Δικαστικές περιπέτειες για τους εφοπλιστές Γιώργο και Χρήστο Οικονόμου
Αγωγή κατά των Ελλήνων εφοπλιστών Γιώργου και Χρήστου Οικονόμου κατέθεσε το αμερικανικό fund MailtlinPatterson, κατηγορώντας τους ότι «σαμποτάρουν», όπως ισχυρίζεται, την πώληση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LNG.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του mononews.gr η Oceanus LNG, η οποία ανήκει κατά 85,7% στην MailtlinPatterson, υποστήριξε στο Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης ότι θεωρεί τους δύο άνδρες υπεύθυνους για την «συνεχή προσπάθεια» τους να «σαμποτάρουν» την πώληση τεσσάρων πλοίων LNG από της Oceanus, αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, αναφέρει δημοσίευμα του tradewinds.
«Μέσα από αναίσχυντες πράξεις εκφοβισμού, απειθαρχία και ξεπερνώντας τα όρια, οι Οικονόμου παρενέβησαν σκόπιμα στην εκκρεμούσα πώληση της Oceanus με πολλούς τρόπους, όπως με την παράνομη επιβάρυνση των πλοίων της, τη μείωση των εσόδων τους και την παρέμβαση σε ενδιαφερόμενους αγοραστές», αναφέρει το δικαστικό έγγραφο.
«Οι δύο άνδρες είχαν ένα και μόνο σκοπό στο μυαλό τους: να πλήξουν την αξία της Oceanus και των πλοίων τους, ώστε η MP και οι δανειστές της να μην έχουν καμία άλλη επιλογή από το να πουλήσουν την εταιρεία ή τα πλοία στους Οικονόμου».
Η Oceanus και η MailtlinPatterson, δήλωσαν ότι επιδιώκουν να ανακτήσουν «σημαντικές ζημιές» που προκλήθηκαν από τους δύο άνδρες, ύψους 100 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου κατέχει έμμεσα το 14,3% της Oceanus και είναι μέλος του ΔΣ της. Παράλληλα, τα πλοία της διαχειρίζονται εταιρείες συμφερόντων του Γιώργου και του Χρήστου Οικονόμου, οι οποίοι ελέγχουν την TMS Cardiff Gas.
Πρόκειται για τα χωρητικότητας 160,000-cbm αδελφά πλοία Corcovado LNG, Kita LNG, Palu LNG και Yari LNG (κατασκευής 2014).
Η Oceanus πλήρωσε σχεδόν 900 εκατ. δολάρια για την εξαγορά τους, ενώ τα πλοία είναι διαθέσιμα προς πώλησης στην αγορά τουλάχιστον εδώ και ένα χρόνο.
Μάλιστα, τον περασμένο Μάρτιο, η ναυτιλιακή έθεσε προς πώληση το Corcovado LNG, καθώς οι δανειστές της αρνήθηκαν να διαπραγματευτούν τις δανειακές συμφωνίες που ο Γιώργος Οικονόμου είχε συνάψει και τις οποίες δεν μπορούσε πλέον να εξυπηρετήσει.
Την πώληση του πλοίου ανέλαβε η μεσιτική Shipbroker Affinity. Ωστόσο, σύμφωνα με την Oceanus, παρά το γεγονός ότι οι Γιώργος και Χρήστος Οικονόμου ήταν σύμφωνοι με την πώληση, «άσκησαν πιέσεις σε υποψήφιους αγοραστές και τελικά απέτρεψαν την ολοκλήρωση της πώλησης».
Παράλληλα, η ναυτιλιακή κατηγορεί του δύο εφοπλιστές ότι προχώρησαν στη μακροχρόνια ναύλωση του Yari LNG με τιμές ναύλων χαμηλότερες από αυτές της αγοράς, αψηφώντας τις οδηγίες του διοικητικού της συμβουλίου.
Στα δικαστικά έγγραφα που κατέθεσε η εταιρεία αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι τον Οκτώβριο έλαβε προσφορά αγοράς των τεσσάρων LNG carriers από «μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κλάδου LNG διεθνώς», αναφέρει το tradewinds. Ωστόσο, όπως ισχυρίζεται η Oceanus, οι δύο εφοπλιστές εμπόδισαν τον υποψήφιο αγοραστή να λάβει πληροφορίες για τα πλοία.
Την 1η Δεκεμβρίου, οι Γιώργος και Χρήστος Οικονόμου έστειλαν στη ναυτιλιακή δική τους προσφορά για την εξαγορά των πλοίων, με χαμηλότερο τίμημα και υποστήριξαν ότι η εταιρεία χρειάζεται να λάβει χρηματοδότηση για την αγορά, αναφέρουν τα δικαστικά έγγραφα.
Δύο ημέρες μετά, το ΔΣ της Oceanus αποφάσισε να απαλλάξει τον Χρήστο Οικονόμου από όλα τα καθήκοντα του στην εταιρεία.
Ωστόσο, όπως ισχυρίζεται στην αγωγή της η ναυτιλιακή, την ίδια ημέρα, πατέρας και γιος ναύλωσαν το Corcovado LNG για τρία χρόνια στην τιμή των 40.500 δολαρίων ημερησίως, τιμή που η Oceanus χαρακτήρισε ως «ένα κλάσμα συγκριτικά με τα υφιστάμενα ναύλα της αγοράς» και κίνηση που θα της κοστίσει εκατομμύρια δολάρια χαμένα έσοδα.
Για τα συγκεκριμένου τύπου πλοία LNG, τα ναύλα σήμερα πλησιάζουν στα 150.000 δολάρια ημερησίως.
Σύμφωνα με την Oceanus, με την ναύλωση οι Οικονόμου απέκτησαν τον έλεγχο του πλοίου για τα τρία χρόνια που ισχύει η συμφωνία και θα επιβαρύνουν την αξία πώλησης του.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Γιώργος Οικονόμου βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη. Κατά το παρελθόν είχαν στραφεί εναντίον του τόσο οι μέτοχοι της εταιρίας γεωτρήσεων Ocean Rig που κατείχε όσο και οι μέτοχοι της πρώην εισηγμένης ναυτιλιακής του, Dryships, αμφισβητώντας τις πρακτικές του που είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν οι ίδιοι χρήματα.
Από την πλευρά του ο εφοπλιστής έχει τονίσει επανειλημμένως ότι δεν έχει κάνει τίποτα παράτυπο, αλλά ότι είναι απαραίτητο για να διατηρεί ζωντανές τις εταιρείες του αντιμετωπίζοντας τα όποια προβλήματα της αγοράς.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Το σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ. για «ασφαλείς γιορτές»: Σαρωτικοί έλεγχοι για παραβάσεις και πάρτι σε σπίτια