AEGEAN: 120 εκατομμύρια ευρώ ενίσχυση χωρίς το κράτος να είναι βασικός μέτοχος;

Τo ελληνικό δημόσιο αποφάσισε τελικά να διασώσει με χρηματική – κρατική ένεση την αεροπορική Aegean διαθέτοντας 120 εκατομμύρια ευρώ.

AEGEAN: 120 εκατομμύρια ευρώ ενίσχυση χωρίς το κράτος να είναι βασικός μέτοχος;
2'

Το θέμα είχε απασχολήσει βεβαίως την επικαιρότητα και στο πρώτο κύμα του κορονοϊού, την περασμένη άνοιξη.

Και τότε που ο κ. Βασιλάκης ζητούσε κρατικές ενισχύσεις, αλλά και τώρα που υλοποιούνται τελικά, παίρνουμε ξεκάθαρη θέση: Είναι γεγονός ότι η κρίση του κορονοϊού έχει δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα σε πάρα πολλές εταιρείες και μεταξύ άλλων και σε εταιρείες που ασχολούνται με τις αερομεταφορές.

Προσέξτε όμως.

Είναι άλλο πράγμα μια συνολική κρίση η οποία πλήττει όλους τους τομείς κι άλλο πράγμα να βγαίνει κάθε επιχειρηματίας και να ζητά κρατική ενίσχυση, χωρίς όμως κρατικοποίηση. Εδώ που φτάσαμε πρέπει να λέμε τα σύκα - σύκα και τη σκάφη - σκάφη. Πόσο δίκαιο είναι για τον ελληνικό λαό να πληρώνει μέσω επιδοτήσεων ένα ιδιωτικό φορέα για να μπορέσει στο μέλλον αυτός ο φορέας να έχει κέρδη; Μα αν είναι έτσι τα πράγματα γιατί το κράτος να μην αγοράσει την εταιρεία και να την δουλεύει μόνο του;

Αν είναι να πληρώσει ο ελληνικός λαός την διάσωση μιας ακόμα ιδιωτικής εταιρείας γιατί να μην πάμε σε κρατικοποίηση, έστω μερική; Ανάλογη με το ύψος της επιδότησης.

Όπως ακούσαμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο το σχέδιο κρατικής στήριξης της αεροπορικής εταιρείας Aegean θα γίνει με κεφάλαια ύψους 120 εκατ. ευρώ και με τη συμμετοχή και των μετόχων της. Όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, το συνολικό ύψος της κρατικής στήριξης αναμένεται να διαμορφωθεί στα 120 εκατ. ευρώ και προβλέπεται ιδιωτική συμμετοχή κατά το ήμισυ της κρατικής ενίσχυσης, δηλαδή ύψους 60 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα με τα 120 εκατ. ευρώ του κράτους, η οποία θα προέλθει από τους μετόχους της Aegean.

Παράλληλα, υποτίθεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει ειδικά δικαιώματα προαίρεσης (τύπου warrants), για αγορά μετοχών της εταιρείας, τα οποία θα δικαιούται να ασκήσει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και σε ορισμένο χρονικό διάστημα. Για κρατικοποίηση, κουβέντα. Και για να είμαστε σαφείς πρέπει να υπενθυμίσουμε πώς αποκρατικοποιήθηκε η Ολυμπιακή στο παρελθόν και πώς πουλήθηκε σε ιδιώτες για ψίχουλα. Δεν ξεχνιούνται αυτά τα πράγματα.

Και επειδή η ύπαρξη ενός εθνικού αερομεταφορέα είναι και ζήτημα εθνικής σημασίας, αν θέλουμε να είμαστε σοβαρό κράτος πρέπει κάθε ενίσχυση ή χρηματοδότηση προς την Aegean από το Ελληνικό δημόσιο (δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο) να μεταφράζεται αυτομάτως σε ποσοστό ιδιοκτησίας του κράτους επί των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας. Βασικός μέτοχος το κράτος, να τελειώνουμε. Ξεκάθαρα πράγματα.

Έτσι είναι ο καπιταλισμός. Όταν κερδίζεις… κερδίζεις, κι όταν χάνεις… χάνεις.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή