«Ακόμη καλύτερη χρονιά για τον τουρισμό το 2014»
«Φέτος, θα είναι μια ακόμη καλύτερη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς, μετά την ολοκλήρωση των επαφών του στη Νέα Υόρκη, επισημαίνοντας ότι «όλοι μιλάνε για την επιστροφή της Ελλάδας και για την αναγέννηση της Ελλάδας στον τουριστικό τομέα. Με μεγάλη ικανοποίηση επίσης είδαμε ότι η Ελλάδα αναγνωρίζεται ως ένας προορισμός αυθεντικός, δυτικής νοοτροπίας και ειδικά οι Αμερικανοί τουρίστες νιώθουν οικειότητα όταν βρίσκονται στην πατρίδα μας. Τους προσφέρουμε όλων των ειδών τις υπηρεσίες, σε επίπεδα απαιτήσεων και κόστους».
Ο κ. Λειβαδάς συμμετείχε σε συναντήσεις που είχε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, με στελέχη της αμερικανικής τουριστικής βιομηχανίας. Παράλληλα όμως, πραγματοποίησε αρκετές επαφές, κυρίως με παράγοντες στους τομείς εμπορίου και επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου. Επίσης, συζήτησε εκτενώς ζητήματα για την παροχή πληροφοριών, ειδικότερα μέσω διαδικτύου. Συναντήθηκε με εκπροσώπους εταιριών που καλύπτουν όλο το φάσμα του τουριστικού κλάδου, συμπεριλαμβανομένων αεροπορικών εταιριών και εταιρειών έρευνας για αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων του τουριστικού μάρκετινγκ, της τουριστικής ανάπτυξης, προβολής και προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις Ηνωμένες Πολιτείας.
«Οι συνομιλητές μας αντιλαμβάνονται ότι είμαστε ένας φάρος σταθερότητας, αντιλαμβάνονται ότι και πολιτικά και κοινωνικά η Ελλάδα θεωρεί τον τουρισμό ένα εθνικό στόχο», τόνισε ο γγ του ΕΟΤ, προσθέτοντας ότι «αυτό το αναγνωρίζουν και γι' αυτό και βλέπουμε το 2013 να ήταν μια χρονιά ρεκόρ από πλευράς αφίξεων και εισπράξεων. Και γι' αυτό θεωρούν ότι το 2014 θα είμαστε ακόμα πιο καλά, με όλο αυτό το θετικό αποτέλεσμα που θα υπάρξει για την αντιμετώπιση της κρίσης και την έξοδο από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε λόγω μνημονίου, και κυρίως για το ένα εκατομμύριο ανθρώπους που βρίσκουν θέσεις εργασίας στον τουριστικό κλάδο».
Στη συνέχεια, ο κ. Λειβαδάς τόνισε ότι «ο τουρισμός είναι μια πραγματική ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας και συμβάλλει αποφασιστικά στην έξοδο της χώρας από την κρίση», όπως επεσήμανε, προσθέτοντας ότι «επιδιώκουμε να κάνουμε ακόμη πιο γνωστό τον ελληνικό τουρισμό στις λεπτομέρειές του».
Αναφερόμενος στην «τεράστια αύξηση» της κρουαζιέρας, πάνω από 25%, σημείωσε ότι «πλέον, όλοι οι μεγάλοι παίχτες της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και οι πιο ισχυρές εταιρίες στις ΗΠΑ, έρχονται τώρα στην Ελλάδα, ενώ ο Πειραιάς θα αποτελέσει κεντρικό λιμάνι για τις κρουαζιέρες. Η χώρα μας είναι μια πολυνησιακή χώρα και μόνο η Καραϊβική μπορεί να συγκριθεί με την ευκαιρία που δίνει ένα περιβάλλον σαν το ελληνικό».
Aθήνα - Νέα Υόρκη
Για τη μη ύπαρξη απευθείας πτήσης Νέας Υόρκης-Αθήνας, καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ο κ. Λειβαδάς τόνισε ότι «ίσως, η μοναδική δυσκολία που ακόμα προσκρούομε είναι το θέμα της απευθείας πτήσης για όλο τον χρόνο. Δίνει μια λύση η Delta για την καλοκαιρινή περίοδο και άλλες εταιρίες το σκέφτονται. Μια πτήση είναι ένα προϊόν. Όσο περισσότεροι άνθρωποι μεταβαίνουν στην Ελλάδα, τόσο πιο βέβαιο είναι ότι αυτό το προϊόν θα είναι βιώσιμο και επικερδές».
Επομένως, σύμφωνα με τον κ. Λειβαδά, «όσες περισσότερες προσπάθειες καταβάλλουμε σε επίπεδο επικοινωνιακό, σε συνεργασία με διαδικτυακούς παρόχους και άλλες μορφές ενημέρωσης και προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, θα προσελκύσουμε περισσότερους τουρίστες και τότε θα αυξάνεται και η πιθανότητα να αντιληφθούν αεροπορικές εταιρίες πως θα έχουν οικονομικό όφελος αν καθιερώσουν πτήση προς την Ελλάδα».
