Oι απομαγνητοφωνήσεις που «έκαψαν» τον ναύαρχο
Στις τηλεφωνικές συνομιλίες που κατέγραψε το «βαλιτσάκι» της ΕΥΠ, αποκαλείται ως «ναύαρχος», ενώ φέρεται να παρέχει ουσιώδεις πληροφορίες στους λαθρεμπόρους σχετικά με τις κινήσεις των πλωτών μέσων του Λ.Σ., τις οποίες γνώριζε λόγω της υπηρεσίας του, προκειμένου να αποφεύγεται ο εντοπισμός των έμφορτων με λαθραία τσιγάρα πλοίων. Μάλιστα, φέρεται να ενημερώνει τις υπηρεσίες δίωξης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής αναφορικά με την έκνομη δράση ανταγωνιστικών ομάδων στο πεδίο της λαθρεμπορίας τσιγάρων, έτσι ώστε με την επακόλουθη κινητοποίηση των διωκτικών αρχών και εκδήλωση ενεργειών αρμοδιότητάς τους, αυτές οι εγκληματικές οργανώσεις να αποδυναμώνονται!
Ενδεικτικά, στις 8-10-2011 ο υποναύαρχος συνομιλεί με τον συγκατηγορούμενό του Δ.Ν., προκειμένου ο τελευταίος να μεταφέρει τις παρεχόμενες πληροφορίες στον επίσης κατηγορούμενο Π.Μ. Ο υποναύαρχος αναφέρεται στις θέσεις πλωτών του Λιμενικού Σώματος και ειδικότερα στο περιπολικό 040 τύπου ΑΒΕΚΙΝ, το οποίο βρισκόταν στα Κύθηρα και σε έτερο μη επακριβώς προσδιοριζόμενο πλωτό μέσο, που βρισκόταν μεταξύ Ρόδου και Κρήτης, ενώ για την περιοχή που ενδιέφερε τον Δ.Ν., του επισημαίνει, ότι η όποια πιθανή κινητοποίηση θα αφορούσε περιστατικό λαθρομετανάστευσης για το οποίο είχε κινητοποιηθεί ναυαγοσωστικό από το Κατάκολο. Μάλιστα, ο υποναύαρχος τηλεφωνεί από καρτοδέκτη του ΟΤΕ στο Κερατσίνι, πλησίον της οικίας του...
Την επομένη, 9-10-2011, ο Δ.Ν. σε συνομιλία του με τον Ι.Α. τον ρωτά εάν υπάρχει κινητοποίηση του Λιμενικού Σώματος και ο υποναύαρχος του υπόσχεται ότι θα το ελέγξει, επισημαίνοντάς του, ότι αν έχει αποπλεύσει πλωτό σκάφος θα φτάσει το επόμενο πρωί, αν όμως έχουν κινηθεί χερσαίες δυνάμεις, αυτές θα βρίσκονται στην περιοχή που ενδιέφερε τον Δ.Ν., δηλαδή μεταξύ Πάτρας και Πύργου, σε τρεις ώρες.
Στις 5-10-2011 ο Π.Μ. τηλεφωνεί στον Δ.Ν., του αναφέρει ότι φεύγει ένα πλωτό από τον Πειραιά προς τα «κάτω» και του ζητά να πληροφορηθεί σχετικά, ώστε, είτε να το ακυρώσει, είτε να το τραβήξει «προς τα μέσα», εννοώντας τα ανοικτά της θάλασσας (προφανώς αναφερόμενος στα διεθνή ύδατα, όπου το πλοίο είναι μη υποκείμενο σε έλεγχο από τις ημεδαπές αρχές) και να το μεταφέρει για άλλη ημερομηνία. Ο Δ.Ν. του αποκρίνεται, ότι θα το μάθει και θα ενημερώσει σχετικά.
