Το «φαντασιακό» του Νίκου Φίλη...
Είναι πραγματικά αξιομνημόνευτη η δυνατότητα των δυνάμεων της αριστεράς να «εισάγουν» στα κύτταρα της κοινωνίας νέες «εκφράσεις – ετικέτες» με τις οποίες μπορούν να καθοδηγούν και να χειραγωγούν τις μάζες στο πλαίσιο της λεγόμενης «καθοδήγησης».
Ο λεγόμενος «άκαπνος» βερμπαλισμός πάνω στον οποίο δομήθηκε η μεταπολεμική αριστερά.
Η χρησιμοποίηση δηλαδή λέξεων, φράσεων και εντυπωσιακών ρητορικών σχημάτων σε ένα λόγο χειμαρρώδη, που είναι όμως κενός νοήματος, ασαφής και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής.
Είναι πραγματικά άξιο λόγου αυτό το φαινόμενο, που για περισσότερο από μισό αιώνα χρησιμοποιεί η ευρύτερη αριστερά, έχοντας δημιουργήσει συγκεκριμένα κοινωνικά status και στερεότυπα, βασιζόμενα στη δική της ιδεοληψία, για τα οποία μάλιστα διεκδικεί το αλάθητο.
Είναι γνωστό ότι με παρόμοιες ιδεοληψίες κατάφερε επί σειρά ετών να γαλουχήσει γενιές και γενιές Ελλήνων πάνω στον καμβά ενός ιδιότυπου λαϊκισμού που κράτησε τη χώρα δεμένη χειροπόδαρα στους δρόμους της κομματικής γραφειοκρατίας και της ύφεσης.
Αναφέρομαι βεβαίως στις σοβιετικού τύπου, σκοταδιστικές αντιλήψεις τις οποίες η ελληνική αριστερά κατάφερε να ριζώσει κατά κύριο λόγο στον δημόσιο τομέα και οι οποίες αποτέλεσαν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της χώρας.
Προσέξτε λοιπόν τι επιχειρεί να λανσάρει ο κ. Φίλης (ένας πολιτικά στρατευμένος δημοσιογράφος που ουδεμία σχέση έχει με την ελεύθερη αγορά και την ευρύτερη έννοια της Παιδείας):
Το νέο «Παιδαγωγικό Κώδικα Δημοκρατικού Ανθρωπισμού», την υλοποίηση του οποίου θα αναλάβει το Εθνικό Συμβούλιο για τη Σχολική Ψυχολογία (ΕΣΣΨ).
Ονομασία που παραπέμπει ευθέως στην ΕΣΣΔ.
Πόσο πιο παρωχημένο και αναχρονιστικό στα αλήθεια;
ΟΚ. Αντιλαμβάνομαι την «ανάγκη» της αριστεράς να καταργήσει από το νέο Κώδικα οποιαδήποτε αναφορά σε εθνική και θρησκευτική ταυτότητα, κάτι που συνάδει με την κατάργηση προσευχών, παρελάσεων και άλλων στοιχείων της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως αυτή ήταν γνωστή έως σήμερα.
Αυτό που δεν μπορώ να αντιληφθώ με το χαμηλό, χαμερπές IQ μου, είναι ο όρος: «Φαντασιακό της Παιδείας» που περιλαμβάνεται στο πόνημα που συνέταξαν οι κύριοι Λιάκος και Φίλης.
«Η Πολιτεία μπορεί να επέμβει στη διαμόρφωση του παιδικού και σχολικού Φαντασιακού με πολλούς τρόπους: Ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας την κοινωνία, επιβάλλοντας εύλογους περιορισμούς στις διαφημίσεις και γενικά στα μηνύματα των ΜΜΕ που απευθύνονται στα παιδιά ή στους γονείς».
Διαβάζω ξανά και ξανά για να το εμπεδώσω: «Η Πολιτεία πρέπει να επέμβει.... κλπ, κλπ».
Αυτή είναι η λέξη κλειδί, το θεματικό κέντρο που έλεγε ένας παλιός δάσκαλος μου, σκαπανέας της προόδου.
Δεν χρειάζεται βεβαίως να γράψω περισσότερα επ’ αυτού, παρά μόνον ότι θα τρίζουν τα κόκαλα του αείμνηστου Κορνίλιου Καστοριάδη που ευτυχώς δεν πρόλαβε να δει τον Φίλη υπουργό Παιδείας.
Επίσης αδυνατώ να κατανοήσω το νόημα της έννοιας του «Συμβολαίου Τιμής» που θα πρέπει από εδώ και στο εξής να υπογράφουν οι γονείς και οι μαθητές με τους σχολικούς παράγοντες στην αρχή κάθε σχολικού έτους.
Το «Συμβόλαιο Τιμής του μαθητή».
Κάτι σαν πολιτικό όρκο δηλαδή αγαπητέ Νίκο Φίλη!
Φαντάζομαι δεν θα αντιγράφουν τον όρκο του ΕΛΑΣ ή μήπως ναι;
Ούτε θέλω να φανταστώ ότι οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού θα υπογράφουν «ανάποδα» πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων (που να αποδεικνύουν ότι είσαι Δημοκράτης), αντίστοιχα με αυτά που ζητούσε η κυβέρνηση Μεταξά για την εισαγωγή των νέων στις εισαγωγικές εξετάσεις Παιδαγωγικών Ακαδημιών.
Γιατί τότε θα τρίζουν και τα κόκαλα του Λεωνίδα Κύρκου, του Ανδρέα Λεντάκη και του Μιχάλη Παπαγιαννάκη που επίσης δεν πρόλαβαν να σε δουν υπουργό Παιδείας.
Ε λοιπόν όχι, ο τόπος δεν έχει ανάγκη από μια νέα ΕΚΟΝ, ούτε από ΟΚΝΕ, ούτε από Ε.Ο.Ν και διάφορες τέτοιες φράξιες προπαγάνδας και πλύσης εγκεφάλου που χρησιμοποιήθηκαν από όλο το φάσμα του πολιτικού χάρτη κύριε Νίκο Φίλη.
Αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Είστε εκτός τόπου και χρόνου.
Έχετε μείνει πίσω.
Αν κοιτάξετε προσεκτικά στο ημερολόγιό σας θα δείτε – με έκπληξη φαντάζομαι – ότι βρισκόμαστε στο έτος 2016!
Στο μέλλον δηλαδή.
Η εντροπία του σύμπαντος κ. Φίλη κινείται θετικά, προς το μέλλον, όχι προς το παρελθόν.
Είναι οι νόμοι της θερμοδυναμικής που προφανώς δεν τους μελετήσατε σωστά όταν έπρεπε γιατί σας έφαγε η πουτάνα η καθοδήγηση που θα έλεγε και ο Χρόνης Μίσσιος.
Σταματήστε λοιπόν να δηλητηριάζετε τα μυαλά των νέων.
Δώστε τους όραμα και δουλειά να ζουν με αξιοπρέπεια και να μην έχουν την ανάγκη να ενταχθούν σε γκρουπούσκουλα.
Δώστε τους δουλειά, να μην κάθονται τζάμπα...