«Το 2014 θα είναι ακόμη καλύτερο για την Ελλάδα»
Στην ερώτηση ποιο είναι το βασικό συμπέρασμα των επαφών στη Νέα Υόρκη, ο γγ του ΕΟΤ τόνισε ότι «το συνολικό μήνυμα που πηγάζει μέσα από όλες τις επαφές είναι πολλή αισιοδοξία και ότι μετά την περσινή χρονιά ρεκόρ για την Ελλάδα, το 2014 θα είναι ακόμη καλύτερο για την Ελλάδα, τόσο στο επίπεδο της βιομηχανίας κρουαζιέρας, όσο και στο υπόλοιπο κομμάτι των τουριστών στην Ελλάδα».
Ένα άλλο «ενθαρρυντικό στοιχείο» στην προσπάθεια προσέλκυσης τουριστικού ρεύματος από την Αμερική τονίζει το γεγονός ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες, τα τελευταία δυο-τρία χρόνια, έχουν εξέλθει από τον κεντρικό πυρήνα της δικής τους κρίσης. Επομένως, σύμφωνα με τον κ. Λειβαδά, με την αύξηση των εσόδων τους, αυξάνονται και τα ταξίδια τους. Και όπως γνωρίζουμε, η Ελλάδα βρίσκεται μέσα στο "κάδρο των επιλογών" τους. Οι περισσότεροι τουρίστες από την Αμερική έχουν υψηλό εισοδηματικό επίπεδο και υψηλή παιδεία. Όλοι αναγνωρίζουν ότι η Ελλάδα τους δίνει αυτή την αυθεντικότητα και τη μοναδικότητα πους τους ενδιαφέρει».
Ένα καινούριο στοιχείο προβολής του τουρισμού, είναι ότι πολλά άτομα σε όλο τον κόσμο, κυρίως νέοι, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο προβάλλοντας φωτογραφίες και κείμενα για τις διακοπές τους. «Αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία σήμερα είναι ότι οι τουρίστες μοιράζονται την εμπειρία μιας επίσκεψής τους με συγγενείς, φίλους, συναδέλφους και πολλούς άλλους μέσω μιας φωτογραφίας ή ενός κειμένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό είναι και το νέο χαρακτηριστικό-σύμβολο των σύγχρονων κοινωνιών. Και στο πρόσωπο της Ελλάδας αυτό το βρίσκουν. Αντιλαμβάνονται ότι πέρα των μεγάλων υπηρεσιών που προσφέρουν τα καταλύματα και τα σπουδαία ξενοδοχεία μας, ξέρουν ότι θα περάσουν πάρα πολύ καλά. Και φυσικά, ένας άλλος κύριος παράγοντας είναι επειδή στην Ελλάδα αισθάνονται ασφαλείς».
Ο ρόλος της ομογένειας
Για τη συμβολή της ομογένειας στην προσπάθεια ενίσχυσης του τουρισμού, επισημάνθηκε ότι «οι Ελληνοαμερικανοί είναι αυθεντικοί πρεσβευτές μας» και είναι πάντα κοντά στην Ελλάδα, όχι μόνο στα καλά χρόνια, αλλά και στα δύσκολα.
Καταλήγοντας, διατύπωσε την άποψη ότι «υπάρχουν άλματα του εκσυγχρονισμού, ποιότητα των προϊόντων, ακρίβεια των προβλέψεων και ταύτιση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. Να έχεις συνείδηση ότι δεν είσαι ο ομφαλός της Γης».
Τέλος, ανέφερε ότι «επειδή και άλλες χώρες που βρίσκονται σε κρίση προσπαθούν να αξιοποιήσουν τον τουρισμό τους, μας κάνει να είμαστε πιο προσεκτικοί. Η πολιτεία επίσης παρακολουθεί και αυτό είναι σημαντικό. Έχουν φτιαχτεί δυο νομοσχέδια από τον περασμένο Αύγουστο μέχρι και σήμερα, τα οποία βοηθούν στον εκσυγχρονισμό του επενδυτικού περιβάλλοντος και στην επίσπευση των διαδικασιών για τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Για τον ΕΟΤ ιδιαίτερα έχει παίξει ρόλο η έννοια της εποπτείας. Υπήρξαμε αυστηροί γιατί πρέπει οι κανόνες ανταγωνισμού να ισχύουν και πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν μπορούν να υπάρχουν εξαιρέσεις».
Διαβάστε επίσης:
Η καλύτερη διαφήμιση της Ελλάδας στους τουρίστες!
Κρήτη: Καλωσόρισαν την τουριστική σεζόν με... μουσική