ράχες Φθιώτιδας έως τον ανισόπεδο κόμβο Κλειδιού

Η εταιρεία «Αιγαίο» έχει αναλάβει την τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ μήκους περίπου 230 χλμ, από τον ανισόπεδο κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κλειδού και περιλαμβάνει τόσο νέα όσο και υφιστάμενα τμήματα.

Αναλυτικά:

Νέα τμήματα που έφτιαξε η εταιρεία:

  • Ευαγγελισμός – Ραψάνη: 11 χλμ
  • Πλαταμώνας – Σκοτίνα: 9χλμ
  • Ανισόπεδοι κόμβοι στο υφιστάμενο τμήμα Κατερίνη – Κλειδί

Υφιστάμενα τμήματα (204,690 χλμ) που έχουν κατασκευαστεί με ευθύνες και δαπάνη του δημοσίου:

  • Ράχες – Ευαγγελισμός: 135,5 χλμ
  • Ραψάνη – Πλαταμώνας: 5,5 χλμ
  • Σκοτίνα – Κατερίνη – Κλειδί: 63,6 χλμ

Όσο για τις περίφημες σήραγγες των Τεμπών… ακόμα ένα γεφύρι της Άρτας!

Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών (Ολυμπία οδός)

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. επελέγη για να σχεδιάσει, να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τον αυτοκινητόδρομο για μια περίοδο 30 ετών, όπως αναφέρει και στην ιστοσελίδα της.

Μετά από τόσα χρόνια παραμένει ίσως ο χειρότερος δρόμος της χώρας μαζί με τον Αντιρρίου Ιωαννίνων. Η κυκλοφορία διεξάγεται από μία λωρίδα κυκλοφορίας και είναι - χωρίς υπερβολές - ρίσκο να κινείσαι σε αυτόν.

Το έργο υποτίθεται ότι περιελάμβανε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Ωστόσο τα έργα έχουν σταματήσει στην Πάτρα και είναι αμφίβολο αν θα συνεχιστούν για ο κομμάτι Πάτρα – Πύργος.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία ζητά ποινικές ρήτρες καθυστέρησης θεωρώντας υπεύθυνο το δημόσιο για την μη ολοκλήρωση του έργου. Συν τοις άλλοις αύξησε και τις τιμές των διοδίων. Με μια λέξη: ΔΡΑΜΑ!

Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο –Σπάρτη (ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.)

Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο -Σπάρτη συνδέει Αττική και Κορινθία με το μεγάλο μέρος της Πελοποννήσου.

Ο προϋπολογισμός της κατασκευής του ανέρχεται σε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Περίπου 30% του προαναφερθέντος ποσού, καταβάλλεται από το δημόσιο και ευρωπαϊκούς πόρους ενώ το υπόλοιπο καταβάλλεται από τον Παραχωρησιούχο και αποπληρώνεται μέσω των εισπράξεων από τα διόδια, σύμφωνα με την εταιρεία.

Η εταιρεία μας ενημέρωσε ότι αυτή η στιγμή οι εργασίες εστιάζονται στο τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη (μήκους περίπου 46 χλμ) και στον περιφερειακό της Καλαμάτας (περίπου 11 χλμ).

Οι καθυστερήσεις οφείλονται σε δικαστικές διαμάχες για τις απαλλοτριώσεις και λόγω των εκτεταμένων αρχαιολογικών ερευνών σε διάφορα σημεία του έργου.

Όπως γίνεται αντιληπτό τα δημόσια έργα δόθηκαν μπιρ παρά στους ιδιώτες και μάλιστα συνεχίζουμε να τους πληρώνουμε και μέσω των διοδίων αλλά και μέσω του ΕΣΠΑ.

Θα πρέπει τέλος να τονίσουμε ότι στις συμβάσεις παραχώρησης περιλαμβάνονται όχι μόνο οι αυτοκινητόδρομοι, αλλά και εκτάσεις γης που βρίσκονται περιμετρικά των αυτοκινητόδρομων και τον Σταθμών Διοδίων.

Γαλαντόμο το ελληνικό κράτος!

Διαβάστε επίσης:

Αυτοί είναι οι μεγαλοεργολάβοι που εκμεταλλεύονται την περιουσία του κράτους!

Περιφερειακός Βόλου: Ένα δημόσιο έργο που κανείς δεν παραλαμβάνει

Ολυμπία Οδός: Κέρδη – μαμούθ με τα λεφτά των Ελλήνων πολιτών;

Success story στο Μελίσσι Κορινθίας!

Όλα «φορτωμένα» στην... πλάτη των Ελλήνων

Ο «παραλογισμός» των διοδίων για δρόμους… φαντάσματα!

Πόσο κοστίζει ένα… χιλιόμετρο εθνικής οδού;

Φάκελος «δημόσια» έργα: Έρχονται αποκαλύψεις