Λευτέρης Χρυσοφάκης: 3+1 ερωτήματα για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά

Οκτώ μήνες μετά την παράδοση των σταθμών επέκτασης της γραμμής 3 προς τον Πειραιά, (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ο Πειραιάς παραμένει «μεταφορικά αποκλεισμένος» από το δίκτυο του Μετρό - Γράφει ο Λευτέρης Χρυσοφάκης, Γραμματεία Τομέα Ναυτιλίας ΚΙΝΑΛ, Επιχειρηματίας στον κλάδο της Ναυτιλίας
4'

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι πολιτικά και τεχνικά υπεύθυνοι του έργου, η ολοκλήρωση των τριών επόμενων σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο, αναμένεται να υλοποιηθεί σε δύο χρόνια, προκειμένου η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά με το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος” να γίνει επιτέλους πραγματικότητα!

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, διότι υπάρχουν αρκετά ερωτήματα που χρίζουν διερεύνησης.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι σταθμοί Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο βρίσκονται στο στάδιο εκτέλεσης των τελικών αρχιτεκτονικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών, ενώ στον σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί εδώ και δύο μήνες οι εργασίες σκυροδεμάτων για την κατασκευή του φορέα του μόνιμου έργου. Αυτό που απομένει είναι εξωτερικά είναι, αφενός η στεγάνωσή του στην επιφάνεια και η επανακατασκευή του δρόμου και αφετέρου η ολοκλήρωση του εσωτερικού.

Το ερώτημα βέβαια είναι, γιατί ενώ μέσα σε πέντε μήνες έχει υλοποιηθεί τεράστιο τμήμα του έργου στον Πειραιά και κυριολεκτικά οι εργασίες ξεπέρασαν τις προσδοκίες -εκτιμάται ότι απαιτήθηκαν 40.000 κυβικά μέτρα μπετόν, περίπου όσο χρειάζεται για 100 πολυκατοικίες- οι αρμόδιοι υποστηρίζουν ότι το έργο θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα έτος για να ολοκληρωθεί.

Παράλληλα, εάν υπολογίσει κανείς την δήλωση του Υπ. Μεταφορών κ.κ. Καραμανλή στις 19/12/2019: «Ότι η συμβατική υποχρέωση για την ολοκλήρωση των τριών σταθμών στον Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, ενώ είναι για το 2021, στην πραγματικότητα αυτό είναι μάλλον δύσκολο. Εμείς πρέπει με απόλυτη ειλικρίνεια να πούμε στους πολίτες του Πειραιά ότι το έργο αυτό δεν θα είναι έτοιμο το 2021 και θα κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια να παραδοθεί μέσα στο 2022», καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι κάτι δεν προχωρά έτσι όπως θα πρέπει και φυσικά αποτελεί υποχρέωση των εμπλεκόμενων μερών να ενημερωθούν οι πολίτες του Πειραιά και όχι μόνο για το τί μέλλει γενέσθαι σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών.

Επιπροσθέτως, είναι απορίας άξιο πώς ενώ καθημερινά στον σταθμό Πειραιά εργάζονται 165 άτομα σε δύο βάρδιες, ο σταθμός Πειραιά θα καθυστερήσει τόσο πολύ μέχρι να μπει σε τροχιά ολοκλήρωσης, με ερωτήματα να προκαλεί και η καθυστέρηση τουλάχιστον έως το τέλος του 2021(;) στους σταθμούς Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο.

Από την άλλη πλευρά, ιδιαίτερα σημαντικό, αποτελεί και το γεγονός, ότι το 2017 κατά τη διάρκεια των πρώτων εκσκαφών για την κατασκευή του σταθμού Πειραιά βρέθηκε βόμβα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες μέχρι αυτή να απομακρυνθεί με ασφάλεια από την ειδική μονάδα του Στρατού.
Το ερώτημα στη προκειμένη περίπτωση είναι εάν η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την ειδική μονάδα του Ελληνικού Στρατού έχουν ολοκληρώσει τις έρευνες σχετικά με τον εντοπισμό ή όχι κάποιου είδους ανενεργής βόμβας στον σταθμό του Πειραιά.
Συνεχίζοντας, οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε, ότι η Αττικό Μετρό κατά το προηγούμενο διάστημα προκήρυξε διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση του Συστήματος Αυτοματισμού και Ελέγχου Κτιρίων (BACS) της Β’ Φάσης της Επέκτασης προς Πειραιά.

Με απλά λόγια, αυτό το σύστημα, παρακολουθεί και ελέγχει το σύστημα αερισμού σηράγγων, το σύστημα HVAC καθώς και τα κτιριακά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα στους Σταθμούς, φρέατα αερισμού, εσοχές και σήραγγες της Β ́ φάσης της επέκτασης προς Πειραιά, τόσο σε τοπικό, όσο και σε κεντρικό επίπεδο.
Το έργο έχει προϋπολογιστεί σε ποσό χωρίς ΦΠΑ 1,06 εκατ. Ευρώ, ενώ ο συγκεκριμένος διαγωνισμός σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ήταν για τις 8 και 9 Μαρτίου.

Θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση και για αυτό το θέμα από την Αττικό Μετρό και το Υπ.Μεταφορών.

Τελευταίο ερώτημα, αποτελεί το «αγκάθι» για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με τον κίνδυνο που υπάρχει και για τους τρεις σταθμούς να είναι ο ίδιος με εκείνον που αντιμετώπισε το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με τη λειτουργία των σταθμών Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια. Ποιος είναι αυτός; Οι σταθμοί να είναι έτοιμοι, αλλά να μην μπορούν οι επιβάτες να επικυρώσουν τα εισιτήρια τους.

Οι εμπλεκόμενοι φορείς, οφείλουν να γνωστοποιήσουν τις προθέσεις τους, προκειμένου να μην υπάρξει ταλαιπωρία του κοινού μέσω ακυρωτικών μηχανημάτων όπως βρίσκονται στα λεωφορεία και που αποδεδειγμένα προκαλούν καθυστερήσεις, εκνευρισμό και έλλειψη εσόδων για το Κράτος.

*Ο Λευτέρης Χρυσοφάκης είναι μέλος του Τομέα Ναυτιλίας ΚΙΝ.ΑΛ και Επιχειρηματίας στον κλάδο της Ναυτιλίας

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Lockdown: Το σχέδιο για χαλάρωση των μέτρων - Τι αλλάζει σε μετακινήσεις, κομμωτήρια, λιανεμπόριο