Οι Κινέζοι κι εμείς οι αφελείς...

Η κινεζική εισβολή θα αλλάξει άρδην το τοπίο μετατρέποντας όλη αυτή την έκταση σε μια βιομηχανική περιοχή και ντε φάκτο ειδική οικονομική ζώνη φθηνής εργασίας.

Οι Κινέζοι κι εμείς οι αφελείς...

Της Ρένας Παυλάκη - Διακίδη - Δημοσιογράφου

Αφελείς, ως συνήθως, υποδεχθήκαμε ενθουσιωδώς τον Κινέζο Πρόεδρο και την κουστωδία του στη Ρόδο. Διθυραμβικά τα άρθρα στον τοπικό και εν γένει φιλοκυβερνητικό Τύπο, που εντάσσουν και αυτή την επίσκεψη στο success story του ξεπουλήματος της χώρας! Από κοντά και οι μεσάζοντες, Παπούλιας – Σαμαράς και λοιποί παρατρεχάμενοι.

Γιατί πάνε κι έρχονται οι Κινάζοι στην Ελλάδα; Για να δώσουν ή για να πάρουν; Για να πάρουν φυσικά! Το τυρί στη φάκα είναι πάντα ο τουρισμός ( θα βουλιάξουμε από Κινέζους τουρίστες μας λένε) και οι επενδύσεις. Επενδύσεις τύπου COSCO , αφού τώρα πια κανένας δεν ενοχλείται που το λιμάνι του Πειραιά είναι μια ειδική οικονομική ζώνη, καθώς στο μεταξύ, όλη η Ελλάδα έγινε ΕΟΖ, όσον αφορά τα εργασιακά.

Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για τα πάντα στην Ελλάδα που ξεπουλιέται σε τιμή ευκαιρίας. Το Πεκίνο επιδιώκει να εκμεταλλευτεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων ώστε κινεζικοί όμιλοι να αναλάβουν τη διαχείριση σημαντικών υποδομών. Το κινεζικό ενδιαφέρον εστιάζει σε ένα πλήθος δραστηριοτήτων της ελληνικής οικονομίας, όπως η τουριστική βιομηχανία, τα μεταλλεία, οι συγχρηματοδοτούμενες υποδομές, οι λιμένες και οι μαρίνες και το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Ακόμη, το Πεκίνο ενδιαφέρεται για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ πηγές της αγοράς χαρακτηρίζουν αποκορύφωμα του κινεζικού ενδιαφέροντος τη διερεύνηση εξαγοράς ελληνικής τράπεζας. Παράλληλα οι Κινέζοι διερευνούν ευκαιρίες στο real estate, τελούν εν αναμονή για τις αποκρατικοποιήσεις και την αξιοποίηση μεγάλων ακινήτων του Δημοσίου, ενώ αναζητούν και ιδιωτικά πρότζεκτ για χρηματοδότηση. Ενδεικτικό είναι πως ήδη η China Development Bank είναι έτοιμη να δώσει τα χέρια με Ελληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι θα ναυπηγήσουν πλοία στην Κίνα για συμφωνίες χρηματοδότησης. Η κινεζική τράπεζα θα εξετάσει επίσης τη χορήγηση δανείων για αναβάθμιση λιμενικών υποδομών της χώρας, την οποίες θα εκμεταλλευτεί η ίδια η Κίνα.

Η ναυτιλία, το λιμάνι του Πειραιά, το Ελ. Βενιζέλος, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης (όπου προ ολίγων ημερών βρέθηκαν ο Α. Σαμαράς και ο Κινέζος ομόλογός του), αλλά και το Ελληνικό είναι οι πέντε κινεζικοί στόχοι επενδύσεων στην Ελλάδα. Γενικότερα, οι συμφωνίες μεταξύ των δύο χωρών περιλαμβάνουν την συνέχιση και ολοκλήρωση της πρώτης συμφωνίας που υπογράφτηκε επί Κ. Καραμανλή με την Cosco το 2008, αναδεικνύοντας την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο της κινέζικης εξαγωγικής μηχανής για τα Βαλκάνια και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, καθώς η Κίνα θα έχει στη διάθεσή της στο εξής συνδυασμένα μέσα μεταφοράς για να προωθήσει την ζήτηση των προϊόντων της.

Πρόκειται για μία καταστροφική προοπτική, όπως περιγράφει εύστοχα σε άρθρο του ο Λεωνίδας Βατικιώτης. Για μια πολύ αρνητική εξέλιξη, ακόμη κι αν το (άγνωστο μέχρι στιγμής) τίμημα που θα καταβάλει η Κίνασ την κυβέρνηση του Σαμαρά, που ξεπουλάει όσο όσο την δημόσια περιουσία, φανεί δελεαστικό. Το αποτέλεσμα θα ισοδυναμεί με την αυτόματη «κινεζοποίηση» πρώτ' απ' όλα της οικονομίας ως αποτέλεσμα μιας πλημμυρίδας εμπορευμάτων που λόγω κλίμακας αδυνατεί να διαχειριστεί και να απορροφήσει η ντόπια οικονομία. Η κινέζικη εισβολή θα αλλάξει άρδην το τοπίο μετατρέποντας όλη αυτή την έκταση σε μια βιομηχανική περιοχή και ντε φάκτο ειδική οικονομική ζώνη φθηνής εργασίας.

Το πλήγμα επομένως στις εργασιακές σχέσεις θα είναι η δεύτερη και σημαντικότερη συνέπεια του δρομολογούμενου ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας στην Κίνα, καθώς θα λειτουργήσει διαβρωτικά για το σύνολο των εργασιακών σχέσεων στη χώρα, μειώνοντας τους μισθούς κι ελαστικοποιώντας τις συνθήκες απασχόλησης, συλλήβδην. Η πρόβλεψη πως η οικονομική εισβολή της Κίνας θα σημάνει μόνο δεινά για τους εργαζόμενους και τον τόπο αποδεικνύεται από μια αποτίμηση της «επένδυσης» της Cosco στον Πειραιά, καθώς σήμερα, μια εξαετία σχεδόν μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ έχουν επιβεβαιωθεί στο ακέραιο οι κριτικές που τότε διατυπώθηκαν. Κοινή συνισταμένη τους ότι πρόκειται για ένα «νεοαποικιακό καθεστώς».

Παρόλα αυτά, εμείς οι αφελείς, εδώ στη Ρόδο των πολλών και μεγάλων προς πώληση "φιλέτων", ακόμη πανηγυρίζουμε!

*Η Ρένα Παυλάκη - Διακίδη είναι Εκδότρια της εφημερίδας Πρόοδος και του site grafida.net

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή