Σκληρή μάχη για τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης
Ενδιαφερόμενοι σχεδόν από όλο τον κόσμο θέλουν να μπουν στο παιχνίδι
Σε ένα ράλι για ισχυρούς παίκτες αναμένεται να εξελιχθεί η πώληση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) αλλά και του αντίστοιχου της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Από το σκηνικό πάντως δε λείπουν οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης αλλά και του ΠΑΣΟΚ, το οποίο επιμένει πως ο ΟΛΘ πρέπει να παραμείνει κρατικός για οικονομικούς και εθνικούς λόγους. Αυτό που προτείνει το πράσινο στρατόπεδο, είναι να παραχωρηθεί μακροχρόνια μίσθωση και να αλλάξει η μετοχική σύνθεση στα δύο λιμάνια. Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως, σχεδιάζει πώληση σε πρώτο στάδιο του 51% του ΟΛΘ μέχρι τον Ιούλιο και σε δεύτερο στάδιο ενός ποσοστού που θα φτάνει το 74%.
Σε ότι αφορά τους ανταγωνιστές, η μάχη αναμένεται να δοθεί ανάμεσα σε Ρώσους και Κινέζους, με το παζλ να συμπληρώνεται από μία σειρά εταιριών από όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Πιο συγκεκριμένα, οι Κινέζοι έχουν ήδη δηλώσει πως θα διεκδικήσουν τον ΟΛΘ, τη στιγμή που ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλάντιμιρ Γιακούνιν ζήτησε από τον Πούτιν να στηρίξει την επιχείρηση προκειμένου να διεκδικήσει το ελληνικό λιμάνι. Με αυτό το σενάριο φαίνεται πως συμφωνεί ο Ρώσος πρόεδρος, ο οποίος σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg έχει δώσει εντολή να κινηθούν οι ρωσικές επενδύσεις τόσο για τη διεκδίκηση του λιμανιού αλλά και των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Παράλληλα, ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει εκδηλωθεί από τη συμφερόντων Χονγκ Κονγκ εταιρία Hutchinson αλλά και από την Cosco, την ιταλοελβετική Mediterranean Shipping Company, τη φιλιππινέζικη International Container Terminal Services αλλά και σύμφωνα με δημοσιεύματα από την Abu Dhabi Ports.
Σε ότι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάντως που συνδέεται άμεσα με το "πακέτο" των λιμανιών, η Russian Railways , η Cosco αλλά και η αμερικανική National Railway Equipment Company (NREC) δείχνουν ως οι επικρατέστεροι να κονταροχτυπηθούν για την απόκτηση της.