Κι όμως, υπάρχουν λύσεις για το κυκλοφοριακό

Ο καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Γιώργος Γιαννής, ο οποίος είχε καθοριστικό ρόλο στον σχεδιασμό του Μεγάλου Περιπάτου, δήλωσε πρόσφατα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega ότι «το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν έχει λύση». Μια δήλωση που προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς άγγιξε ένα καίριο ζήτημα για την καθημερινότητα χιλιάδων Αθηναίων.

Κι όμως, υπάρχουν λύσεις για το κυκλοφοριακό
2'

Ο Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Οδικής Ασφαλείας, προτιμά να βλέπει το ποτήρι... μισογεμάτο, προτείνοντας μέσω του Newsbomb.gr συγκεκριμένες λύσεις.

«Θα μου επιτρέψει ο κ. καθηγητής να διαφωνήσω. Λύσεις υπάρχουν, και το ζήτημα είναι η βούληση και η αποφασιστικότητα για την εφαρμογή τους.

Η διαχείριση της κυκλοφορίας σε μια μεγαλούπολη όπως η Αθήνα είναι πράγματι μια δύσκολη πρόκληση. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μέτρα και παρεμβάσεις που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την κατάσταση. Οι ειδικοί, όπως ο κ. Γιαννής και οι συνάδελφοί του συγκοινωνιολόγοι, είναι οι κατεξοχήν αρμόδιοι για την ανάπτυξη και την εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου που θα οδηγήσει στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού φόρτου.

Υπάρχουν αρκετές ενδεικτικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν, όπως:

1. Επικαιροποίηση του δακτυλίου: Η επαναξιολόγηση της λειτουργίας του δακτυλίου με πιο αυστηρά και σύγχρονα κριτήρια, που θα περιορίσουν την ανεξέλεγκτη κίνηση στο κέντρο της πόλης.

2. Έξυπνα φανάρια με τεχνητή νοημοσύνη: Η χρήση τεχνολογιών που προσαρμόζουν τον χρόνο των φαναριών ανάλογα με την πραγματική ροή της κίνησης, μειώνοντας έτσι την αναμονή και τα μποτιλιαρίσματα.

3. Εγκατάσταση τεχνικών μέσων για τον έλεγχο των τροχαίων παραβάσεων: Η χρήση κάμερων και άλλων συστημάτων για τον εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών, όπως η παράνομη στάθμευση ή οι παραβιάσεις κόκκινου φαναριού.

4. Διορθωτικές παρεμβάσεις σε βασικές οδικές υποδομές: Χρειάζεται αναβάθμιση και συντήρηση σε κεντρικούς οδικούς άξονες όπως ο Κηφισός, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή ροή των οχημάτων.

5. Απομάκρυνση παραβατικών οχημάτων και ενίσχυση της αστυνόμευσης: Ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα απομάκρυνσης των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων, το οποίο προκαλεί μπλοκαρίσματα, καθώς και ενισχυμένη παρουσία της τροχαίας για την τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.

6. Αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς: Η βελτίωση της συχνότητας, της αξιοπιστίας και της ποιότητας των δημόσιων συγκοινωνιών θα μπορούσε να ενθαρρύνει περισσότερους πολίτες να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους στο σπίτι.

Χρειάζεται Στρατηγικό Σχέδιο

Οι παραπάνω προτάσεις είναι μόνο μερικά παραδείγματα. Χρειάζεται όμως ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, με σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ώστε να δούμε πραγματική αλλαγή. Από τους επιστήμονες και τους συγκοινωνιολόγους περιμένουμε συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις, όχι δηλώσεις που υποδηλώνουν αδιέξοδο. Το κυκλοφοριακό δεν είναι ένα πρόβλημα που λύνεται μεμονωμένα ή εφάπαξ. Χρειάζεται συνέχεια, συνέπεια και προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται καθημερινά στην πόλη.

Η Αθήνα έχει περάσει από πολλές φάσεις και μετασχηματισμούς και μπορεί να προσαρμοστεί ξανά. Αρκεί να υπάρξει η απαραίτητη πολιτική βούληση, η συνεννόηση με τους πολίτες και η συνεργασία των αρμόδιων φορέων για να διαμορφωθεί ένα βιώσιμο και λειτουργικό αστικό περιβάλλον».

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή