Αναποτελεσματικό το Μonorail
Παρέμβαση του Αντιπροέδρου της ΟΝΝΕΔ κ. Κώστα Κατσαφάδου.
Η διοίκηση του ΟΛΠ, μαζί με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρυσοχοϊδη και την Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσε την πρόθεσή της για την κατασκευή εναέριου σιδηρόδρομου, περιμετρικά και εντός των ορίων του λιμανιού .
Πρόκειται για ένα έργο υψηλού κόστους που δεν εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την πόλη του Πειραιά.
Εδώ και πολλά χρόνια ο ΟΛΠ έχει υιοθετήσει μία αλαζονική συμπεριφορά δημιουργίας τετελεσμένων. Αγνοεί το Δήμο Πειραιά και τους φορείς της πόλης, το χειρότερο όλων είναι ότι αγνοεί και προσπερνά την ίδια την πόλη.
Ο ΟΛΠ, ο αρμόδιος Υπουργός και η Περιφέρεια Αττικής χρησιμοποίησε ως επιχείρημα την εξυπηρέτηση των επιβατών στο λιμάνι.
Για μια ακόμη φορά βάζουν το κάρο μπροστά από το άλογο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η μετακίνηση των επιβατών εντός του λιμανιού αλλά το πώς φτάνει κανείς στο λιμάνι ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο και όταν υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία.
Πρόβλημα είναι επίσης και η διασύνδεση του λιμανιού με το αεροδρόμιο, τους μεγάλους οδικούς άξονες και το μετρό . Όλα αυτά τα προβλήματα τα προσπερνούν επιδεικτικά. Προβάλλουν το ελάχιστο που κοστίζει το μέγιστο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η υπόγεια οδική αρτηρία που θα συνδέει το ΣΕΦ με το λιμάνι του Πειραιά, θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά τη πόλη και θα εξασφαλίσει την άνετη και ταχύτερη πρόσβαση προς το λιμάνι, κοστίζει λιγότερο από το monorial που θέλουν να κατασκευάσουν και που δεν υπάρχει σε κανένα άλλο λιμάνι παγκοσμίως.
Ο Πειραιάς έχει πράγματι ανάγκη από μεγάλα έργα υποδομής με ιεράρχηση, ορθολογισμό και προτεραιότητες.
Τα έργα αυτά είναι η υπόγεια οδική αρτηρία που θα συνδέει το ΣΕΦ με το λιμάνι και το δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στη Δραπετσώνα καθώς και το μετρό.
Τα έργα αυτά πρέπει να σχεδιαστούν μαζί με τη Δημόσια Αρχή και να συνδεθούν με ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο για την πόλη και υποστηρικτικές δράσεις.
Το πρόβλημα που ανέκυψε με το monorail αναδεικνύει την ανάγκη συνολικού επαναπροσδιορισμού των σχέσεων του ΟΛΠ με το Δήμο Πειραιά και την ίδια την πόλη.
Η σχέση αυτή πρέπει να αποκτήσει χαρακτηριστικά ισοτιμίας, συνεργασίας και δημιουργικής συνύπαρξης.
Ο ΟΛΠ πρέπει να επανατοποθετηθεί στο χώρο και στο χρόνο, να αντιληφθεί ότι εκμεταλλεύεται εμπορικά και επιχειρηματικά ένα τμήμα αυτής της πόλης χωρίς να καταβάλλει το απαιτούμενο αντίτιμο.
Να αντιληφθεί ότι οι σχεδιασμοί του δεν μπορούν να αγνοούν την πόλη και τις ανάγκες της, τους αιρετούς εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης.
Το έργο του monorail είναι αναποτελεσματικό και καταναλώνει πολύτιμους πόρους από το ΕΣΠΑ, δεν ανταποκρίνεται στις προτεραιότητες και τις ανάγκες του Πειραιά.