Πτώση ελικοπτέρου: Ξυπνήστε αδέρφια

Για τον άδικο χαμό των τριών συμπολιτών μας κατά την πτώση του ελικοπτέρου στον Πόρο, να σας πω την αλήθεια, δεν περιμένω να ξετυλιχθεί το κουβάρι, ούτε να αποδοθεί δικαιοσύνη
ΙΝΤΙΜΕ ΝΕWS

Η συζήτηση έχει πάει σε άλλο επίπεδο, γενικά και αόριστα, περί παρανόμων και νόμιμων ελικοδρομίων. Τρίχες. Και μάλιστα κατσαρές.

Ο νόμος προβλέπει ότι εκτός από τα ελικοδρόμια που έχουν άδεια, τα ελικόπτερα μπορούν να απογειώνονται και να προσγειώνονται και σε «πεδία» που δεν έχουν άδεια. Με ευθύνη του χειριστή. Αυτά για να μαθαίνουμε.

Το πρόβλημα δεν είναι τα αδειοδοτούμενα ελικοδρόμια. Το πρόβλημα είναι τα καλώδια της ΔΕΗ.

Ξυπνήστε λίγο.

Το ελικόπτερο στα βίντεο που έχουν δει το φως της δημοσιότητας φαίνεται να παίρνει δύσκολα ύψος και λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του να πέφτει στα καλώδια της ΔΕΗ. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, η πτώση δηλαδή να προήλθε είτε από μηχανική βλάβη είτε από ανθρώπινο λάθος.

Για την επικινδυνότητα των καλωδίων που βρίσκονται μεταξύ Πόρου και Γαλατά η αρμόδια επιτροπή είχε αποστείλει έγγραφο σε τέσσερις φορείς ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στο Υπουργείο Μεταφορών από τον Μάιο του 2018.

«Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 – 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο- ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ.

Ένα χρόνο μετά συνέβη το δυστύχημα.

Όπως προκύπτει από την επιστολή, την οποία δημοσιεύει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», ο κ. Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση, που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις.

Η επιστολή του τότε προέδρου της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε παρακαλέσει, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».

Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