«Κόφτης» και στην Παιδεία: Στα πανεπιστήμια θα φοιτούν «μόνον όσοι είναι απαραίτητοι»!
ΤΟ ΝΕΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ «ΑΠΑΡΤΧΑΪΝΤ» ΕΜΠΝΕΥΣΕΩΣ ΦΙΛΗ ΚΑΙ ΛΙΑΚΟΥ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ - «ΞΕΘΑΒΟΥΝ» ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
Η Εθνική Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία, μετά τις σοβιετικού τύπου «αλχημείες» στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με τους «πολιτικούς όρκους» των μαθητών και την απαγόρευση στους γονείς να αποκαλούν «πριγκίπισσες και βασιλόπουλα» τα παιδιά τους, έρχεται τώρα να εφαρμόσει ένα Σχέδιο «Τελική Λύση» στην εκπαίδευση, μέσω της εφαρμογής απαράδεκτων και ξεδιάντροπων διακρίσεων για την εισαγωγή των σπουδαστών στα ανώτερα εκπαιδευτικά και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας.
«Το κράτος θα πρέπει να κοστολογήσει τις σπουδές και να δώσει τη δυνατότητα να σπουδάσουν δωρεάν στα ΑΕΙ τόσοι όσοι κρίνονται αναγκαίοι για τη μελλοντική κοινωνία», αναφέρεται χαρακτηριστικά στα «Πορίσματα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία».
Για να το κάνουμε πιο λιανά: οι κ.κ. Λιάκος και Φίλης δηλώνουν ανερυθρίαστα πως το κράτος θα είναι εκείνο που θα αποφασίζει στο εξής ποιος είναι «αναγκαίος για τη μελλοντική κοινωνία», ώστε να σπουδάζει δωρεάν στα ΑΕΙ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι, ασχέτως οικονομικής δυνατότητας, θα πρέπει να καταβάλλουν δίδακτρα για να φοιτήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!
Αυτός ο ιδιότυπος «αριστερός ρατσισμός» δεν χρήζει περαιτέρω ερμηνείας: η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιδιώκει ταξικές διακρίσεις, και «προωθημένα προγράμματα», τα οποία είναι σχεδόν copy-paste από τα όσα εφήρμοζε το καθεστώς της κομμουνιστικής Ρουμανίας επί Νικολάε Τσαουσέσκου.
Σε αυτό το σημείο, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά ζητούσε επιτακτικά την αποδέσμευση της απόκτησης του απολυτηρίου λυκείου από την είσοδο στα πανεπιστήμια, την ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και τη μετεξέλιξή της σε ελεύθερη είσοδο σε σχολές χαμηλής ζήτησης.
Όπως είναι φυσικό, αυτή η θέση απέχει κατά πολύ από το πόρισμα της Επιτροπής Λιάκου, που εισάγει το απαράδεκτο μέτρο της δωρεάν φοίτησης στα ΑΕΙ «μόνον για όσους κρίνονται απαραίτητοι».
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να πάρει άμεσα θέση και να ξεκαθαρίσει σε τι αποσκοπούν όλες αυτές οι «μεταρρυθμίσεις». Είναι φανερό πως αν ο κ. Φίλης σιωπήσει και τούτη τη φορά, τότε σίγουρα θα μιλάμε για ένα εκπαιδευτικό «απαρτχάιντ», που θα προκαλέσει απίστευτη κοινωνική αναταραχή και μια πρωτόγνωρη έκρηξη του ταξικού μίσους, σε μια εποχή που ήδη η ελληνική κοινωνία μαστίζεται από μεγάλα δεινά.
Μαθητεία και... κοινωνική εργασία
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», η κυβέρνηση επιδιώκει να εισαγάγει στο νέο λύκειο ένα «Πρόγραμμα Κοινωνικής Εργασίας». Βάσει αυτού θα προβλέπονται δράσεις, «όπως η προσφορά εργασίας από μαθητές σε μια δομή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα της ειδικής αγωγής, των προσφυγικών ομάδων, η βοήθεια σε κατ’ οίκον προγράμματα για ηλικιωμένους, τραυματίες κ.λπ., σε προγράμματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος όπως η αναδάσωση και καθαριότητα του σχολείου ή κοινών χώρων και άλλες παρόμοιες δράσεις».
Μάλιστα, η απόδοση στην «Κοινωνική Εργασία», όπως και σε άλλα προγράμματα, θα μετρά για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου.
Κανείς, βεβαίως, δεν θεωρεί πως κάτι τέτοιο είναι μεμπτό, αλλά πώς αυτή η δραστηριότητα θα ενσωματώνεται στο σχολικό πρόγραμμα και με ποιον τρόπο θα αποφευχθεί η μετατροπή παιδιών που θα προσφέρουν εθελοντικό έργο σε στρατιές ανθρώπων που θα εργάζονται δωρεάν, δρώντας, , σε ακραίες περιστάσεις, ακόμη και ως απεργοσπαστικός μηχανισμός;
Πώς θα απονέμεται το Εθνικό Απολυτήριο
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου, μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι οι μαθητές θα το αποκτούν μετά από γραπτές (αποκλειστικά) εξετάσεις, τις οποίες θα δίνουν στο τέλος της Β’ Λυκείου. Η ύλη θα είναι αυτή της τελευταίας τάξης του λυκείου (Β’ Τάξη), αλλά θεωρείται ότι ο μαθητής θα γνωρίζει και αυτά που διδάχτηκε κατά την προηγούμενη τάξη (Α’ Τάξη). Τα θέματα θα ορίζονται είτε με ενιαία διαδικασία (λ.χ. από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων, ώστε να έχουν σταθμισμένη δυσκολία).
Στον βαθμό του απολυτηρίου θα προσμετρώνται, με σοβαρό ποσοστό (μένει να αποσαφηνιστεί), η επίδοση σε ένα εκτεταμένο δοκίμιο, το οποίο θα συγγράφουν οι μαθητές, οι επιδόσεις σε συγκεκριμένες εργασίες, αλλά και στα προφορικά, τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο.
Η επίδοση θα κρίνεται στις τελικές εξετάσεις και το εθνικό απολυτήριο λυκείου αποτελεί το κατώφλι για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.