Ελληνικές σπουδές στην Αυστραλία!
Οι σπουδές θα είναι τριετείς ή τετραετείς και το πτυχίο θα αρχίσει να προσφέρεται, κατά πάσα πιθανότητα, από το 2015.
Σύμφωνα με την ομογενειακή εφημερίδα "Νέος Κόσμος", η μεγάλη πρόκληση θα είναι να υπάρξει ανταπόκριση από την ομογένεια και ευρύτερα, έτσι ώστε να βρεθεί ο αναγκαίος αριθμός φοιτητών που θα καταστήσει την προσφορά του πτυχίου βιώσιμη και λειτουργική σε βάθος χρόνου.
"Η χρονική του διάρκεια θα είναι όση απαιτείται για ένα πτυχίο με πλήρες πρόγραμμα σπουδών, περίπου τρία με τριάμισι χρόνια" δήλωσε η επικεφαλής του Τμήματος Ελληνικών του Macquarie, Δρ Ελισάβετ Κεφαλληνού, και πρόσθεσε:
"Ο πυρήνας των μαθημάτων θα είναι η ελληνική γλώσσα, αρχαία και σύγχρονη. Θα διδάσκονται ακόμη, ιστορία, μυθολογία, μαθήματα για την ελληνική εποχή, το Βυζάντιο και τη σύγχρονη Ελλάδα".
Βασικό στοιχείο που εξετάζουν οι πανεπιστημιακές αρχές και θέλουν να έχουν ως μέρος του πτυχίου, είναι να στέλνονται οι φοιτητές για περίπου ένα εξάμηνο σε ελληνικό πανεπιστήμιο για αμεσότερη επαφή με την Ελλάδα και τη γλώσσα.
Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει προσεχώς και αφού ολοκληρωθεί η τεχνική επεξεργασία για την οριστική μορφή του πτυχιακού προγράμματος.
Η Δρ Κεφαλληνού, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο πλαίσιο συνέντευξής της προς το Ελληνικό Πρόγραμμα της Ραδιοφωνίας SBS, σημείωσε ότι τα Ελληνικά αναβαθμίζονται γενικότερα ως μάθημα στο Πανεπιστήμιο Macquarie. "Κι αυτό έχει τη στρατηγική και την ηθική όψη. Στρατηγικά, γιατί στόχος μας είναι να αυξήσουμε τους φοιτητές μας και ηθικά γιατί η Νέα Ελληνική δεν θα αντιμετωπίζεται σαν παρίας της αρχαίας, αλλά ως η φυσική αναμφισβήτητη συνέχεια των αρχαίων Ελληνικών" όπως ανέφερε.
Σημειώνεται ότι ήδη τα Ελληνικά στο Πανεπιστήμιο Macquarie, πέρα από το καθ' ύλην αρμόδιο Τμήμα, προσφέρονται στο σημερινό πτυχίο Διεθνών Σπουδών (International Studies) και προσεχώς θα ενταχθούν και στο πτυχίο Παγκόσμιων Σπουδών (Global Studies).
«Με αυτό τον τρόπο, όταν το μάθημα μπαίνει σαν υποχρεωτικό σε τέτοια πτυχία, τότε αναβαθμίζεται από τη φύση του. Αποκτά αίγλη και κύρος, ο φοιτητής που θα το πάρει σκέφτεται σοβαρά, σκέφτεται ότι θα έχει άμεση επαφή με την Ελλάδα και την ελληνική πραγματικότητα, οπότε, το μάθημα πια δεν φαίνεται σαν κοινοτική γλώσσα (Community Language) η οποία το κατατάσσει σε υποδεέστερο ρόλο και επίπεδο» σημείωσε η Δρ Κεφαλληνού.