Πράγματι, αμέσως μετά, ο Δ.Ν. καλεί τον υποναύαρχο Ι.Α. σε κινητό τηλέφωνο, που χρησιμοποιούσε εκείνο το διάστημα, όμως οι κλήσεις μένουν αναπάντητες. Ελάχιστα λεπτά αργότερα, ο Ι.Α. καλεί τον Δ.Ν. από σταθερό τηλέφωνο και στη μεταξύ τους συνομιλία ο Δ.Ν. του αναπαράγει το περιεχόμενο της συνομιλίας του με τον Π.Μ. και του ζητά να μάθει προς τα πού πάει το σκάφος του Λιμενικού. Σε σχετική ερώτηση του Ι.Α., ο Δ.Ν. του αποσαφηνίζει, ότι τους ενδιαφέρει η περιοχή μεταξύ Πάτρας και Πύργου. Ο υποναύαρχος του αποκρίνεται, ότι θα κοιτάξει να μάθει και θα τον ενημερώσει σχετικά, επισημαίνοντάς του, ότι δεν θα πρέπει να φανεί «επάνω», εννοώντας – σύμφωνα με την Ασφάλεια – την Υπηρεσία του. Περίπου μισή ώρα αργότερα ο Ι.Α. τηλεφωνεί στον Δ.Ν. και του αναφέρει, ότι τα δύο μεγάλα σκάφη του Λιμενικού Σώματος, εννοώντας τα Περιπολικά Ανοικτής Θαλάσσης, είναι εδώ και το τρίτο στη Ρόδο και θα έρθει την επομένη επάνω, διευκρινίζοντας συγχρόνως ότι αυτό που έφυγε είναι από τα μικρά σκάφη και ότι έχει διαταχθεί σε άλλη υπηρεσία. Επιπρόσθετα, του επισημαίνει, ότι χρειάζεται προσοχή με τους «τοπικούς» στην περιοχή που τους ενδιαφέρει, δηλαδή σε αυτή μεταξύ Πάτρας και Πύργου και ότι «εδώ δεν έχετε πρόβλημα»
Ο «ναύαρχος» και η «κοπελιά»
Τα μέλη του κυκλώματος φαίνεται, ότι χρησιμοποιούσαν κωδικούς, προκειμένου να προφυλαχθούν και να μη γίνει αντιληπτό σε τρίτους σε τι αναφέρονται. Συγκεκριμένα, για να αναφερθούν σε πλοίο χρησιμοποιούσαν τις λέξεις «σίδερο», «κοπέλα», «κοπελίτσα», «γκόμενα», «μάνα» και «πούλμαν», για τα φορτηγά οχήματα και συρόμενα ή επικαθήμενα φορτηγά οχήματα τον κωδικό «δεινόσαυροι», τα περιπολικά πλωτά για τη δίωξη της λαθρομετανάστευσης τα αποκαλούσαν «πολεμικά για πρόβατα», ενώ όταν αναφέρονταν στο «γάμο», το «ψάρεμα» ή το «πάρτι» εννοούσαν την προγραμματισμένη παράνομη δραστηριότητα. Χαρακτηριστικά, σε μία από τις καταγεγραμμένες συνομιλίες τους, στις 22:08:11 και ώρα 12:19:30, ο υποναύαρχος καλεί άγνωστο άτομο και ενημερώνεται για την άφιξη της «κοπελιάς», δηλαδή του πλοίο με τα λαθραία τσιγάρα, σύμφωνα με την Ασφάλεια.
Στην «κοπελιά» αναφέρεται ο υποναύαρχος σε μία ακόμη συνομιλία στις 23-08-2011 και ώρα 21:23:24. Μάλιστα, σχολιάζουν και στην ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, που είχε ανακοινώσε ο υπουργός Χάρης Παμπούκης στη Βουλή.
Ανακριτής και εισαγγελέας αποφάσισαν να μην προφυλακίσουν τον υποναύαρχο, αφήνοντάς τον ελεύθερο με εγγύηση 20.000 ευρώ, μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης. Ελεύθεροι με εγγύηση αφέθηκαν και οι υπόλοιποι πέντε αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος. Αντίθετα, προφυλακίσθηκαν έξι άτομα, μεταξύ των οποίων και ο Π.Μ.
Ο δικηγόρος του Βασίλης Καπερνάρος μιλώντας στο newsbomb χαρακτήρισε παράνομη την προφυλάκιση του πελάτη του και έκανε λόγο για στημένη υπόθεση!