Ετσι «στήθηκαν» τα... γερμανικά υποβρύχια της μίζας!

Δεν είχε... τέλος το ξέφρενο πάρτι διασπάθισηςδημοσίου χρήματος στο Υπουργείο Εθνικής Άμυναςκαι όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα ο ελληνικός λαόςθα γίνει μάρτυρας απίστευτων αποκαλύψεων πουθα δουν το φως της δημοσιότητας.

ΜΕ ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΤΟ NEWSBOMB.GR ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 37 ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ

Οι μίζες έπεφταν «βροχή» και όπως έχει κατ' επανάληψη δηλώσει ο νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Πάνος Καμμένος, οι συμβάσεις για εξοπλιστικά προγράμματα που έχουν ξεπεράσει κάθε όριο διαφθοράς, ξεπερνούν τις 10. Δύο φάκελοι έχουν ήδη μεταβιβαστεί αρμοδίως προς τις εισαγγελικές αρχές, ενώ άλλοι 14 θα σταλούν το αμέσως προσεχές διάστημα.

Το Newsbomb.gr έχει στην κατοχή του τη δικογραφία και την πρόταση του Αντεισαγγελέα Εφετών, Ευστάθιoυ Κων. Βεργώνη, μέσω της οποίας ζητά από το Συμβούλιο Εφετών να αποδοθούν κατηγορίες και να παραπεμφθούν σε δίκη περισσότεροι 37 κατηγορούμενοι για τα σκάνδαλα των υποβρυχίων.

Από σήμερα και σε καθημερινή βάση θα φέρουμε στο φως όλα όσα απίστευτα συνέβησαν στην πλάτη του ελληνικού λαού, προς όφελος των συμφερόντων γερμανικών εταιρειών και βέβαια του προσωπικού συμφέροντος ανθρώπων που θα πρέπει όχι μόνο να λογοδοτήσουν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά, αλλά να υποχρεωθούν να επιστρέψουν στα δημόσια ταμεία όλα τα ποσά που φέρονται να έχουν εισπράξει μέσα από τις... μίζες που έπεφταν σαν χαλάζι.

Οι αμαρτωλές συμβάσεις...

Σημειώνεται ότι μόνο η σύμβαση «Αρχιμήδης» για την κατασκευή τριών συν ενός υποβρυχίων τύπου 214 που υπεγράφη το 2000 είχε συνολική αξία 1.385.277.117 ευρώ, με κύριο ανάδοχο τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και κύριο υποκατασκευαστή τη Γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrostaal.

Η σύμβαση «Ποσειδών ΙΙ» για τη γενική επισκευή τριών υποβρυχίων τύπου 209 και ενός με option, που υπεγράφη το 2002 είχε συνολική αξία 826173.947 ευρώ, επίσης με κύριο ανάδοχο τα ΕΝΑΕ και κύριο υποκατασκευαστή την κοινοπραξία της Ferrostaal.

Η τρίτη αμαρτωλή σύμβαση που συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση του Αντεισαγγελέα Βεργώνη είναι αυτή που υπεγράφη το 2000 για την προμήθεια 54 συστημάτων Κ/Β STINGER επί οχήματος (Asrad Hellas) και τον αναγκαίο εξοπλισμό τους, αντί συνολικού τιμήματος 135.000.000 ευρώ. Η σύμβαση αυτή υπεγράφη μεταξύ του ΥΕΘΑ και της STN Atlas Elektroniks.

Ο... Αρχιμήδης της μίζας

Η σύμβαση «Αρχιμήδης», σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη δικογραφία, υπεγράφη στις 15/2/2000 και αφορούσε στην κατασκευή τριών νέων υποβρυχίων και ενός Option (3+1), κατόπιν εγκρίσεων της υλοποίησης από τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών. Φυσικά, με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και όχι μέσω διεθνούς διαγωνισμού, τη δουλειά την πήραν οι Γερμανοί της Ferrostaal, με πρόγραμμα συμπαραγωγής με τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της... επιτυχίας, έβαλαν μπροστά στη σύμβαση τα Ελληνικά Ναυπηγεία, τα οποία όμως, σύμφωνα με τη δικογραφία, αλλά και την πραγματικότητα, δεν διέθεταν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, τεχνογνωσία και εξοπλισμό για να κατασκευάσουν υποβρύχια...

Γι' αυτό και δόθηκε το δικαίωμα στον κύριο ανάδοχο να υπογράφει υποσυμβάσεις με τρίτους και έτσι προέκυψαν δύο τέτοιες με τους Γερμανούς της Ferrostaal.

Η πρώτη υποσύμβαση αφορούσε στην κατασκευή ενός υποβρυχίου τύπου 214 στο Κίελο της Γερμανίας, του οποίου η βασική συμβατική τιμή κατόπιν διορθώσεως αναγράφεται στο ποσό των 366.710.322 ευρώ, στη δικογραφία. Η δεύτερη υποσύμβαση αφορούσε στην κατασκευή 2+1 υποβρυχίων 214 στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ, με βασική συμβατική τιμή (κατόπιν διορθώσεων) 771.990.807 ευρώ.

Και οι δύο αυτές υποσυμβάσεις υπεγράφησαν στις 15/2/2000 από τον γενικό διευθυντή των ΕΝΑΕ, Σωτήριο Εμμανουήλ. Για λογαριασμό των Γερμανών της Ferrostaal έχουν βάλει την υπογραφή τους οι Dirk Rathjens (πρόεδρος), Walter Freitang (διεθυντής της HDW), Hans Muhlenbeck (διευθυντής Ferrostaal).

