Ο Χρυσοχοΐδης προσέλαβε τη νομική εταιρεία του Μπόμπολα
Για περισσότερο από 30 χρόνια, η περίφημη κάθαρση αποτελεί για τους πολιτικούς της χώρας κοινό τόπο. Όχι μόνο για τους κυβερνώντες, αλλά και για τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Όλοι σηκώνουν την παντιέρα αυτή στοχεύοντας στο φιλότιμο των Ελλήνων που ζητούν να φύγουν αυτοί που βουτούν επανειλημμένα το χέρι στο μέλι και δίνουν (πολλά ή λίγα ανάλογα την περίσταση) και στους ημέτερους.
Κάπως έτσι φαίνεται πως είναι δομημένο το σύστημα και στο υπουργείο Υποδομών, ένα από τα «πλουσιότερα» υπουργεία ακόμα και σε περίοδο κρίσεως, καθώς απορροφά πάντα το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων, γεγονός που το κάνει «ποθητό» από τους επίδοξους υπουργούς.
Η «φάμπρικα» στο πρώην Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε και νυν υπουργείο Υποδομών είχε στηθεί πολύ καλά από τις αρχές της δεκαετίας του '90 και γιγαντώθηκε με το πέρασμα των χρόνων. Τεράστια κονδύλια έπεσαν σε αυτό το υπουργείο για έργα Υποδομών που δεν έγιναν ποτέ, άλλα που γίνονται και ακόμα... τελειώνουν και πολλά που έγιναν, δίχως να τηρηθούν οι στοιχειώδης προδιαγραφές. Υπέρογκα ποσά μοιράστηκαν και εξακολουθούν να μοιράζονται στους μεγαλοεργολάβους. Φωτογραφικοί διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν και πραγματοποιούνται για να δοθούν «δουλειές» στα «δικά τους παιδιά».
Μια τέτοια περίπτωση λοιπόν αποκαλύπτει σήμερα το Newsbomb.gr, φέρνοντας στο «φως» το «φωτογραφικό» διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε από το υπουργείο Υποδομών για την πρόσληψη νομικού συμβούλου που θα εκπροσωπήσει το ελληνικό δημόσιο στη διαμάχη, για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου της μόνιμης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας».
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 18 Νοεμβρίου, ζητώντας από τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν τις προτάσεις τους . Έτσι ακριβώς και έγινε. Πέντε μεγάλα δικηγορικά γραφεία κατέθεσαν τις προσφορές τους, τα δύο αποκλείστηκαν και τελικά έμειναν στην τελική φάση μόνο τρεις.
Μέχρι εδώ όλα καλά.
Διαβάζοντας όμως ποιοι είναι οι τρεις διαγωνιζόμενοι αρχίζουμε να... πονηρευόμαστε! Πρόκειται λοιπόν για τους εξής: Κουρκουμέλης και Συνεργάτες - δικηγορική εταιρεία, Τροβά και Συνεργάτες – δικηγορική εταιρεία, Σφηκάκης και συνεργάτες – δικηγορική εταιρεία.
Από τους ως άνω διαγωνιζόμενους, προσωρινός μειοδότης αναδείχθηκε η εταιρεία «ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΡΟΒΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ», που προσέφερε τη χαμηλότερη τιμή (ενιαίο ποσοστό έκπτωσης 70 %). Από την υπόψη προσφορά η προκύπτουσα συνολική δαπάνη για τη σύμβαση ανέρχεται σε 129.150€, από τα οποία 105.000€ για τις νομικές υπηρεσίες και 24.150€ για Φ.Π.Α.(23%).
Και που είναι το μεμπτό θα μας πείτε;
Η δικηγορική εταιρεία «Τροβά και συνεργάτες» ανήκει στη σύζυγο του κ. Παναγιώτη Σκουρή, συμβούλου του υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Αναζητώντας μάλιστα στοιχεία για τη συγκεκριμένη δικηγορική εταιρεία βλέπουμε ότι στην ιστοσελίδα τους στο διαδίκτυο η επωνυμία είναι «Δικηγορικό γραφείο Παναγιώτη Σκουρή και Ελένης Τροβά».
Ο ίδιος ο κ. Σκουρής διαμηνύει πως δεν έχει καμία σχέση με το δικηγορικό γραφείο και πως έχει αποχωρήσει από αυτό από το 2012. Δεν έχουμε λόγο να διαψεύσουμε αυτό του τον ισχυρισμό, αλλά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός κατοχυρώνεται υπέρ της συζύγου του προκαλεί ερωτηματικά για τις συνθήκες διαφάνειας.
Ποιος είναι ο κ. Παναγιώτης Σκουρής και ποια η σχέση με τους μεγαλοεργολάβους;
Στις 9 Αυγούστου του 2013, ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης, προσλαμβάνει στο πολιτικό του γραφείο, τον κύριο Παναγιώτη Σκουρή του Βασιλείου.
Πού είναι το περίεργο θα μου πείτε; Πρόκειται για εκλεκτό επιστήμονα, με εκλεκτό γραφείο και εκλεκτούς πελάτες. Δείτε με ποιούς κολοσσούς συνεργάζεται:
Ναι, το δικηγορικό γραφείο του συνεργάτη του υπουργού Υποδομών συνεργάζεται με τον Άκτωρα του κυρίου Μπόμπολα!
Δείτε όμως και πόσο δύσκολες υποθέσεις αναλαμβάνει... «Μεγαλοεργολάβος, κατά του Ελληνικού δημοσίου»!
Δηλαδή, ο σύμβουλος του υπουργού σήμερα, αναλάμβανε κατά το παρελθόν υποθέσεις κατά του δημοσίου, για λογαριασμό των μεγαλοεργολάβων.
Πώς είναι δυνατόν το δικηγορικό γραφείο του συμβούλου του υπουργού Υποδομών, να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των πελατών του, απέναντι στον υπουργό Υποδομών;
Δηλαδή, ο δικηγόρος του Άκτωρα κατά του δημοσίου, σύμβουλος του υπουργού.
Εξαιρετική επιλογή.
Είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη η παροχή διευκρινίσεων και εξηγήσεων από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Με ποια κριτήρια προσέλαβε σύμβουλό του ένα δικηγόρο που κάποτε μάχονταν κατά του ελληνικού δημοσίου;
Πόσο διαφανείς είναι οι διαδικασίες του διαγωνισμού για την πρόσληψη νομικού συμβούλου; Εδώ δεν ισχύει το ασυμβίβαστο;
Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι στο διαγωνισμό για την υποθαλάσσια οδική ζεύξη της Σαλαμίνας έχει καταθέσει πρόταση και η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», την οποία υπενθυμίζουμε ότι υπερασπίστηκε και συνεργάστηκε μαζί της ο κ. Σκουρής.
Υπουργείο Υποδομών το... μεγαλείο σου!