Κρυφτό με το καλάθι
Παραπλανητικές προσφορές, παραβίαση του νόμου της μόνιμης μείωσης, παράλογη αύξηση τιμών, αισχροκέρδεια … Οι συγκεκριμένες λέξεις βρίσκονται στην άκρη ενός λαβύρινθου. Δρόμοι περίπλοκοι, με φωτεινά ταμπελάκια και μικρά γράμματα. Ο Απόστολος Ραυτόπουλος είναι ένας από κείνους που βρέθηκαν στην αρχή αλλά και στο τέλος του. Μάλλον δεν είναι ένας, είναι ο ένας! Ο δάσκαλος. Ο άνθρωπος που ξέρει σε κάθε ράφι, την κάθε τιμή. Τι παρατηρούμε, όμως, τον τελευταίο καιρό;
Καταρχάς δύο βδομάδες το καλάθι του νοικοκυριού δεν ανέβηκε στην πλατφόρμα . Γιατί; Τεχνικό πρόβλημα, ο ισχυρισμός. Σεβαστός, παρ όλα αυτά οφείλουμε να παραθέσουμε και την άλλη άποψη. Υπάρχει; Ναι. Κάτι άλλο έγινε, ή μάλλον δεν έγινε, γι αυτό το καλάθι δεν ανέβηκε στην πλατφόρμα!
Κάνοντας μία βόλτα στο σουπερμάρκετ, αν επιλέξετε στο καλάθι σας να βάλετε κάποιο γνωστό σαμπουάν, πηγαίνοντας στο ταμείο θα πληρώσετε το ίδιο ποσό που δίνατε στο παρελθόν. Η συσκευασία στην όψη δεν θα έχει καμία διαφορά. Στο βάρος, όμως, θα έχει. Ουδείς θα το καταλάβει. Θα μου πείτε «50 ML μείωσαν», σιγά. Λίγο από εδώ λίγο από εκεί, φανταστείτε τι κερδίζει η συγκεκριμένη πολυεθνική που στέλνει εκατομμύρια τέτοια μπουκάλια. Κάτι παρόμοιο θα διαπιστώσετε αν κοιτάξετε και το σοκολατούχο γάλα.
Αν το βλέμμα σας σταθμεύσει στα απορρυπαντικά, και η μνήμη σας κάνει βήματα πίσω και θα θυμηθείτε πως το απορρυπαντικό ρούχων 12 κάψουλες , το αγοράσατε πριν λίγες μέρες 5.98€, ενώ τώρα 9.48€. Το ίδιο και το απορρυπαντικό ρούχων 26 πλύσεις, που κόστιζε 6.16€ ενώ τώρα έφτασε τα 10.86€. Στις 11/4 η συγκεκριμένη πολυεθνική άλλαξε τις προσφορές και τα προϊόντα της αυξήθηκαν ως και 40%. Το χειρότερο είναι, πως κάποια από αυτά βρίσκονται στην μόνιμη μείωση της τιμής. Όπως έχουμε επαναλάβει πολλές φορές, απαγορεύεται να επιταχυνθούν οι τιμές των συγκεκριμένων προϊόντων.
Γενικά, με βάση τις δημοσκοπήσεις, η ακρίβεια παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα των Ελλήνων και πληθωρισμός ανεβαίνει σταθερά. Ακόμα κι αν υπάρχει όλη η καλή θέληση να φτιαχτεί η σχέση του ταμείου με το πορτοφόλι μας, η αισχροκέρδεια συνεργάζεται με την παραπλάνηση και στο πρωτάθλημα παραμένουν αήττητες.