Σημειώνεται ότι στις 31/5/2002 το ΥΠΕΘΑ άσκησε και το δικαίωμα προαίρεσης που είχε για την κατασκευή και τέταρτου υποβρυχίου, έναντι ποσού 383.959.736 ευρώ, που με κρατήσεις 6.397% ανήλθε τελικά στα 409.042.050 ευρώ. Αυτή την απόφαση υπέγραψαν ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΕ του ΥΠΕΘΑ, Σπυρίδων Τραυλός και ο πρόεδρος και διευθύνον σύμβουλος των ΕΝΑΕ, Σωτήρης Εμμανουήλ.

Εισηγητής ο... Κάντας

Το έδαφος για τη συμφωνία «μαμούθ» ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τους Γερμανούς είχε προετοιμαστεί, ουσιαστικά, από το 1998 όπως τονίζεται στη δικογραφία με τη σχετική εισήγηση του αναπληρωτή γενικού διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, Αντώνιου Κάντα (βασικός κατηγορούμενος για παθητική δωροδοκία και νομιμοποίηση), ο οποίος με το υπ' αριθμ. Φ.604.2/11/12/1998/ ΣΕ 23 Ιουλ. 98/ΥΠΕΘΑ/ΓΔΕ/ΔΠΕ/ΤΝΕ Φύλλο Ενημερώσεως Εισηγήσεων. εισηγήθηκε, μεταξύ άλλων, την ανάθεση ναυπήγησης των 3+1 υποβρυχίων 214 στα ΕΝΑΕ με τη συνεργασία της γερμανικής κοινοπραξίας, FS/HDW και την αποδοχή του οπλικού και ανθυποβρυχιακού συστήματος της STN Atlas Elektronik Γερμανίας, την οποία εκπροσωπούσε ο Πάνος Ευσταθίου (δεύτερος βασικός
κατηγορούμενος για ενεργητική δωροδοκία και νομιμοποίηση).

Δια... χειρός και εμπνεύσεως Κάντα δρομολογήθηκαν και οι διαδικασίες για υπόλοιπες αμαρτωλές συμβάσεις, ώστε όλες οι δουλειές να καταλήξουν σε γερμανικές εταιρείες. Για την ανακατασκευή και συντήρηση των υποβρυχίων τύπου 209, ο Κάντας με το υπ' αριθμ. Φ604.3/Μαρτ.2000/02.8.2001/ΥΠΕΘΑ/ΓΔΕ/ΔΠΕ/ΤΝΕ Φύλλο Ενημερώσεως Εισηγήσεων, είχε εισηγηθεί -μεταξύ άλλων- την ανάθεση του προγράμματος εκσυχγρονισμού μέσης ζωής και γενικής επισκευής των υποβρυχίων στα ΕΝΑΕ με τη συνεργασία (και πάλι) της γερμανικής κοινοπραξίας FS/HDW, καθώς επίσης εισηγήθηκε την αποδοχή του οπλικού και ανθυποβρυχιακού συστήματος της STN Atlas Elektronik Γερμανίας, την οποία εκπροσωπούσε ο Πάνος Ευσταθίου. Επιπλέον, συνυπέγραψε και το έγγραφο με το οποίο εγκρίθηκε η επιλογή του οπλικού συστήματος των υποβρυχίων τύπου Ποσειδών, κατασκευάστρια του οποίου ήταν η εταιρεία STN Atlas Elektronik.
Το πάρτι, όμως δεν είχε τέλος, καθώς την ίδια εποχή -σύμφωνα με όσα αναγράφονται στη δικογραφία- το υπουργείο Εθνικός Άμυνας αγόρασε από την γερμανική εταιρεία STN Atlas, την οποία εκπροσωπούσε ο Πάνος Ευσταθίου, 54 συστήματα Κ/Β Stinger επί οχήματος (ASRAD HELLAS) και τον αναγκαίο εξοπλισμό και
ανταλλακτικά αρχικής υποστήριξης, αντί συνολικού τιμήματος 135.000.000 ευρώ.

Η σύμβαση (υπ. αριθ. 30 Α'/2000) υπογράφτηκε από τον Κάντα στις 3 Αυγούστου 2000 κατόπιν εξουσιοδότησης, ενώ αυτός υπέγραψε και την υπ' αριθ. 27/2000 σχετική σύμβαση αντισταθμιστικών ωφελημάτων. Οπως τονίζεται στη δικογραφία: «Είχε προηγηθεί η υπό Φ625/1.6.2000 εισήγηση αυτού και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων για την έγκριση της κατακύρωσης της προμήθειας αυτής μέχρι του ποσού των 142.731.079 ευρώ και εν συνεχεία η έγκριση και κατακύρωση της προμήθεια δυνάμει του υπ' αριθ. Φ.625/413668Σ.805/28.7.2000 εγγράφου, υπογραφείσα μεταξύ άλλων από τον Κάντα και τον Υπουργό Απόστολο - Αθανάσιο
Τσοχατζόπουλο».

Το Newsbomb.gr θα παρουσιάσει με όλες τις λεπτομέρειες το περιεχόμενο της δικογραφίας για κάθε έναν από τους 37 κατηγορουμένους, ξεκινώντας από το βασικό κατηγορούμενο, Αντώνιο Κάντα, ο οποίος κστηγορείαι ότι έχει λάβει μίζες που ξεπερνούν το 1.500.000 ευρώ, προκειμένου να αναθέσει τις «δουλειές» στους Γερμανούς. Ο ελληνικός λαός πρέπει να γνωρίζει κάθε πτυχή αυτής της πολύκροτης υπόθεσης και η ελληνική δικαιοσύνη πρέπει να τιμωρήσει παραδειγματικά όλους όσοι αποδειχθεί στη δίκη που θα πραγματοποιηθεί, πως κατασπατάλησαν δημόσιο χρήμα προς ίδιον όφελος.

Σχετικές ειδήσεις