Το άνοιγμα της εστίασης ας γίνει αφετηρία οικονομικής ανάστασης της αγοράς
Η «Μεγάλη Εβδομάδα» και τέταρτη κατά σειρά επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου ήταν η πιο δραστήρια σε αγοραστική κίνηση, με τη χρήση βεβαίως των δύο μεθόδων αγορών του click in και click away.
Μετά από μια διερευνητική περίοδο, που πολλοί πέρασαν από τα καταστήματα, είδαν τις βιτρίνες και τις τιμές, αλλά δεν αγόρασαν, από τη Μεγάλη Τετάρτη που καταβλήθηκε το δώρο του Πάσχα σε 1,2 εκατ. εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, παρατηρήθηκε αισθητή διαφορά στη ζήτηση επί τρεις μέρες και μια ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεων στην αγορά.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της Μεγάλης Εβδομάδας ήταν ο υπερδιπλασιασμός του μέσου όρου της ημερήσιας επισκεψιμότητας πελατών στα εμπορικά καταστήματα από πέντε σε άνω των δέκα.
Οι ελκυστικές τιμές και γενναίες προσφορές προς τους καταναλωτές ήταν το καλύτερο πασχαλινό δώρο από τους εμπόρους στους πελάτες τους για να ανταποκριθούν στις οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις των ημερών.
Οι περιορισμοί των «κλικ αγορών» έχουν γεγονός πως έχουν κουράσει εμπόρους και καταναλωτές, με αποτέλεσμα οι εποχικές πωλήσεις να έχουν καθηλωθεί σε χαμηλά επίπεδα, αλλά σίγουρα σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από πέρυσι, που η μόνη διέξοδος για αγορές στο αυστηρό lockdown ήταν το διαδίκτυο.
Οι εποχικές πωλήσεις συγκριτικά με το 2019 και το 1,5 δις ευρώ που συνήθως κυμαίνεται ο τζίρος της πασχαλινής αγοράς τα τελευταία 10 χρόνια, πριν το 2020, ήταν μειωμένες κατά 30% σύμφωνα και με τα πρώτα στοιχεία. Οι απώλειες του λιανεμπορίου τις περιόδους των lockdown είχε ως αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις λιανικής να αντιμετωπίζουν σοβαρή έλλειψη ρευστότητας, εκ των οποίων 1 στις 2 να έχουν ταμειακά διαθέσιμα για ένα μόλις μήνα, γιαυτό η Επιστρεπτέα 7 και οι εισπράξεις από τη πασχαλινή αγορά ήταν μια σημαντική ανάσα.
Ας μην ξεχνάμε πως οι απώλειες στο κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων το α’ τετράμηνο του 2021 συνέχισαν να είναι μεγάλες και υπολογίζονται κοντά στα 9 δις ευρώ, εάν κρίνουμε από τα στοιχεία των 4,8 δις ευρώ του α’ διμήνου. Οι «μισάνοικτες» επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου έχασαν σε μηνιαία βάση κατά μέσο όρο το 30%, του τζίρου τους, ενώ οι επιχειρήσεις σε αναστολή λειτουργίας το 48% των εποχικών τους εσόδων.
Οι τεράστιες απώλειες τζίρου των 42 δις ευρώ του 2020, δεν μπορούν να ανακτηθούν και των 9 δις ευρώ του 2021 επίσης δεν μπορούν να αναπληρωθούν, αλλά τουλάχιστον μπορούν να σταματήσουν εδώ. Μέχρι σήμερα εκτιμάται πως το εμπόριο έχασε 10 δις ευρώ, ενώ η εστίαση 4 δις ευρώ και πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως αυτά χάθηκαν οριστικά.
Τώρα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά ώστε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού για να μην χαθούν, άλλα 15 δις ευρώ φέτος. Μετά την Ανάσταση της Ορθοδοξίας, η «Ανάσταση» της επόμενης μέρας της πανδημίας, που θέλουμε να δούμε είναι κοντά και θα επιδιώξουμε να τη διαχειριστούμε με την αξιοποίηση των μέτρων στήριξης και τις απαραίτητες «φοροανάσες» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Τα πασχαλινά μέτρα που ανακοινώθηκαν διατηρούν τις ελπίδες μας για μία μεταπασχαλινή επιστροφή στην κανονικότητα, χωρίς άλλους περιορισμούς.
Οι επιχειρήσεις αναμένουν πλέον το καθολικό άνοιγμα του εμπορίου, της εστίασης από τις 3 Μαίου, αλλά και τους τουρισμού στις 15 Μαίου, που θα ενεργοποιήσει όλες τις προϋποθέσεις για να μας οδηγήσουν στο «καλοκαίρι» της οικονομίας μας.
Το ζητούμενο μετά το Πάσχα είναι να λειτουργήσουν όλες οι οικονομικές δραστηριότητες κανονικά με την ασφάλεια του εμβολιασμού και της αυτοδιάγνωσης, ώστε να σταματήσει η «αιμορραγία» της οικονομίας και βεβαίως με αφετηρία τον πασχαλινό τζίρο του εμπορίου και το άνοιγμα της εστίασης να οδηγηθεί η αγορά στην δική της οικονομική ανάσταση. Χριστός Ανέστη!
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Κορονοϊός - Self Test: Ποιοι πρέπει να το προμηθευτούν από σήμερα- Τι ισχύει για σχολεία και Δημόσιο